Gå til innhold

Defender Td5 - 1999


Erik Iversen

Anbefalte innlegg

  • Svar 375
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Takk! :)

 

Ble offroad idag. Storkoste meg. Bilen gikk skikkelig bra. :)

 

Med dekk fra Peder ble den nesten ustoppelig! :)

Men vi satt godt fast i myra...

 

Støtfangeren fikk seg en skikkelig smell!! :o Må varmes skikkelig og bøyes. Eller byttes om den ikke blir rett....

Kristian fikk samme skaden, på samme sted på defender'n sin. Så da må det være noe teknisk feil med løypa.. :P

Bilder ligger på fjæsboka.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var ingen ting fra fjasboka som havnet i 4WD mens jeg var redaktør til tross for stor skrivekløe og fotointeresse der inne.

 

Prøv å hjelp den nye redaktøren da, med "paperbackutgaven" (4WD)

 

Bildene kommer dit også.. B)

Får samle opp litt. Jeg var nok ikke den som var flinkest med kamera.. blush

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tok nettet slutt... :/

Fikk bildene opp på forumet, men ikke inn i tråden. Men det er i hvert fall mulig for dere å finne dem inne på galleriet mitt.. ;)

 

Tenkte å begynne på girkassa ila uka og...da blir ikke det så godt bildedokumentert, day-by-day da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekk ble hentet hos Peder på onsdag. Takk for et hyggelig møte og en trivelig handel. :)

Muttere fikk jeg av Kristian på torsdag. (om det ikke var fredag..?) Takk for dem! :) Var litt i beita.. :huh:

Så da kom dekkene på til kjøringa i går.

Fornøyd med det! :)B)

 

Bilen ble da seenes slik ut:

gallery_15285_683_1092582.jpg

 

gallery_15285_683_1577067.jpg

 

Nydelig å kjøre med! Giringa ble nå mer riktig.

Men som Peder sa, så er det ubalanse i ett av dekka. Så det er en grei viberasjon i 85-90 km/h.

Blir en ny avbalansering av samtilige dekk på tirsdag tenker jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roligkjøringa i sandtaket ble noe barskere da vi fant noen bakker som Kristian mente vi skulle opp. Her sa det stopp, da jeg ikke fikk bakhjulet over den store rota..

Var kanskje mindre luft som var trikset her. For Kristian kom opp på første forsøk! :o Men det var kanskje fordi han hadde 20 tommer mer mellom akslingene..!? B)

Ble to bulker i skjermen i forsøket..og da var det egentlig nok for min del..

gallery_15285_683_32942.jpeg

 

Joda..så ble det til at vi flyttet oss vekk fra sandtaket og til det andre området som vi disponerer. Har aldri vært der før. Så vi måtte jo dra og prøve. :D

 

Der hadde Stjørdalfolket kjørt opp ei lita men noe krevende løype. (i hvert fall for meg som knapt har kjørt..og bare har det teoretiske inne.)

Men der var det vel ingen som ble sittende fast. Så det gikk ganske greit! Moro som f...da!! Kom gjennom uten å være borti stigtrinna.

gallery_15285_683_57539.jpeg

 

Men jeg hadde tydeligvis vært borti noe på h.s foran. Landa på en stein eller ei hard rot eller no. For fanger'n hadde slått seg opp fra undersida. Begge defendera så slik ut etter at vi var ferdige...

gallery_15285_683_857249.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble sittende fast ganske tidlig i myra.....

Men da var det lært; luft ut med én gang!

gallery_15285_683_1985860.jpg

 

gallery_15285_683_357448.jpg

 

Ble forsøkt dratt opp av Mitshun foran meg. Men den var så lett at den til slutt bare gravde seg ned den og. Og slik gikk det og med 130'n som skulle dra meg tilbake.. Så der stod vi da.. :P

Fastsittende tre på rad..

 

gallery_15285_683_755507.jpg

 

Med strikktau ble jeg dratt opp...

gallery_15285_683_2823262.jpg

 

..for så å etterlate seg spor for Kristian å vinsje seg gjennom..

gallery_15285_683_999085.jpg

 

Klokka ble mye, og alle mann egentlig forsinka til det de skulle..så da dro vi etter at vi hadde kommet oss opp.

Knall dag! B)

gallery_15285_683_1836254.jpg

 

Så nå ser det ut til at jeg har en småstor vaskejobb foran meg..

gallery_15285_683_3329546.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er bilen parkert!

Gulv, girkasssetunell, lydmatter og nedre dash er fjernet/flyttet på. :)

Rustmessig ser det faktisk veldig bra ut. :)

Lurer på om jeg skada et AC-rør eller lignende når jeg romsterte med dekslene. Ble plutselig så veldig svimmel og kvalm...(har kjent akkurat den følelsen før.....) Så gav meg for kvelden. Og første sykkelturen på noen uker ble møtt med kraftig regn.. :blink::unsure: Ikke helt godfølelsen.. :P

Satser på nytt i morra. Regner med at mellomakslinger og fordelerkasse kommer greit ut da. :) Kanskje girkassa og, om jeg får starta tidligere enn idag.

Bilder blir tatt. De mangler bare her enn så lenge.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par timer idag :)

Mellomakslinger og bakre eksos er nede. Mangler foran på grenrøret.

Pluss cubbyboks og travers. :)

rimelig klart for å pukke ned i morgen. :)

Men "spesialverktøyet" mitt fra jeg gjorde jobben på diacon mangler..så må nok ta ned ei og ei kasse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...