Gå til innhold

Hvor får jeg tak i ny knapp for opplåsing på nøkkel?


Myhre

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noe forslag til kilde til den gummidingsen som fungerer som knapp til å låse opp bilen på nøkkelen til D2a? (Puh :blink: Det ble en klønete setning.) Eventuelt noen som vet hva dette heter på engelsk, slik at det er mulig å søke på det hos britiske delepushere?

 

Jeg er vel også nødt til å krype til korset å innse at reservenøkkelen ikke kommer til å beære meg med sin tilstedeværelse noe mer :( Så da er spørsmålet, hva er beste kilde til en komplett nøkkel til en D2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss innmaten er ok kan du kjøpe nytt "hus". Sjå her f.eks: klikk Du flyttar over innmaten frå den gamle nøkkelen til den nye. Om ønskeleg får du også filt nøkkelbladet.

 

Då eg trudde eg hadde mist min reservenøkkel (som sjølvsagt dukka opp igjen) kjøpte eg ein brukt D2-nøkkel. Planen var å kode denne med Nanocom, og flytte innmaten over til eit nytt hus med nyfila blad.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takkar :) Her var det jo både språklig læring og mulighet til å handle. "Key fob button" var nok uttrykket jeg lette etter.

 

Filing og koding av eventuell ny nøkkel, gjøres det hos aut. verksted, eller hvor får jeg ordnet sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan nok bestille ny komplett nøkkel frå LR-verkstad, men har ikkje snøring på kva det kostar. Om nokon nær deg har Nanocom eller anna diagnoseverktøy, kan nøkkel kodast heime. File nøkkelbladet gjer dei fleste som filar nøklar, men det skal visstnok vere utfordrande fordi bladet er så kort (den biten som ikkje skal filast) at det er vanskeleg å få skikkeleg feste i file(terings)maskina :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at det koster skjorta (og buksa, og halve bilen) hos verksted ;) Nanocom har jeg selv, men jeg kan ikke akkurat juge på meg store ferdigheter med :mellow:den Kanskje dette er en anledning til å ta litt tak i det :unsure: Er det noen særlig sjanse for at jeg plutselig sitter med 2 nøkler som ikke virker hvis jeg kløner det til? Jeg tenkte kanskje at bilnøkler ikke akkurat var noe vanlige nøkkelfilere likte å beskjeftige seg med, men det er kanskje ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør nok halde tunga i rett munn når du kodar nøklane, men det skal ikkje vere komplisert. Når du står på rett plass i menyane i Nanocmen er det berre å trykke på nøkkelen slik at Nanoen "les" den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips og råd. Det blir nok ei slik remse med nye knapper til den som er i ferd med å gå i oppløsning, og en ny nøkkel, som jeg kan file og progamere i vilden sky, i tillegg. Da dukker sikkert den som er borte opp igjen og B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør nok halde tunga i rett munn når du kodar nøklane, men det skal ikkje vere komplisert. Når du står på rett plass i menyane i Nanocmen er det berre å trykke på nøkkelen slik at Nanoen "les" den :)

For å kode ny keyfob taster du inn en bokstav/tegnkode som du finner på et klistremerke på kretskortet til nøkkelen. Du trenger PC hvis du har nanocom 1.

Du legger det inn på en linje i BCU som ikke er brukt fra før (ikke den siste linjen, den er til hev/senk fjernkontroll).

Alternativ nøkkelvariant er å kjøpe en D2-nøkkel eller Rovernøkkel, flytte over nøkkelblad og programmere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er "gummipadde" til reparasjon av sliten nøkkel bestilt. Det samme er "replacement key", så da får vi se om jeg får filt den og klarer å kode den uten å kuke det fullstendig til :unsure: Dersom det blir bra så tror jeg jammen jeg skal bestille meg en slik nøkkel med innfellbar klinge og B) De er mye behageligere å ha i lomma enn originalnøkkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...