Gå til innhold

ABS og TC feilpåRRC Soft Dash


M.S

Anbefalte innlegg

Har en snodig feil på RRC`n min.

Når jeg starter den og skal kjøre så lyser ABS som den skal og slukner.

Når denne slukner så har jeg nesten ikke brems, det føles som ABS er aktiv med engang jeg er borti pedalen.

Hører den ABS "lyden".

Etter litt så tennes den gule ABS lampa og den gule TC lampa og jeg har fin bremsepedal men ABS virker ikke og TC virker ikke.

Disse lampene lyser da hele tiden mens motor/bil er i gang.

Når jeg stopper motoren og starter igjen så gjentar feilen seg.....

 

Det var en som forklarte framgangsmåten for å "blinke" koder men klarer ikke å finne igjen den tråden.

Noen som kjenner seg igjen eller finner den tråden for meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for den Lorden :)

Da blir det nok ordnings.

 

Viser den alle feilkoder etterhverandre eller fungerer den sånn at 1 feil må ordnes før den viser neste?

Vet at lagret i toppen på venstre side svivelhus er dårlig men kunne tenkt meg å fikse alle feilene på en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis svivel lageret er dårlig vil abs-sensoren gi feil signal. Da slår abs-bremsene inn (dårlig brems) til datahjernen skjønner at noe er galt og slår av abs og tc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt hvedreleet. Ved etpar anledninger har jeg opplevd uforklarlige feil på abs, som har blitt kurert ved bytte av hovedrele. Ut med gammelt inn med nytt. Ved test på benk reproduserer det gamle releet ingen synlige feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tilsvarende feil på Defender Td5, fant ut at ved å banke på releet når feilen var fremme. Forsvant feilen...

 

Skiftet releet, og har ikke hatt feil siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle stå: Hovedreleet!! Jæv£@ ajpædd-tastatur

 

Relebank og ecu for abs ligger på rrc under framsetet på venstresiden. Førersetet altså. La av sidedekselet for å finne releene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...