Gå til innhold

lav batterispenning... så var vi igang....


RRL322

Anbefalte innlegg

Etter at jeg fikk nytt batteri i fjor har jeg vært spart for feilmeldinger, og min Range rover L322 2003 modell har fungert topp. men her om dagen klaga kjerringa på at varmeapparatet ikke virket. etter en feilsøking fant jeg en brent sikring. byttet denne og alt OK... til neste dag... samme klage, men nå var det ikke sikringen. er redd jeg kan ha brent noe. i tillegg fungerer ikke indikatorlys i griskifteren( bare så vidt lysene gløder), får feilmelding Air susp innavtive, og allt dødt av indikatorlys etc ifm med dette. ene viskeren på frontlyset høyre side har og stoppet i feil posisjon. Har i natt koblet fra batteriet og ladet det fullt i håp om at spenningen som jeg vet er viktig, var årsaken og skulle løse noen av disse problemene. spenningen er nå rundt 12,7-12,8. Fortsatt ikke liv i air susp, indikator lys, eller varmevifte/aircon. Har en rsv solution faultmate og har slettet feilmeldinger kjørt rattutslaget dette virket fint første gang. men ikke nå lenger. får melding om COMM FAILURE 1. Tenkte jeg skulle kjøpe nytt batteri, da jeg ser at spenningen er noe lav. Er det noe uprøvd før jeg må ta turen til aut. merkeverksted:)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pusseren på høyre lykt kan du ta ut sikringen. da vil den sette seg i posisjon igjen hvis motoren ikke er brent. jeg fikk samme symptom på min lyktepusser. der var det et bittelite stag inne i motoren som var bøyd.. (jeg tok den kjipe løsningen med å ta ut motoren og åpne denne , istedet for å kjøpe ny..)

 

air susp må resettes.

 

har du sjekket at bilen lader skikkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en slik batteri/ spenningsmåler som jeg setter i sigarettuttaket når jeg kjører bilen så lader den bra viser 14 volt, om denne da er til å stole på. Har prøvd og ta ut sikringene noen ganger, spørs om jeg må inn i motor for å sjekke på lyktepusseren ja. Det som jeg lurer mest på er hvordan alt på aircon og vifte er helt dødt samt indikator lys i girskiftespaken de små røde lysene er så svake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da feilsøkt noe mer. Bcu( body control unit) under setet var så varm at jeg kunne grille pølser på den om jeg ville. Det er en stor radioator/ riller på den men regner med at den ikke skal bli så varm. Er det noen som vet om det er mye jobb med å programere denne ved et skifte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe er fullstendig galt hvis BCU blir så varm, du bør koble fra den motoren til den viskeren som hadde stoppet umiddelbart kan være en kortslutning i den kretsen.

 

Jeg ville også undersøkt litt nærmere viftene( der hvor sikringen hadde gått ), men nå er det sånn at BCU ikke kontrollerer varmevifter derfor er kanskje ikke det grunnen til ditt problem... men at sikringen går er jo uansett tegn på noe galt.

 

BCU kontrolerer lyktepussere og spylere, derfor innledningen over.

Til info På min P38 oppdaget jeg feil med ene lyktepusser motoren, den stod å prøvde å gå kontinuerlig selv med tenningen av og tappet derfor selvfølgelig batteriet over tid, vanskelig feil å oppdage, hørte bare ett svakt kontinuerlig klikk i motoren rett etter at jeg byttet batteri i vinter.

( Kunne kanskje spart det batteri byttet, men det var vell oppbrukt etter 7 år uansett )

 

Håper det ordner seg for deg, el feil kan være litt tricky å spore <_<

 

Mvh Brage

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...