Gå til innhold

RRC 1989 2 dørs


Putte79

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
  • Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Hmm.. lenge siden sist.

 

Har brukt tid på å "ordne" opp div interiør. Blir bra. skal få tatt bilder. Fått forsterket mye av dårlig plast i karbon. Syr nye trekk til dører (øvre del) i skinn, samme bak. osv.

 

Vet ikke helt ennå hva jeg skal gjøre med seter ennå.

 

Eller så bestemte jeg meg for å bytte ut 3.5 med 3.9. Blir å bruke 3.5 i seriebilen.

 

Fikk tak i en 3.9 liter med auto + transfer. Har startet med å plukke alt ned.

 

Motoren får seg en overhaling. Bytter alle pakninger, stempelringer, lager på vei, ny kam (180), ventilløftere, push rod, stempel fjærer, vannpumpe, registerkjede, drev osv ++.

 

Hadde flaks. Alle stempler var kjempe fine, samme var sylindere (skal bare hone disse litt).

Veiaksel var også i fin stand.

IMG_5110.jpg

IMG_5125.jpg

IMG_5137.jpg

IMG_5151.jpg

IMG_5157.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott jobb! Jeg holder på med samme jobben på min RRC. Velger du å bytte lager på kamakselen også, eller lar du de være? Jeg har søkt litt på nett, og ser at det er litt opp og ned hva folk gjør. De originale er etter det jeg har lest linjeboret etter at lagrene er satt i. Det er en jobb jeg ikke hadde tenkt meg. Så finnes det lager på ettermarkedet som skal være riktig dim uten å bore. Litt usikker på hva jeg vil gjøre. Har mest lyst til å la de gamle være da jeg ikke kan se at de er nevneverdig slitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke helt bestemt meg ennå. Kamlagrene ser fine ut. Men har lyst til å bytte disse også, når jeg først bytter alt.

Har skaffet nye. Var dyre, måtte kjøpe orginale siden koden på motoren er 38DO8187A delenr STC1961.

 

Blir å besteme meg når jeg starter å setter sammen motoren igjen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hmm... ting tar tid!

 

Holder på å bygger opp motoren igjen (En 3.9 EFI).

 

Ferdig med toppene! Måtte bygge disse helt opp på nytt. Bytta også til "ny" type value guide, slik at jeg kan bruke ny type olje seal. Går også for ventilløftere i stål, alu suger! 3stk av 16 orginale alu hadde blitt så slitt av push rod, at det var nesten hull gjennom (kjent som en svak del).

 

 

 

 

IMG_5401.jpg

IMG_5403.jpg

IMG_5405.jpg

IMG_5437.jpg

IMG_5441.jpg

IMG_5442.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hmm.. litt for lenge siden jeg kom mer noen oppdateringer.

 

Kort fortalt fikk i løpet av sommeren, skrudd sammen ramme, med akslinger, bremser, osv. dvs alt under selve karosseri.

 

Skal nå kun sette inn motoren og legge opp drivstoffrør før jeg endelig heiser på plass karosseri.

 

(Karosseri er jeg 100% ferdig med å fikse opp)

IMG_5532.jpg

IMG_5537.jpg

IMG_5540.jpg

IMG_5647.jpg

IMG_5650.jpg

IMG_5657.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

: )

 

Ambisjon om å bli ferdig i løpet av året!

 

Felger bestilt i dag.

 

Ble Hutchinson Beadlock felger 16x7. Disse er rå....

 

Har 16x8 versjon på defenderen.

 

Men det beste av alt Hutchinson beadlock wa-604 er TUV godkjent på Range Rover Classic med dekk i størrelsen 255 85 16

 

wa-0604_2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 5 uker senere...

Hei!

 

Ja, det har det. Har bare hvert alt for sløv med å skrive/ta bilder.

 

Jobber nå med seter og interiør til bilen. Karosseri er ferdig sveiset og klar for ramma. Holder på å sliper paneler/dører osv.

 

Ble nå i jula 99% ferdig med alt under karosseri, venter kun på å få tilbake en tverrbjelke etter galvanisering.  Måtte bytte denne på grunn av eksosrørene.

 

Plan nå er å være ferdig til Landstreff 2020 eller Range Rover treff i 2020. Tar tid å gjøre alt selv! : )

IMG_0509.jpg

IMG_0521.jpg

IMG_0537.jpg

IMG_0549.jpg

IMG_0554.jpg

IMG_0555.jpg

IMG_0557.jpg

IMG_0583.jpg

IMG_0584.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...