Gå til innhold

Ahok's Freelander


Ahok

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...

Da er Frilla hentet. Alt i alt kan det virke som årsaken til problemene var ledningsbrudd. Jeg hadde nok hatt problemer med å stille riktig diagnose på første forsøk selv i dette tilfellet. Intern dieselpumpe ble byttet flere ganger. Verkstedet har nok ikke tjent penger på dette oppdraget.

 

20k fattigere, men etter alt å dømme frisk bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Da er Frilla :wub: godkjent for to nye år. 0 hull!

Med unntak av driftsstansen i fjor har den nå fungert glimrende i de 4 årene jeg har hatt den. Knallbil!

 

Gleder meg til å fortelle kollega med Lexus og kjempelang mangellapp at Freelanderen gikk rett igjennom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ahok skrev:

Da er Frilla :wub: godkjent for to nye år. 0 hull!

Med unntak av driftsstansen i fjor har den nå fungert glimrende i de 4 årene jeg har hatt den. Knallbil!

 

Gleder meg til å fortelle kollega med Lexus og kjempelang mangellapp at Freelanderen gikk rett igjennom :P

 

Lexus og Toyota har da ikke feil??!?!

 

Dog stusset jeg litt over en på toget på mandag som måtte skifte hjullager på sin Toyota (kan det være nødvendig på dette makeløse stykket av japansk ingeniørkunst?). Det var rimelig lang ventetid for å få time på verksted. Også jeg som trodde at Toyota'er aldri måtte på verksted... :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Frilla selges til vrakpant. Revers fungerer ikke og PKK må utføres innen månedsskiftet.

For litt ekstra kan General Grabber AT på originale 16 tommere og Nokian Hakka pigg på uoriginale 16 tommere, fet Pioneer DAB+ med alt av kabling og diger skjerm samt Biltema AGM batteri følge med.

 

Bil uten noe ekstra: Vrakpant

Med ovennevnte: Vrakpant pluss 5000,-

 

TD4 motoren skal fungere helt fint, bilen skal nok kunne kjøres, bare ikke i revers. Mellomaksling er demontert, men følger med komplett (VCU må sjekkes/byttes). Noen år gammel bakdiff. Ny startmotor og radiator.

 

Haster! Bilen går snart på dynga, resten selges da løst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hmm.. skulle ha sett denne før... Automat? 

Ikke ukjent at revers-stempelet i disse kassene kan sprekke opp slik at du mister revers og 4/5 gir etterhvert. Forsåvidt ikke den verste fiksen om en har vært inni en autmatkasse tidligere. Kan fikses på en kveld + etpar tusenlapper i deler....

 

R.I.P.

 

Endret av Mr Rover 75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var siste spikeren i kista. Stod allerede mange spiker i den, så jeg tok meg ikke bryderiet med å Google løsning engang.

 

Bare deler ville kommet på langt mer enn bilens verdi.

 

Freelander 2 er allerede på plass, og etter min mening så langt et vesentlig bedre utgangspunkt for lykkelig bilhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Ahok skrev:

 

 

Freelander 2 er allerede på plass, og etter min mening så langt et vesentlig bedre utgangspunkt for lykkelig bilhold.

 

Ja, den støtter jeg fullt ut. FL2 er en helt annen bil som stiller i en helt annen klasse enn FL1. Burde ikke hatt samme navn engang. Navnet er forsåvidt det eneste de har til felles og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...