Gå til innhold

"Diffnøkkel"


runesat

Anbefalte innlegg

Skal skifte olje på diffene, og trenger en 13mm "firkantbit". Har vært på både Mekonomen og Bilextra, men ingen av dem har noe slikt "spesialverktøy" som de kalte det . Fant riktignok noe annet verktøy på Mekonomen som jeg nok kan modde til funke, men det må da være mulig å få kjøpt noe fiks ferdig?

 

Hva har dere andre gjort? Hvor har dere fått tak i dette "spesialverktøyet"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innvendig 13 mm firkanthull. Det nærmeste "alle sammen" har liggende er 1/2 toms skralle eller 1/2 toms fast håndtak ^_^.

 

Ønsker alle en fin dag

hilsen

Henry Arnfinn :)

 

Edit: "Slått" med ett minutt av Gaute :lol:. Likevel mener jeg 1/2 toms passer bedre enn 3/8 toms når det er snakk om 13 mm ;).

Endret av Elvehundre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slik har jeg og jeg forsøkte først å bruke den, men pluggene satt for hardt til at jeg klarte å få dem løs med den. Slo derfor opp i verkstedshåndboken for å se hva som sto der, og det var der jeg leste at det skulle finnes en liten "dings" til å feste på skrallen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 3/8 håndtak som passer, ikke 1/2 - i alle fall på 2002 110 Defender som jeg har. Jeg bruker dette settet fra Biltema, veldig greit, får mer kraft på enn de universaloljepluggreiene. Som man ser er det stort sett swivelhuset jeg har betjent med dette, den i midten foran er eneste slitte :) Den som er hakket større, 11 mm er for stor. Man kan enten bruke den lille stangen som ligger der, som kan bli litt liten når noe sitter litt, men pluggene kan settes inn i en pipe slik at skralle mv. kan brukes der mer kraft trengs.

 

Edit: Beklager, ser nå at det dreide seg om differensialen, ikke swivelhuset blush

 

IMG_1113_zpse52277d6.jpg

Endret av Trond C
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...