Gå til innhold

Ahok's Freelander


Ahok

Anbefalte innlegg

Bilen var gjennom firehjulskontroll hos NAF i går - ingenting dramatisk, men spissingen ble justert en del. NAF-mannen var overbevist om at det var det som hadde spist innsiden av dekkene.

Nye dekk kommer for sent til at Frilla blir brukt som feriebil, egentlig greit da det er vesentlig bedre plass i Discoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nye dekk på plass - FOR en forskjell i støynivå og komfort. General Grabber AT (arvtaker til AT2) har så langt imponert stort!

 

bilde.JPG

 

bilde.JPG

Endret av Ahok
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LANDreas brukte i en forbindelse navnet "Frilla" som raskt ble akseptert av kona som passende navn. Nå er Frilla behørig merket. :D

 

bilde.JPG

 

 

 

En frilla var en officiell älskarinna eller bihustru med vissa lagstadgade rättigheter.

 

Et passende navn. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

En luring har lagt opp (eller er det originalt?) diagnosekabel til Webasto. Gruet meg litt til eventuell feilsøking på denne grunnet klønete plassering.

Webasto testet og alt OK. Klar for vinteren!

 

bilde.JPG

 

Ellers virker det så langt som det vil bli en kort prosjekttråd. Alt fungerer jo… ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 7 måneder senere...

Fryktet sliten IRD, men dette var nok årsaken til ulydene foran. Plastdekselet er perfekt formet etter reimhjulet... IRD fikk forøvrig oljeskift og alt ser fint ut.

 

image.jpg

 

Motordekselet... har ikke bare en haug med bolter, men to av de er delvis skjult. Hull i plastikken fører til litt mindre frustrasjon. Tappeplugg fra Difflock.com er bestilt og da vil jeg lage inspeksjonsluke i plata.

image.jpg

 

Jobber fortsatt med å finne ulyd fra drivlinja bak. Trommel har gnisset noe så den ble pusset ned og malt. Løste ikke problemet.

image.jpg

 

Diffen har begynt å lekke litt ved inngående aksel. Lager og pakning her kan være årsak til ulyd. Olje inspisert, spor av ekstremt finkornet metall. Planen er å overhale en brukt en og bytte hele stasen. Lufting var forøvrig pottetett og kan også være årsak til lekkasjen.

image.jpg

 

Fint verktøy for å få av lufterøret til diffen. Holdt på å gi opp uten denne.

image.jpg

 

Ellers er det fortsatt tut og kjør! Termostaten er gått og jeg ser på in-line alternativer til originalen. Har ikke helt bestemt meg enda. To be continued...

Endret av Ahok
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...