Gå til innhold

Er en Defender noe for meg?


larslab

Anbefalte innlegg

Heisann, nå har jeg sett meg lei av å sikle på alle Defenderne som kjører forbi, blir lagt ut på finn, den evige lange listen av deler og "stash" man kan kjøpe og de lange fine trådene her på forumet.

Min første bil skal snart kjøpes, og selvsagt er drømmen en Defender! Etter å ha fulgt forumet fra sidelinjen i over 1 år, slo det meg plutselig inn, jeg har jo fadern meg aldri sittet i en Defender før! Og vertfall ikke kjørt en!

 

Kjørekomfort = 0, og sjarmen = 300% , men er det noe for meg? "Klonking" i geirskiftene, dører som lekker vann i regnet osv osv.

 

For å si det rett ut, er det noen i Oslo området som kan ta med en ung LR forelsket gutt med på prøvetur og defender prat? Er egentlig ute etter å få prøvd litt av alt, har hovedsaklig sett for meg en 2003 110 modell, men ser at det har kommet flere Defendere med puma motor til en "billigere" penge. Har ikke så lyst til å lure meg til prøvekjøring fra håpefulle selgere.

 

Håper det finnes en eller annen god-kar/kvinne her inne på forumet som et villig til å ta meg med på tur :D Hadde håpet på å få sniket meg med på landstreff, men for øyeblikket krasjer datoen med andre aktiviteter :( Si gjerne ifra om andre treff i Oslo området, så henger jeg meg på!!!

Hilsen Lars :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sleng deg på toget til Asker en dag, så kan du få prøve litt forskjellig ;-)

her på tunet har vi 5-6 forskjellige land rovere. Fra 72-05 mod. Dessverre ingen puma, men det trenger du ikke :-p

 

Her i familien har det blitt brukt seriebil/defender som bil nr1 fra 1973 og til dags dato. Så vo har alle argumentene på plass for å overtale deg :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt tilbud fra SmedenDY. Det blir selvfølgelig helt objektiv info...

 

Ellers vil jeg bare si at med en slik drøm om Defender, så bare MÅ du kjøpe. Ellers får du aldri ro i sjelen og vil alltid angre på at du ikke kjøpte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du må stille deg selv dette spørsmålet, så er du allerede smittet.

 

.... Og det finnes ingen kur.

 

 

Mohahahaha (ond latter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojj! Helt utrolig respons her :D:D Jeg takker selvsagt ja til tilbudene! Som dere sier kommer jeg nok til å få meg en Defender! Men som første bil er den litt dyr blush

Men håpet er at jeg blir så forelsket i den at alt annet er helt uaktuelt! Noe det egentlig allerede er :P

 

Hva finnes av treff her på Østlandet? Eksisterer det en oversikt over slikt? :)

 

Hilsen Lars

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du må stille deg selv dette spørsmålet, så er du allerede smittet.

 

.... Og det finnes ingen kur.

 

 

Mohahahaha (ond latter)

...ingen kur, men noe lindring oppnås gjennom stadig tilførsel av LR og alt dertil relatert.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bitt av basillen altså - bare en motgift som virker - løp å kjøp :-)

 

Prøvetur, jeg bor i Røyken og har en 2006 modell 110, med alle 9 setene montert.

 

Er du interessert er det bare å sende en PM, så avtaler vi tid og sted.

 

/Åge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørecomfort finnes ikke i en Defender, ikke i ordets egentlige betydning. :)

Du sitter vondt, det er dårlig med plass til både armer og bein, det bråker og støyer, varmeapparatet klarer ikke holde bilen varm på kalde dager, og AC`en klarer ikke holde den kald på varme dager. Baksetene er helt uegnet for voksne, og knapt egnet for normalt bygde barn også. Mulig dvergen Gimli hadde passet perfekt baki der. 9seter innredningen er mest egnet til å ha i garasjen, eneste positive er at det lovlig å sitte der.

 

Men du kan kose deg der du sitter å ser ned på taket på " hvermanns-suv-biler " som Nissan Quishkai, Rav4 og annet plastsøppel og tenke " pokker at jeg glemte hørselvernet i dag også ".

