Bølla Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Kom hjem fra påskefjellet og bilen sto helt nede. denne feilmeldingen sto i displayet. Har jeg en høydesensor som er deffekt. eller kan det ligge andre årsaker bak. feks. mulig kabelbrudd?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsframars Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Sensoren er det i alle fall. Om det er kabelbrudd eller defekt sensor vites ikke, det er bare ett potensometer så low voltage kan tyde på at det er brudd en plass. Ta ut og koble inn igjen kontakten for å se om det er noe tydelig tæring der. Den kommer du lett til ved å legge rattet helt over og se inn i hjulkassa. Ny sesnor koster ikke mye original men det kreves kalibrering som hawk eye ikke klarer. Du trenger enten IIDtool, nanocom eller verksted. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parrafin23 Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Hadde samme bilde på min D3, da var det kabel brudd. Mekonomen hadde vært der før og "fikset" det for forige eier men det holdt ikke lenge. så på konnektoren til h.sensoren og den var tukla med og låse mekanismen var knekt, så de hadde guffa det igjen med svart silikon. kjøpte repair kit fra techno classic og gikk i gang med å lodde og krympe. problem soved. Det er 3 ledninger pinne 1 Gul/grå (+5v), pinne 2 Blå/grå (signal) og pinne 3 rød/grå (gnd). regner med at hvis du napper ut kontakta til h.sensoren og måler over pinne 1 og 3 så burde du ha 5v ish der. Mr.P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andre3 Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Jeg hadde også dette problemet, kjøpte ny høydesensor. Men det var selve kontakten på ledningen som var problemet, låsen var knekt og den var løs. Problemet kom og gikk...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bølla Skrevet 22. april 2014 Forfatter Del Skrevet 22. april 2014 (endret) Har tatt av høyre hjul foran slik at det ble lettere og få sjekket kontak og ledninger. Låsemekanismen rundt kontakten var knekt av men fant ingen ledningsbrudd. Kontakten må byttes. Eller hele ledningsnettet over til venstre sensor. Det er så trangt at det er umulig og komme til å få sjekket om det er ledningsbrudd mellom sensorene foran. Mistanken går i rettning av defekt sensor så da er det bare og bestile opp ny, men må begge sensorer byttes hvis en er defekt. Endret 22. april 2014 av Bølla Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bølla Skrevet 23. april 2014 Forfatter Del Skrevet 23. april 2014 (endret) I dag målte jeg på pinne 1 og 3 fikk 5.v da er det ikke kabelbrudd men sensoren som er kaputt. Takk for info Mr.P Endret 23. april 2014 av Bølla Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parrafin23 Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 Np Bølla. skal det være noe mere før vi stenger? Mr.P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bølla Skrevet 24. april 2014 Forfatter Del Skrevet 24. april 2014 Da er høyre høyde sensor byttet. alt funket med en gang. hadde en ringerunde rundt hos de forskjellige i dag og fikk napp hos Autostrada på billingstad.til en pris pr stk på kr 485.- inkl.mva hadde på lager til og med. var vist gått ut en del i disse dagene av høyre sensor. Noen som vet om det er en årsak til at akkurat denne siden ryker først... Technoclassic på Lier var tomme til en pris av kr 1170.- + mva pr stk. Motorpool var den dyreste og tomme de også til en pris av kr 2075.-+ mva pr stk. Hva er galt med prissettingen i Norge. Det viser seg at dynamoen er røket og har sluttet og lade, klarer ikke mer en mellom 11.7v til 13.9v varierer litt for mye da ladingen helst skal ligge rundt 14.6v. Eller er det en mulighet for og fikse ladingen med nytt rele eller en diode?? Gleder meg til og ringe rund for pristilbud Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andre3 Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 http://www.island-4x4.co.uk/alternator-tdv6-britpart-yle500200-yle500400-lr008861-p-19705.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rico Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Det viser seg at dynamoen er røket og har sluttet og lade, klarer ikke mer en mellom 11.7v til 13.9v varierer litt for mye da ladingen helst skal ligge rundt 14.6v. Eller er det en mulighet for og fikse ladingen med nytt rele eller en diode?? Gleder meg til og ringe rund for pristilbud Her er det en som har skiftet dioder: http://media.disco3.co.uk/gallery/albums/userpics/11480/Replacing2_the_Diode_Pack_on_A_Denso_Alternator.pdf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bølla Skrevet 8. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2015 (endret) Da var det påan igjen? Etter skifte av blokk ventilene foran og bak og i tillegg høyre høydesensor bak har problemene tårnet seg opp. Problemen begynte med at bilen sank ned på forhjulene Ila helgen. Bestemte meg for og bytte den fremre ventilblokket og sigingen forsvant. Men så begynte problemene fikk feil på høydesensor bak DTC :C1A06 . byttet sensor men ingen bedring får nå samme feil og i tilleg DTC:C1A30 OG C1A36 Exhaust valve general electrical failure. Har målt at det er spenning på høydesensor. Sjekket de fleste ledninger for eventuelle brudd. Nå går kompresor vær gang jeg starter bilen samme feilmeldingen kommer igjen og bilen hever seg automatisk til offroad modus. I tillegg så legger den seg ned på høyre side.. Er det noen som har litt info om hva det kan være..