Gå til innhold

Lys i girvelger dødt, alternativ hyllevare?


vha

Anbefalte innlegg

Oppdaga her en kveld at ene side er mørk på automatkassa, lampa som viser hvilken posisjon du har satt automaten i er dau, men lyser på høyre side. Litt blavring i delekatalog og manual (gikk raskere med papir enn nett) forteller meg at jeg trenger 1x STC881. Og jeg har ingen planer om noen pakke fra england :)

Pæra koster 0.65 til 1.35 pund, fins det noe egna hyllevare å få kjøpt i norge? Pæra er 12v og 1.35w mener jeg å huske.

 

Noe gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt på ebay og finner ikke noe som ved første øyekast fremstår som erstatning.

Lest litt på div forum og lurer på om deler av greia er "rett" farge på lyset ..

 

Får ringe EWS på Tirsdag hvis jeg ikke har kommet frem til noe lurt før da.

 

Anyone?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

f.eks LED pære på 3,6V og du vil bruke på 12V

da må du bruke ca500Ohms motstand i serie med LED pæra, pr pære selv om du skal parallellkople

 

Nå leser jeg på diverse sider alle bruker 470ohm på 12v

men jeg tror jeg ville valgt 500 -600 ohm i bil da spenning kan være nærmere 14v når motor går

litt for høy motstand gir litt mindre lys i dioden..

 

ELFA er et tips å handle fra hvis du trenger mange i en spesifikk størrelseorden

motstander, condensatorer, transistorer, LEDS osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...