 

Som utillitybil, til å laste, trekke og frakte, er det vel bare en Hiace som slår Defenderen, og det i 2 av 3 momenter. Et tips fra meg er hel vegg bak baksetene, med pleksiglass i framfor gittervegg. Denne fjernet forbløffende mengder støy på vår 1

 

Dedfenderens største fortrinnI tillegg er den jævla kul, er at den taper seg ekstremt lite, og kan gi bilhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørecomfort finnes ikke i en Defender, ikke i ordets egentlige betydning. :)

Du sitter vondt, det er dårlig med plass til både armer og bein, det bråker og støyer, varmeapparatet klarer ikke holde bilen varm på kalde dager, og AC`en klarer ikke holde den kald på varme dager. Baksetene er helt uegnet for voksne, og knapt egnet for normalt bygde barn også. Mulig dvergen Gimli hadde passet perfekt baki der. 9seter innredningen er mest egnet til å ha i garasjen, eneste positive er at det lovlig å sitte der.

 

Men du kan kose deg der du sitter å ser ned på taket på " hvermanns-suv-biler " som Nissan Quishkai, Rav4 og annet plastsøppel og tenke " pokker at jeg glemte hørselvernet i dag også ".

 

Som utillitybil, til å laste, trekke og frakte, er det vel bare en Hiace som slår Defenderen, og det i 2 av 3 momenter. Et tips fra meg er hel vegg bak baksetene, med pleksiglass i framfor gittervegg. Denne fjernet forbløffende mengder støy på vår 1

 

Dedfenderens største fortrinnI tillegg er den jævla kul, er at den taper seg ekstremt lite, og kan gi bilhold.

 

Det med varme, AC og sittekomfort mener du gjelder Puma også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puma kan ikke sammenliknes med td5 mht komfort. Puma går td5 en høy gang når det gjelder kjørekomfort (sittekomfort, varmeapparat, AC). Kombinasjonen av 2.4 tdci og 6-trinns girkasse er helt super.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puma kan ikke sammenliknes med td5 mht komfort. Puma går td5 en høy gang når det gjelder kjørekomfort (sittekomfort, varmeapparat, AC). Kombinasjonen av 2.4 tdci og 6-trinns girkasse er helt super.

Det er dette som er viktig å få fram for de som er i vurderingsfasen. Defender eri ikke Defender for å si det sånn. Da snakker jeg standard bil. Selv kjører jeg Puma og grunnen til det er at den skal brukes også som familiefrakter når baksetene kommer inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 er mer enn 4. Clarksonsk ordtøkje.

 

Det er ikke antall sylindre det kommer an på :) Med en Bowler Stage 1 tuning til 1000 GBP får du 175 hk og 450 nm ut av en Puma 2.4 og da snakker vi 0-60 miles på 8.2 sek i forhold til standard på 15.2

 

Men spøk til side - jeg har hatt td5 selv og motor-/gearkassekombinasjonen i Puma er overlegen i forhold. Td5 mangler et gir noe som gir høyt støynivå når hastigheten er 80 +

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er ikke antall sylindre det kommer an på :) Med en Bowler Stage 1 tuning til 1000 GBP får du 175 hk og 450 nm ut av en Puma 2.4 og da snakker vi 0-60 miles på 8.2 sek i forhold til standard på 15.2

 

Men spøk til side - jeg har hatt td5 selv og motor-/gearkassekombinasjonen i Puma er overlegen i forhold. Td5 mangler et gir noe som gir høyt støynivå når hastigheten er 80 +

 

Har disco transfer i min.. Sammen med god lydisolering gjør at den fint marsjer i høy fart uten noe støy.. :D TD5 med sitt drivverk er noe "brått og rykkete" etter min smak, men mye mulig det er fordi motoren er tuklet en del med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Td5 mangler ikke ett gir, den har en sylinder for mye. De gamle med 300tdi bråker ikke i 110 kmt, dvs motorbråk. På td5 høres det som motoren er på vei inn i kupeen i 85kmt. Begge har samme utveksling og hjulstørrelse, men den femte sylinderen gjør at turtallet oppleves for høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...