Gå til innhold

x-brake problemer - mangler kabel NRC5089


kjartanb

Anbefalte innlegg

Hei er der noen som har en eldre type defender/RR håndbrekk kabel liggende (NRC5089)?

 

Jeg monterte x-brake håndbrekk fra x-eng samtidig med bytte til solid svinghjul på min td5 130 Defender i vinter.

Høye klirre/rasle lyder som jeg trodde kom fra klutsjmekanisme fikk jeg endelig sporet til løse bremseklosser på x-brake.

Jeg limte klossene fast med silikone i fredags i henhold til anbefalinger fra x-eng. Raslen stoppede og allt var bra. Før, og ind i mellem så sad håndbrekken lidt fast om morgenen men løsnede seg typisk på den første meter. Lidt treghet i håndbrekkkabel og for lidt kraft i retur fjeder på x-brake er nok grunnen.

 

På vei hjem fra nattevakt så fikk min bedre halvdel overopphedet x-brake, sandsynligvis kombinasjon av treg kabel og at hun ikke slo håndbrekk helt av. Jeg fikk samlet stumpene i helgen men min kabel er ferdig. Den er allt for treg. Jeg prøvede at smøre opp men den ble ikke god nok.

Hvis noen har kabel liggende og kan sende meg behøver jeg ikke at montere den gamle håndbrekk mens jeg venter på nye deler fra Paddocks (som er blevet allt for sløve til at pakke og sende ordre på det siste).

 

mvh

Kjartan

Endret av kjartanb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...

Jeg mistenker også at jeg har løse bremseklosser, opplever samme klirre/raslelyd som deg. Har vært inspisert og modifisert bremseklossfestene på alle hjule.

Men ser at du skriver "x-brake": er dette brekket? Jeg har en en 2001 TD5 110".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg har originalt oppsett på brekk

 

takker/bukker

Endret av Matta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok ikke kabelen liggende - men jeg er nysgjerrig på hvor fornøyd du er med dette kitet?

 

Jeg er relativt lei av det dårlige brekket på min - det funker, for all del, men det har aldri vært noe særlig glad i å bite "skikkelig" - på tross av nye klosser, rengjøring, og nye forseglinger for å holde det tørt inni der..

 

Så det frister å oppgradere til denne løsningen, så sant den oppfører seg da...

 

-C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter du sammen brekkdelene helt riktig klarer du ikke å dra igang i 1 høy.

 

PS.Bremseklosser er til skivebremser. Bremsesko er til bremsetromler.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...