Gå til innhold

Da ble det FL1


Anbefalte innlegg

Ja, da ble det "ny" bil til meg!! En 1998 LR FL1. Manuell,diesel.

Hentet bilen i Tr.Heim på tirsdag. Så langt fornøyd.

Fikk bare turen hjem, med prøveskilt, da skiltene var innlevert biltilsynet, og siden vi hentet bilen på kveldstid, fikk vi ikke ut skiltene. De sendte dem i posten på onsdag, så jeg håper de kommer idag :)

Så da mangler jeg bare sommerdekk til "vidunderet" så skal jeg ut å kjøre.

 

Gubben gikk over bilen etter vi kom hjem. Var endel dårlige kontakter på ledninger osv + et par sikringer som måtte byttes.Kupèvifta funka ikke når vi henta bilen, så dette har han nå fixet :D Tror ting skal være i orden nå.

 

Det jeg da håper at jeg kan få litt tips om her nå, er hvor jeg kan få kjøpt litt sånn diverse små stæsj? Jeg må ha en "liten bit" av hjulbue list, høyre bak. Og så har jeg lyst på sånn rollover til bagasjerom.

Har fått noen priser på dette hos en dele-forhandler, men syns igrunn at 500,- +200,- i frakt var litt drøyt for 15 cm med plastikk?

Rollover har funnet til 800-900 kr.

Endret av GuriMilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre :)

Det er vel heller usikkert hvordan bilen har blitt behandlet fra han solgte frem til nå :unsure:

Men jeg skal iallefall gjøre så godt jeg(les:gubben) kan for å holde bilen ved like og gi den pleie og omsorg :P

Har tittet på LR FL i lengre tid, men vært skeptisk pga.ryktet den har. Men fant ut at jeg får bare satse og prøve.

 

Gubben har skrudd mye forskjellig bil gjennom åra, men han sa at det var mye "nytt" for han når han åpna panseret på denne ja! Var visst fler ting han nevnte som "snodige"!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!

Diesel er normalt et bra valg på Freelander. Du slipper toppakningsproblemet som bensinutgavene er utsatt for.

Men det er noen ting du skal tenke på som gjelder alle biler med den typen drivverk. De beste dekkene skal stå bak. Mer enn 5 mm forskjell på hjulene foran og bak kan gi hurtig drivverksras. Viskosekoblinga (VCU) mitt under bilen bør uansett byttes på 120 000 km. Ellers kan den stivne og dra med seg diffras bak, som leder til fordelingskasseras. Det er i grunn det viktigste.

Vi bytta VCU på ca. 140 000, og det gikk bra. Men da hadde den gjort sitt.

Ellers er det en normal halvgammel bil som trenger det en bil trenger. Og plutselig kan en detalj gå i filler som på alle biler. Da er det jo godt å ha LRF, VBF (Verdens Beste Forum), å støtte seg til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...er jo ganske fersk her inne og som LR entusiast jeg da, men tror nok jeg kommer til å være aktiv her inne ja :)

"Gliset" mitt har nå såvidt rundet 220 K på telleren...hvordan kan jeg da finne ut om VCU er byttet?

Har ikke rukket å sette meg så mye inn i alt som står i service heftet enda, så vet ikke hva som er gjort. Bilen ble kjøpt hos "forhandler", med de hadde tatt den i innbytte og hadde ingen info, så jeg aner ikke hva som er gjort med den!

Skal lese gjennom service heftet idag, etter en grundig vask og litt "stæsjing" som seg hør og bør på nytt vidunder i "hus" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...