Gå til innhold

Defender Td5 - 1999


Erik Iversen

Anbefalte innlegg

  • Svar 375
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Haha, joda.... :P Alt til sin tid og sitt bruk tenker jeg. 

 

V8 og automat. Reservehjul på panseret og kanskje en seriebilfront? :) 

 

Ps. Glemte å feire 9-års jubileum med Range Roveren nå i påsken. Noen biler blir alltid værende på tunet! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde trikset til Rolf for hjemveien i dag. Hverken ser eller hører noe rundt radiatoren... Men så er væskenivået også det samme nå..... 

 

En annen ting er at jeg har begynt å sette skumle tanker i hode på meg selv.... :huh::lol: vi får se om den blir solgt. Hvis ikke har jeg fått mange andre planer for prosjekttråden. :rolleyes: Responsen fra finn sålangt er "bytte i annen ikke-LR" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Atle3 skrev:

Får du godkjent v8 i denne da? 

 

 

Tja. Det spørs vel på hvor velskrevet søknaden er og dokumentasjonen som blir vedlagt vil jeg tro.

SVV henger seg opp i vekt og HK. Det står 4 liter i jubileumsbilene (1998) og min er ikke så ulik. Samme styring, bremser, akslinger osv. Legger man det frem slik og kan dokumentere skikkelig burde det ikke være noe problem slik jeg ser det. Defender har også samme understell som de siste classic'ene med 4,2 liter. Flere defendere som ble levert til de arabiske land med åttere også. 

 

Nå var det ikke akkurat V8 som stod høyest oppe i topplokket mitt - liker td5'n godt. Forbruket på dieselen er heller ikke dum re-oppdaget jeg nylig!

Men det har jo seg slik at jeg har en nyoverhalt 3,9 stående som egentlig var tiltenkt classic'n. Men den fortjener originalmotoren. :) Så........

Bilen blir liggende på finn ut annonsetiden, så får vi heller ta det derfra. Blir ikke flere prisjusteringer heller. 

 

Skal prøve å få tatt meg en fjelltur med den i helga. Ikke vært på noe slikt på ganske lenge, og været skal visst holde seg noen dager også. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosa meg i går med bursdagsfeiring på fjellet i skikkelig godbil! Været var litt sådær,... knall sol, regn, sludd, vind- vindstille osv. :P Men flott var det! Mange timer i defenderen og noen foturer i fjellveggene. :)

Blir helt forbauset over forbruket! Hadde jeg kjørt classic ville det bare vært å fylle tanken på nytt når jeg kom hjem igjen. Høydemeter og bratt terreng sluuuuker bensin! Men defenderen nei,.... nåla hadde bikket rett under "Full" innen jeg parkerte igjen. Nydelig. :lol:

 

Ikke lett å ta bilder og filme oppi her synes jeg. Alt for mye folk og biler på alle parkeringsplassene og vegene. Ikke lett å føle seg litt "alene i fjellet", men det er vel slik de vil ha det disse byfolkene.... Vel vel.

Fant en ubrøyta veg med "kjøring på eget ansvar". Wohooo! Men etter 500 meter var snødybden vel høyere enn meg... Må kanskje komme tilbake hit om 2-3 uker tror jeg. ;) 

 

Fulgte også med væskenivåene. Ser det er fuktig på den nedre slagen til ekspansjonstanken. Det er det eneste jeg kan finne. Fyller jo også etter kun innholdet i tanken, aldri mer! Så det kan hende at det er denne som hiver ut litt. Ser ingen annen mulighet akkurat nå, men har ikke fylt etter fra turen enda heller. Vi får se. :)

Ellers var det en som prøvekjørte bilen her på fredag. Hadde aldri kjørt LR før. Så dette blir nok ikke rett bil til rett mann. 

 

Har jo mest lyst til å beholde slik det er nå! :lol:

 

IMG_20200523_172300.jpgIMG_20200523_172333.jpg

 

Foss.PNG

 

IMG_20200523_162641.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Kurt Gustafsson skrev:

..og denne juvelen skal du selge???......:wub:

 

JEg har også vært i salgsmodus, men Defendern står her den. den nyere D3n går først..

 

Ikke lett, Kurt!......

Classic'n som blir juvelen min, og den blir værende uansett. :) 

Slik som jeg koser meg på tur heller mer og mer mot å bare beholde denne. Plassere den i garasjen på nyhuset nå i sommer og ta den igjen til nyåret? :rolleyes: Sette inn noen andre stoler og kanskje litt mykere fjæring så blir den litt mer brukanes for meg. 

Men presset på hjemmebane er størst. Fruen vil ha en bil som også hun kan kjøre dersom "hennes" Disco Sport ikke kan brukes av en eller annen grunn. Derfor er akseptable Land Rovere, som L322 og P38 åpne alternativer. 

 

Hvordan enden på visa blir vet jeg ikke. En dag kikker jeg på finn etter 15 år gamle Range Rovere. Andre dager går det i Defenderklipp på youtube.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Erik Iversen skrev:

 

Ikke lett, Kurt!......

Classic'n som blir juvelen min, og den blir værende uansett. :) 

Slik som jeg koser meg på tur heller mer og mer mot å bare beholde denne. Plassere den i garasjen på nyhuset nå i sommer og ta den igjen til nyåret? :rolleyes: Sette inn noen andre stoler og kanskje litt mykere fjæring så blir den litt mer brukanes for meg. 

Men presset på hjemmebane er størst. Fruen vil ha en bil som også hun kan kjøre dersom "hennes" Disco Sport ikke kan brukes av en eller annen grunn.

 

Men altså...klart du skal beholde Defenderen. 

