Gå til innhold

Viskosekopling L322


Anbefalte innlegg

Hei,

Skal til å skifte viskosviftekoblingen på min 2005 L322 TD6. Har forstått at man trenger en 32mm nøkkel og en LRT 12 215 som holder (noe) fast også på koblingen for å få viften av. Er det noen av dere der ute i Oslo / Østfold området som har de 2 nøklene til utlån som trengs for å skifte viskosekoplingen? Kan jeg låne verktøyet, ikke først kommende, men helga etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener også to x 32 skal funke, hvorav den nærmest motor må være smal (som den som brukes på 200 tdi motorene). Skal igang selv når deler ankommer, så kan etterhvert bekrefte fremgangsmåte. Dersom tidsskjema ditt kan skyves på, kan du låne i Drøbak, men da må du vente til jeg har plukket fra hverandre og satt sammen en td6 og satt sammen en 200 tdi. Ttt...

 

Noen mener det går an med 1 fastnøkkel / rørtang som kakkes med hammer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svarene.

Fikk inntrykk av at man måtte ha en spesiell tang, hestesko formet i enden med 3 hull, for å holde akslingen som viskosekoplingen sitter på fast. Men er glad jeg trenger bare to 32mm eller en nøkkel og rørtang. Har fått tak i en 32mm tang, rørtangf og bestilt deler fra UK.

Er det noe man skal passe på når man er i gang? Har gjort samme jobben på en D2 og det var ganske enkelt og rett frem. Dog er en FFRR noe mer komplisert i forhold til en D2, eller kanskje ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...