Gå til innhold

Klunkelyder i forstilling. Bestillings hjelp.


BjørnB

Anbefalte innlegg

Hei

 

Da har bilen rundet 130000km og da kommer selvsagt klunkelydene. Har hørt de en stund nå, men de blir desverre ikke vekke av seg selv.

Har en klunkelyd som kommer ved skarpe dumper, begge sider innbiller meg men kanskje mest venstre. Føler også jeg har en "knepping" i rattet innmellom. Den kommer som regel når jeg svinger ut på veien der jeg bor, det blir en krapp venstresving fra flat vei til bratt bakke.

Tenkte å bytte øvre og nedre arm på begge sider fremme når jeg først går i gang. Bør jeg bytte "Track Rod End for Steering bar" i samme slengen?

 

Har jeg fått med meg alt jeg trenger her? Og er LRparts.net en ok plass å handle fra?

 

Takk for all hjelp!

 

Mvh

 

BjørnB

 

Skjermbilde 2014-04-23 kl. 21.06.06.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt 185000 km på samme armer og foringer foran. Men har byttet track rod ends, og når en først tar dem er det lurt å ta begge ender. Stab stag foringer er begynt å bli slitte nå (de bak ble skiftet i høst - grei jobb som kan utsette andre ting om det kurerer problemet. Skal visst være litt mer klundrete å komme til foran).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitte stabstag foringer, nedre styrestag og track rod ends. Jeg er ikke så veldig kjent med forstilling og skruing av bil, hvor finner man sprengtegninger og dele navn/nr? Har folk laget sine egne lister over deler eller er det en ressurs tilgjengelig på nettet? Når jeg kjørte BMW var det en veldig kjekk side tilgjengelig.

 

Mvh

BjørnB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har appen lrparts til android nettbrett. Denne har mye men ikke alt, originaldeler og ettermarkeds, samt sprengskisser. Ellers skal det finnes en russisk nettside, men fant ikke adressen i farten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble jævla usikker på alt nå.

 

Jeg er litt fristet til å skifte "alt" nå som bilen har gått 130k km, men om det er helt i hull i hodet så må jeg jo lytte til det! Bilen klunker når den kjører opp/ned på litt skarpe fartsdumper, er ikke noe behagelig å treffe hull i veien med. Den knirker også litt når jeg parkerer og ristet litt på bilen. Ikke når jeg kjører.

 

Hadde egentlig tenkt å bytte øvre og nedre arm foran, pluss disse "kyllingbeina/linke stag/osv. Bør jeg heller investere pengene og tiden min på å bytte stabstag foringer, nedre styrestag og "Track Rod Ends"?

 

Hvis jeg tar bilen med meg opp på Sandven eller OEC, er dette lyder de vil kjenne igjen og kunne målrettet vite hva er? Har egentlig tenkt å la min svoger ta jobben, siden jeg har mest lyst å bruke feriepengene på ferie!:)

 

Mvh

BjørnB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...