leisimon Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Oljemengden øker og der ser ut til å være diesel som er årsaken. Ser i alle fall ikke tegn til innblanding av vann. Hvor ligger feilen? Er sprekk i topp eneste mulighet og hva koster det å bytte topp? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 (endret) Feilpost Endret 12. april 2014 av lafterolf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magnumresponse Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 (endret) Var ikke slitasje også en årsak på eldre LR-diesler? Mener å ha hørt at noen undervurderte oljeforbruket, men det viste seg å være mere diesel enn olje til slutt...i bunnpanna. Edit; Har overhodet ingen erfaring i å feilsøke denne problematikken, og antyder ikke slitasje på D3. Måtte bare si hva jeg hørte engang . Endret 12. april 2014 av Magnumresponse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Jeg har aldri demomtert toppen på td5. Vet det er byttet topper fordi det kom diesel i oljen, og bilen ble bra etter toppbytte. Men, jeg vet ikke hvorfor en sprekk skal få dysen til å lekke. Jeg ville, uten at jeg vet svaret, forsøkt å ta ut dyser for å se på tetteringene først. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kodiak Skrevet 12. april 2014 Del Skrevet 12. april 2014 Hei skift o-ringer på dysene dine først. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leisimon Skrevet 13. april 2014 Forfatter Del Skrevet 13. april 2014 Bytte o-ringer hørtes veldig mye billigere ut å bytte topp. Blir verksted som må gjøre dette uansett, men er jo greit å kunne gi dem noen tips på veien. Takk for tips. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kodiak Skrevet 13. april 2014 Del Skrevet 13. april 2014 :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 13. april 2014 Del Skrevet 13. april 2014 Men, er det verkstedet som gjør dette kan sluttresultatet bli dyrt om toppen likevel er gåen fordi timepenger renner på. Timene går til denne jobben. Mulig det ligger mer info om diesel i oljen på engelske forum. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stianthr Skrevet 13. april 2014 Del Skrevet 13. april 2014 Ingenting annet merkbart på motoren? Dårlig drag, startvansker etc? Må få høre hvordan dette går. Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leisimon Skrevet 14. april 2014 Forfatter Del Skrevet 14. april 2014 (endret) Merker ingen endring i motorytelse e.l. Hørte litt ujevn gange ved oppstart en gang i vinter, men merker ikke noe til det nå. Målter oljenivå i dag og det har økt med 1 cm på tre dager. Endret 14. april 2014 av leisimon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Kjører du med diesel i oljen? Du burde ikke kjøre en meter med lekkasje av diesel i oljen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
qcnr Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Jeg har erfaring med dette på D2. Måtte til slutt bytte topp 3 ganger, sist til en Turner topp som har holdt seg. Først kan du prøve å bytte o-ringer og tette skiver (kobber) på injektorene. Hvis ikke det fungere så ER det topp, og da må den byttes. Hvis du skal får verksted til å gjøre det, be om pris på begge jobbene og vurder om du ikke skal bytte topp med en gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stianthr Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Oppgradert med forsterka topp på Disco 2a/facelift, lissom.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 (endret) http://forum.landrovernet.com/showthread.php/84530-td5-diesel-leaks-in-engine-oil google " diesel in engineoil td5 " og du kan lese til øyet er vått og stort....... Endret 14. april 2014 av ragnarsk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stianthr Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Tar si tid å finne ut av hva man skal ta vare på av info der også. Mye synsing. Men øyet ble til slutt vått. Og stort Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 15. april 2014 Del Skrevet 15. april 2014 (endret) Dette skal løse seg. Når jeg har klart det, klarer alle det. Mer å lese her, og på side 4 er det bilde i innlegg 84 : http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=47759&hl=+sprekt%20+topp%20+td5 Er mulig å se om det er sprekk i toppen da det er ofte sprekk mellom hullet dysene står i (dieselgalleriet i toppen) hvor diesel under trykk siger ut opp under topplokket og renner ned i bunnpanna. Er bilde i tråden over. Bare å slå på tråden om du trenger en å undre seg med 92244759 Mvh Leif Ove Endret 15. april 2014 av leiohel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stianthr Skrevet 16. april 2014 Del Skrevet 16. april 2014 Dette skal løse seg. Når jeg har klart det, klarer alle det. Mer å lese her, og på side 4 er det bilde i innlegg 84 : http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=47759&hl=+sprekt%20+topp%20+td5 Ganske heftig jobb, men ser jo overkommelig ut. Fint om du kunne lagt ut en wiki på toppbytte, Leif Ove. Lettere å finne da,..når det trengs Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leisimon Skrevet 17. april 2014 Forfatter Del Skrevet 17. april 2014 Kjører du med diesel i oljen? Du burde ikke kjøre en meter med lekkasje av diesel i oljen. Nei bilen står stille nå. Men må nok kjøre litt for å komme til verksted. Må sjekke litt ut aktuelle verksteder tirsdag etter påske. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 17. april 2014 Del Skrevet 17. april 2014 Tapp olje og fyll ny før du drar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leisimon Skrevet 10. august 2014 Forfatter Del Skrevet 10. august 2014 Toppen byttet. Den var skjev og hadde sprekk. I tillegg var manifold skjev og måtte byttes. Xyz - bryter ble også byttet. Til alt overmål gikk det hull på et bremserør når bilen ble kjørt inn på verkstedet. Rust i rørene som ligger oppå ramma. Til sammen ganske mye som måtte fikses. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spoon Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Hei Motoren min har symptomer som nevnt over. Litt leit i og med at den ikke har gått mer enn 80tusen. Kan jeg spørre om hva et toppbytte på verksted koster sånn cirka? Hvor mye fra den gamle toppen blir gjenbruk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.