Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skulle kjøre ut fra parkeringsplassen ved butikken i dag. La godt over til venstre, og tok forsiktig løs. Plutselig kommer et meeeeget høyt PANG! fra undersiden av bilen :blink: :wacko: Forbipasserende snur seg og tenker vel sitt. Kona og jeg går ut og sjekker om vi har punktert eller ser andre dårlige tegn - finner intet. Kjører forsiktig hjem, uten problem. Prøver en prøvetur noe senere, og får gufne vibrasjoner og kaklelyder fra diffen bak når jeg svinger, og "konkluderer" selvsagt med det verste - røket differensial… Googler opp mindre lystige kjipe priser på ny/overhalte differ.

 

Rusler slukøret ut i garasjen og jekker opp bakenden på Lillebror for å se hvor alvorlig dette er - og finner straks synderen:

 

Høyre bakre diff-feste hadde røket tvers av. Ikke rart det ble en høy lyd!

 

Dette festet byttet jeg ut i vinter, og hadde heldigvis ikke kastet den gamle. Monterte så den gamle, og alt ble bra :D

 

exclexcl Det må nevnes at det "nye" festet var innkjøpt av billigste sort fra E-bay…. Warning warning. exclexcl

 

Moralen er: Ikke kast noe du kanskje kan få bruk for :P (og ikke dra ned humør-rullegardina før feilsøkingen er helt over. Det må nødvendigvis ikke være dyrt…)

 

 

EDIT: skriveleif

 

IMG_1823.jpg

IMG_1824.jpg

Endret av aok
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ny sånn liggende om du trenger ;)

..Det har vel du :P

Trengte vel strengt tatt ikke byttet festet i første omgang - originalfestet ser fortsatt bra ut. Ble "føre-var-byttet" da jeg allikevel var under bilen byttet fremre diff-feste. (byttet alle tre)

 

Takker for tilbudet - men tror jeg kjører noen KM til på det gamle. Virker også som at bilen vibrerer ørlite mindre med det originale festet… (mykere gummi på den gamle delen) :huh:

 

Sendte også bildet av den ødelagte festet til E-bay-pusheren. Tror ikke noe på at jeg får en ny del - men det kostet ikke noe å sende en mail. Kan jo bli positivt overrasket :P (..er vel mer usikker på om jeg kommer til å montere en evt "ny" del dersom det ikke oppstår problemer med den gamle - men kjekt å ha på lager)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et viskositetskoblingen gammel og stivnet?

Nei. Byttet VCU, lager, Diff-oppheng og motorfester i vinter.

Tror opphenget røk pga dårlig kvalitet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi en oppdatering hvis du hører noe mer fra e-posten du sendte da.... Alltid gøy med oppfølgere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi en oppdatering hvis du hører noe mer fra e-posten du sendte da.... Alltid gøy med oppfølgere :)

Fikk svar med en gang jeg. De skal sende ny del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar med en gang jeg. De skal sende ny del!

Dette er ikke en uvanlig erfaring med slike leverandører. Problemet er bare at de sender deg en ny en av samme "dritten" som varer like lenge...... Alle påstår at det er et "quality product" men har for lengst erfart at dette ikke er tilfelle. Kjøper nå kun deler som blir levert i eske med logo fra kjent underleverandør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...