☺ Endret 8. oktober 2015 av Bølla Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parrafin23 Skrevet 9. oktober 2015 Del Skrevet 9. oktober 2015 Vanskelig å si Bølla uten å undersøke og lese av live values. Men går bilen opp i offroad modus eller i extended modus? Noe sier meg at kalibreringa av høyde sensorene ikke er riktig eller at du har problemer med signal retur fra høyde sensor. du nevnte at du hadde målt spenning ved høyde sensor. men ikke hva for slags spenning du har målt.. Det beste er å få opp et bilde av live values på alle sensorene, se hva ecuen sender ut og hva ecuen ser at den får i retur fra høyde sensorene. med 4x4info gir det deg en god peke pin på hvilken side som trøbbler. Jeg brukter msv-2 for å overvåke dette mens en annen rister og nøkker litt og banker litt på ledninger og sensorer for å se om man kan fram provosere feilen.. Mr.P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bølla Skrevet 9. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2015 Har målt på høyre sensor bak pinne 1 og 3 får 4,7 v. Bilen går først opp i offroad modus får da beskjed om at jeg må sette den i standard modus, nårjeg senker den ned nekter den å forbli i standard modus og hever seg til extendet modus. Bilen er litt skjev etter skifte av sensor bak. Kan dette påvirke slik at differansen er for stor kontra venstre side. Nå har ikke jeg oppgradert SW etter skifte av compressor til AMK For en tid tilbake. Når jeg tenker meg om så begynte problemene etter at jeg skiftet den bakre blokventilen. Lurer på om jeg skal skifte tilbake til den gamle bare for å teste om den nye jeg fikk fra famous 4 kan ha en produksjonsfeil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EKJ Skrevet 9. oktober 2015 Del Skrevet 9. oktober 2015 Bytt giver på andre siden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parrafin23 Skrevet 9. oktober 2015 Del Skrevet 9. oktober 2015 (endret) Du må se på kalibrerings verdiene Bølla, er de inna for tolleransen bau rundt. Noe sier meg at en av sensorene er stilg for lavt i forhold til de andre og da vil bilen tro at det hjørnet av blien har lagt seg nedpå noe. Dette har jeg fikkla nye med selv på min egen bil og andres. så du må få kalibrert høyden. og Riktig software på AMK kompressoren er også greit å få lagt inn. du kan risikere å få feilmelding om at pressure does not decrease when venting to galery, ish.. på 4x4info bildet så ser man jo tydelig at det er Høyre forran som har falt ut, mulig bildet jusker litt mtp høyden på de andre hjulene, men er det slik når alt er ok så er det feil kalibrering av høyde sensorene. Mr.P Endret 9. oktober 2015 av parrafin23 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bølla Skrevet 23. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2015 Da er alle høydesensorer skiftet kalibrering og ny SW er utført. Men forsatt så sægger bilen bak. Løfter seg fin opp til off road høyde, men når jeg senker til normal høyde ligger den litt for lavt. Ser det best når fiselyden kommer fra kompressor i det du forlater bilen da legger den seg nesten helt nedpå men det skjer bare bak..og Ingen feilkoder. I 4 x4 infoen ligger den helt i plan som om den er helt normal.. I dag byttet jeg bremseklosser front og bak i det jeg var ferdig og skulle sette på siste hjulet høyre bak fikk jeg meg en overraskelse. Anti roll bar staget eller som noen kaller kyllingbeinet var knekt tvers av i leddet. En del hang i stabilisatorstaget og den andre delen satt i nedre bærearm. Kan dette være årsaken til at bilen ikke vil heve seg til normal høyde. ?? frustrert disko eier.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mads SL Skrevet 24. oktober 2015 Del Skrevet 24. oktober 2015 (endret) Nei det er ikke grunnen til at den legger seg nedpå bak det har ingen annen funkjon en å hindre bilen i å krenge i sving (redusere krengningen) Det må vær noe med sensorene eller kalibreringen. Er bilen i normal høyde når motoren går? Endret 24. oktober 2015 av Mads SL Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bølla Skrevet 26. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2015 (endret) Nei bilen er ikke i normal høyde når motor går. Det vil si at fremre aksel er i normal høyde, bak segger den. Begynner og tro at det kan være ventilblokka som sitter ved kompressor som kødder det til. Har sjekket alle belger og slanger for lekkasje. I 4X4 infoen registrerer den alt som normalt.. Endret 26. oktober 2015 av Bølla Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mads SL Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 (endret) Vist alt er som normalt i 4x4 menyen så er det noe galt med høgdekalibreringen. Da kan du bytte så mange ventiler du bare vil uten at det hjelper stort. Får du feilen bare bak så flytter problemet seg til den bakre krossventilen. Men jeg har mye mer tro på en skikkelig høydekalibrering. Endret 26. oktober 2015 av Mads SL Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bølla Skrevet 26. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2015 (endret) Da får jeg bestille time på nytt men hos en annet firma var hos tecno clasic på lierskogen de utførte kalibrering og oppgradering av SW i uken som var. Noen som har en med gode referanser☺ Endret 26. oktober 2015 av Bølla Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mads SL Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Må nå finnest et LR verksted der nede på østlandet.Noen ganger er det verdt det lille ekstra å reise til noen som SKAL kunne det de holder på med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.