Jeg må ut i Defenderen og dra kona ut når hun skal legges. Eneste måten å få henne ut derfra. Hun er relativt godt voksen, ca 165 høy, og passelig liten/stor i kroppen, og hun kjører Defender...og Classic... og Seriebil,....og Disco...og egentlig alt annet uten større problemer. Er kona de sååå annerledes da? :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, telindnor skrev:

 

Men altså...klart du skal beholde Defenderen. 

Jeg må ut i Defenderen og dra kona ut når hun skal legges. Eneste måten å få henne ut derfra. Hun er relativt godt voksen, ca 165 høy, og passelig liten/stor i kroppen, og hun kjører Defender...og Classic... og Seriebil,....og Disco...og egentlig alt annet uten større problemer. Er kona de sååå annerledes da? :)

 

 

Tja... Hu er 164 høy :huh:

 

 

Men du vet, den nye ungdommen nå om dagen. Det står vel mest på viljen... 

 

20 minutter siden, motom skrev:

Noen må dra kona inn i en Defender for å få dem med ... derav D4 :D

 

Så sant :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut for å finne litt snø i dag og. Vegen ned til Lysebotn er åpnet opp, så tenkte jeg måtte ta en runde og kikke. Ca 4-5 meter brøytekanter tenker jeg. En del trafikk på de smale veiene. Viktig å følge med. Mange familier som stoppet rundt skarpe svinger for å ta småbarna bort til de hvite veggene...Ikke alltid like smart. Kjører ikke fort i land rover, så jeg er ikke stresset. Men tenker at jeg møtte jo ble. noen Porsche med tyngre gasspedal.. 

 

Bratt ned til fjorden. Ca 700-800 meter tror jeg?! Håpløst å ta bilder her grunnet høy vegetasjon langs hårnålene. Forventet mer Geiranger-opplevelse kanskje. Men slett ikke verst altså! :)Fant meg ei rolig elv jeg kunne ta lunsjen ved også :)

 

På turen passerte jeg også 2000 km siden toppakningsbytte. Alt ser egentlig bra ut. Har etterfulgt ca 1,5 liter frostvæske totalt. Roet seg ned etter jeg strammet noen klemmer. Alt ser greit ut etter i dag også. Tipper nok kanskje ny radiator, termostat og vannpumpe så er vi vel i mål. Trengs vel å skiftes ut etter 360 000 km disse og... :)

 

IMG_20200607_133353.jpg

IMG_20200607_152747.jpg

IMG_20200607_133424.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste dagen på finn i dag. :)

Hadde jeg lagt den ut til 100k mer så hadde den kanskje blitt solgt og?! Er nok i det prisleie at jeg må ned 20-30k til før folk synes det er interessant tydeligvis. Ser egentlig ikke grunn for å strekke det så langt. Høres unødig dyrt ut.... 

 

Erfaringen fra denne perioden ble:

- nesten 6000 visninger

- 1 har sett på bilen og funnet ut at Land Rover ikke var det samme som Porsche. (rart det...?) :rolleyes: Men bilen var kul! 

- 3 har avlyst visning eller ikke dukket opp som avtalt. 

- 2 har spurt om bytteforslag. 

- 1 har gitt direkte bud uten at jeg har hørt mer. 

- 1 har gitt skambud

- diverse har sendt meldinger og spurt. 

 

Kommer nok ikke til å legge den ut igjen med det første. Trenger uansett ny radiator, så får like gjerne det på plass. Nå som det er varmt ser jeg at motoren går litt kaldere med varmeapparatet på enn om det ikke er i bruk. Så er nok ikke klar for noen Saharatur helt enda. 

Ser kanskje på muligheten til å ha den frem til en elbil kan komme inn som bil nr 2. Pr nå er det hverken behov eller økonomi til det. Men tida går nå fort. :)

 

Tråden fortsetter med andre ord :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, jorgenht skrev:

Jeg er en av de 6000 visningene blush Men har funnet ut at tre biler som ikke er veteran blir i meste laget :unsure: 

Håper tråden fortsetter lenge! :D

 

Ja, jeg har fort regna med det var venner og kjente som har kikket. Erfaring fra tidligere salg, da av Range Rover: jeg sjekker antall som har lagret annonsen i lunsjen den første dagen og meddeler til kolleger at det allerede er 8 stk! Får tilbakemld om at 5 av dem sitter i samme rom som meg... Jaja :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Kurt Gustafsson skrev:

Godt å høre at du har tatt til fornuft.

Varer vel fram til fruen her slår seg vrang igjen... :p

 

Aldri arbeidsledig med LR, nei. Har måtte skifte Skiver og klosser rundt om på disco Sporten denne uka. Helt opprusta... Håper den da går gjennom PKK i morra! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er alle oljer på bilen blitt skiftet. 2-3 år siden sist det ble skiftet på akslinger og kasser tror jeg, men ikke mange km. 

Oljen på kassene og bakdiff så ut som ny. Men viskosen er nok allikevel kanskje ikke den samme. Fordiffen var som forventet litt svart og vel overmoden. :)

 

Har også bestilt diverse fra UK. Bla radiator. Håper å få dette før ferien. Ser motoren går ca 5-10 grader kaldere med varmeapparatet på i denne varmen. Det tyder på litt manglende sirkulasjon eller kjøling. Ettersom kupé'n da blir ekstra varm blir bilen lite brukt akkurat nå.. 

 

På den andre siden måtte jeg ut med nye skiver og klosser rundt om på DS' n for å få den gjennom sin første pkk. La merke til det ved dekkskifte og var allikevel forberedt. Så dermed har denne heller fått litt oppmerksomhet. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...