Gå til innhold

Barnefamilie trenger ny bil


Ivan Peter

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kjører i dag en utdatert MB E220 w210, vurderer bytte til disse britiske bilene:)

Har 1 barn på 1 år samt en på vei, i tillegg har jeg 2 svære hunder(Ridgback) men vet det ikke er logisk å få med seg salt samtidig, ei heller nødvendig.

 

Har sett på Vogue: L322 og testkjørt, blir rimelig fort forelsket. Kvinnfolket i familien (uten sertifikat) har heller lyst på Disco. Disco har jeg ikke testet men virker mindre luksuriøst og mindre i passasjerdelen, men er det grei størrelse på bagasjerommet?

 

Vogue: Er alt før 2005 problem biler?

 

Har snakket med følgende: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46355989&searchclickthrough=true

info fra selger: "et er ikke noe feil med bilen, har bare de to kjarm back til dvd som ma kobles og jeg har ikke noe peiling pa dette og har ag sma nokel til henger fastet som er litt sprekk sa man ma ba en ny ellers har ikke noe problem med bil som jeg bruker hver dag."

Denne blir jeg fort usikker på da den har ligget leeeenge på finn.no

 

Denne har mer riktig fagekombinasjon: http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=43909561

 

fornuft kjøp? : http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47112579&searchclickthrough=true

 

testkjørt: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46456653&searchclickthrough=true

Stått lenge, fastrustede kalipere, meget sliten interiør. Selges for kunde så prisen var diskuterbar

 

Har satt en takgrense på ca 320.000,- bensin er utelukket pga forbruk. Har dere noen fornuftige tips til meg?

Vet jeg bør se etter om automatkasse er servet etter 100k samt luftbelger, men andre ting man må være påpasselig med?

 

Vogue vs Disco? Sikkert mange meninger her og setter pris på alle tanker\forslag dere måtte ha til en forum jomfru:)

 

/Ivan

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

L322 vs D3 i det prisleie ? Kjapt, og lett tabloid :

 

L322: komfort, stil og treverk, midtplassen bak ikkje "fullverdig"

D3: meir plass, meir plast, meir moderne og atskilleg meir problemfri drivlinje. 3 ekte bakseter, mulighet for 7 seter. Meir offroad stæsj tilgjengeleg.

 

Men ingen av dei to bilane er vel direkte fornuftsvalg, la hjartet bestemme :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvekjør D3 før du bestemmer deg ;)

Enig i Jan's beskrivelse.

Vil legge til at TDV6'en til Disco'en føles mye sterkere og kjappere enn TD6'en i L322'en. Dog behagelig begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yallo. Har ikke så mye kommentar til dette annet enn at den siste linken er hos en forhandler jeg har handla bil hos tidligere. Hvis du har garanti derfra så er du berga, veldig ryddige folk som ordner opp! Lykke til med letingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har garanti derfra så er du berga, veldig ryddige folk som ordner opp! Lykke til med letingen!

"selges for kunde" betyr vel at forhandleren ikke tar ansvar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet fra D3 til L322 i november i fjor etter å hatt D3 som familiebil. D3 var og er en fantastisk bil med masse god plass til barnevogner og bagasje. 7 seteren er også perfekt når man skal ha med barnevenner eller besteforeldre :) En av de få ulempene jeg så med D3 var bruk av bakovervendt barnesete da seteryggene bak er mye "rettere" np som medfører at barnesetet "stjeler" plass fremover. Er man lang i beina så kan det bli trangt i forsetene med bakovervendte barneseter. L322 har større avstand mellom for- og bakseter og gir god plass for de små bak.

Når det kommer til bagaserom er nok D3 vinneren når det gjelder barnevogn. Siden vi har barne tett i alder brukte vi en tvillingvogn de første årene som var bare å klappe sammen å laste inn med masse plass til overs. Det får man nok ikke til i en L322 uten å stable, men jeg er alikevel svært overrasket over plassen baki. Bilen er breiere enn en D3 pg det som man mister i høyde pga skrå bakluke kompenseres i bredden :)

 

D3 gikk som et skudd og var pålitelig og veldig god å kjøre. Min L322 er en 2010 modell (272hk)med forbedret fjæring ift de første årgangene og er definitivt bedre å kjøre enn D3(190 hk). Men igjen så er jo D3 som modell en del yngre enn L322 (2005 vs 2002) og med en sprekere motor enn TD6(170hk).

 

Personlig, hvis jeg hadde valget mellom en tidlig L322 og en D3 så hadde nok D3 gått av som vinneren pga plass, motor og girkasse. Men igjen smaken er som baken....:)

Samtidig så er jo alle L322 årgangene flotte å se på og gir nok en større luksusfølelse gjennom bla. mindre plast.

 

Anbefaler deg å prøve begge, både L322 og D3. Ta med kona og barnesete, barnevogn og prøv. Ulempen kan være at kona blir skråsikker på D3 pga plass ;)

Uansett så tror jeg at dere vil finne en bil som dere vil verdsette høyt :)

 

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har ikke så mye meninger om disse bilene bortsett fra at jeg ikke synes det passer å kjøre engelsk med sånne hunder..

 

 

Her er Uk MoD sine Cougar ridgback 4X4 ( made in US da ;) ) Kanskje den kan passe :P

1-cougar-4%C3%974.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det riktige valget må vel være s3 eller defender, når du skal ha med deg så mye? Evt hundehenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bedre plass inni en D3 enn i RR L322, bortsett fra nevnte beinplass bak.

RR føles litt mer gedigen å kjøre. TDV8 oppleves som temmelig mye sprekere enn TDV6 som sitter i D3. Td6 har jeg ikke kjørt, men det vil overraske meg om den er på samme nivå som TDV6 i D3.

D3 er lettkjørt, og jeg synes den ligger litt bedre på veien enn RR L322 (2007 og nyere ,som jeg har kjørt)

 

Jeg synes det er en stor fordel at du kan felle ned alle de fem bakerste setene i en D3, og få helt flatt gulv frem til forsete-ryggene.

Subjektivt, så synes jeg at interiøret i D3 er litt mer moderne enn det i RR pre 2008. Plastfølelse kan ikke jeg si preger noen av interiørene. Selv ikke det med svart pianolakk-finish i stedet for det klassiske treverket....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Da har vi tatt det fornuftige valget å gå for D3, skal titte på denne i løpet av påsken: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47397234&searchclickthrough=true

Kvinnfolket som også syntes D3 var fornuftig, vi var og testet en på Auto Bærum men denne var så innrøkt at den var ikke aktuell.

Må finne rett bil, med rett eier\kmstand\utstyr. Forhåpentligvis ny bil før påske:)

 

MB`n var til EU i dag med 13 stk 2`er feil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...