Gå til innhold

Noen som har turforslag i "skogen" i Bergensområdet (med bil..


svirre

Anbefalte innlegg

Tenkte å ta med en av gutta mine (5år) og nevøen min på samme alder på telttur nå som det blir varmt i været.

Er det noen her som vet om steder i Bergensområdet hvor man kan kjøre et lite stykke på skogsvei (med seriebilen selvfølgelig...) og ende opp ved et vann hvor det er fisk i og hvor man kan telte?

Broren min og meg prøver å lage til tur for gutta :)

 

Kan selvfølgelig dra på en helt vanlig skogstur men på første telt-tur kan det være greit å ha en bil i nærheten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osterøy f.eks:

 

gallery_247_716_2569409.jpg

 

Toalettmuligheter på andre siden av veien:

 

gallery_247_716_920474.jpg

 

 

https://www.google.com/maps/@60.5434398,5.6522738,573m/data=!3m1!1e3

 

Fra Bergen sentrum kan man regne med ca. 1,5 time (dersom man ikke er kjent med veien) med seriebil på god gammeldags vestlandsvei der rette veistrekninger er et fremmedord. Dere vil også få med dere en liten fjellovergang med mange hesteskosvinger. De siste km går på gruset skogsvei. Det er mulig å kjøre noen par km til på stadig smalere og dårligere vei frem til en parkeringsplass og gå litt videre dersom man ønsker å telte litt mer i skogen, men da uten bil. Det er fritt fiske fra land i vannet på bildet og vannene lenger nordøst på kartet.

 

For mest mulig naturopplevelser på vakre veier kan man kjøre til leirplassen via Bruvik den ene veien og via Saksliveien (privat bomvei - https://www.google.com/maps/@60.5296523,5.5954928,1196m/data=!3m1!1e3 ) den andre veien.

 

 

Endret av Tarjei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve de gamle anleggsveien i forbindelse med kraftutbyggingen ved Modalen og Askjeldalsvatnet. De går til over 1000moh, så sensommer et nok bedre enn vår pga snø.

 

Mht veistandard, Ikke bli forskrekket om det står en Corolla eller Golf ved veis ende.

 

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, både anleggsveien og Osterøy kan jo være bra steder, kanskje ta begge deler :)

Har vært på Osterøy for mange år siden, da var det ved Storavatnet tror jeg det heter. Er i hvert fall det større vannet lenger vest.

Opp dit var det "helt vanlig vei" mener jeg så grusveien du snakker om Tarjei kunne smake.

 

Er det fisk i storavatnet? Mener det var det før i hvert fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Men ved Osavatn kommer man vel ikke lenger enn til parkeringsplassen, ikke sant?

Eller er den lenger inne enn Osavatn kanskje...

 

Lurer på å teste Osterøy jeg.

Får dra med meg broren og planlegge dette litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send meg en PM om dere drar til stedet på Osterøy jeg linket til lenger oppe så kan jeg kanskje fikse det slik at dere får kjørt litt på veien på de 7 første bildene og de 3 siste sommebildene i denne tråden:

http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=50122

 

 

Endret av Tarjei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...