Gå til innhold

RRC 1989 2 dørs


Putte79

Anbefalte innlegg

  • Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Den ramma må du male og olje behandle ;)
Ramma på classicen min er galva og malt, men der er det mye rust, jeg tror det er fordi den har ''badet'' i salt.
Jeg tror ramma mi ble galva på 90 tallet, og nå er nest bakerste tverrbjelke rusta ihjæl og må byttes.

olje behandle inni og vaske understell og olje gjevnlig er løsningen for at det skal vare ''evig''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hmmm.. holder på. Tar med meg deler til lillehammer i ukene.

 

Er stort sett ferdig med å fikse/ordne alt. Bare å starte å skru sammen igjen.

 

Har stort sett bytta/ordna opp alt på bilen igjen. Sandblåst, lakkert, alle foringer, alle pakninger, alle lager som finnes.

 

Driver på å bygger nye differ med ashcroft locker med 4.12 utveksling + nye HD CV/halshafts fra ashcroft.

 

: )

 

I tillegg driver jeg også å skrur på en annen RRC på lillehammer også! Noen synes jeg er "litt" gal. Men mye bedre å gjøre noe på kvelden de kveldene man ikke jobber, enn å sette seg på hybelen for å se TV! : )

IMG_4730.jpg

IMG_4733.jpg

IMG_4735.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg må bare melde meg på sammen med den store horde av imponerte her. Tredørs biler ser ut til å være de som øker mest i pris, hvertfall der borte på øya. Hvor lenge laget de disse med tre dører? Denne må vel være blant de siste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Holder på å går over alt av deler innvendig i bilen.

 

Alle som har RRC vet hvor "sprø" all den gamle plasten blir.

Har drevet på å sett etter nye deler til interiør, men særdeles lite å finne. Det som finnes, har en pris som er dyrer enn gull. Fant ut at mye av interiøret er så bra at det kun trenger å bli forsterket bak med glassfiber/plast for så å bli lakkert opp igjen. Blir lakkert i matt svart plast farge (beregnet for lakkering av bil interiør).

 

Men meste parten av interiør må fikses opp. Etter mye fram og tilbake på hvordan jeg skulle gjøre dette. Kom jeg fram til at jeg bruker epoxi og carbonduk. Tar tid, men blir til slutt veldig fint.

Det blir solid, er også veldig liten vekt økning. Noe dritt å jobbe med da.

 

Har da fått tatt første trinn på div plastdeler til innvendig B stolper. Disse skal nå tørke/herdes i 2 dager. Så nytt lag med epoxi, så herdes igjen over noen dager. Så er det noen timer med slipping før noen lag mer klarlakk.

IMG_5028.jpg

IMG_5031.jpg

IMG_5037.jpg

IMG_5040.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojj, nå snakker vi :blink::D mer solid skal du lete lenge etter, dette kan vel kalles bedre en nytt vell :P^_^
Dette blir veldig spennende å følge med på B)
Det koster vel ikke allverden å lage små ting i karbon ?
Panser og slikt vet jeg at koster litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...