Jump to content
LRforum

Recommended Posts

Hmmm....

Fant ut i høst at jeg trengte et prosjekt. Tanken bak, var at jeg skulle skaffe meg et kjøretøy som var i ”ok” teknisk stand for å så bygge en litt bruks offroader av den. For eks. Til bruk på Rena og andre treff.

Etter en stund så falt valget på en 2 dørs 1989 RRC med en 3.5 motor og manuell kasse.

Planen var at jeg skulle gå over den fort, slik at den var klar til vår treff på Rena i pinsa.

Kan si en ting med sikkerhet, det blir den ikke! : ) Blir nok å bruke Defenderen der i år.

Som alle andre, jeg skulle bare fikse litt på den!! Fant fort ut at det ikke er noe som heter ”litt” om man starter på en RRC! : ) Kjenner også meg selv litt for godt, det ender med at jeg plukker den ned til minste skrue for å så sette den sammen, og deretter konkludere med at denne ble litt for fin til å bruke i skogen .

Bildene er fra litt tid tilbake, skal få lagt ut nyere bilder til helgen!

IMG_3008.jpg

IMG_3009.jpg

IMG_3011.jpg

IMG_3015.jpg

IMG_3112.jpg

IMG_3116.jpg

IMG_3122.jpg

IMG_3123.jpg

IMG_3124.jpg

Flott bil. :) Det er vel ikke så mange 2-dørs fra denne tiden?

Det fine er at det meste av platedeler er å få tak i. Dette blir en bra bil etterhvert. :)

Edited by jon71

Har skaffet stort sett alt jeg trenger av platedeler, kjøpt det meste og laget A og B stolpe deler selv.

Dekkene er noe jeg hadde fra før av, er i dim 285/75/16. Skal ha på 255/85/16 når jeg er ferdig med den.

Har funnet felger som er TUV godkjent med denne dimesjonen, ved bruk av riktig godkjent hevesett fra Taubenrauther. :)

Spennende prosjekt. Gleder meg til å følge tråden :)

Hmm... Er ferdig med ramma, men klarer helt ikke å bestemme meg!

Skal jeg få den galvanisert eller lakkere den?

Noen som har erfaringer? / Tips

Ramma har blitt sandblåst.

Jeg hadde gått for galvanisert.

Jeg hadde gått for galvanisert.

Her gjøres det skikkelig jobb ser jeg, så bra jobb, at jeg ville ha galvanisert ramma. Det går faktisk fint å lakke ramma etterpå, hvis man ønsker å ha den sort.

Og er det litt Tectyl,e.l. inni ramma er det siste gang de galver bokset ramme. :o