Gå til innhold

Olje på styresnekke


siglis

Anbefalte innlegg

Det står i min serie 1 manual.. cassification SAE 140. in Extreme Winter (below 10* f.) SAE 80 gear oil or SAE 30 engine oil... remove the filler plug and add oil of the correct grade as required, to bring the level to the bottom of the filler neck. Replace the plug securely.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står i min serie 1 manual.. cassification SAE 140. in Extreme Winter (below 10* f.) SAE 80 gear oil or SAE 30 engine oil... remove the filler plug and add oil of the correct grade as required, to bring the level to the bottom of the filler neck. Replace the plug securely.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde masse lekkasje fra vår styresnekke, så vi lagde på oppskrift fra forumet her en hjemmelaget miks av grease og gearolje. Problemet med grease er jo at den blir presset vekk og holder seg vekk, så vi blandet så det ble ca sirupkonsistens så det alltid vil renne tilbake dit det skal. Lekkasjen ble minimert av dette. Det beste er selvsagt å ha tett snekke og gearolje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at det ikke blir laget reproduksjoner av serie 1-snekker?

Koster nok en del, men gitt at mange andre deler til disse bilene kan skaffes må det være en del der ute som gjerne skulle hatt ny?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg pakka styresnekka etter alle kunstens regler med kork og tettemasse, men er litt spent på hvordan den blir.

 

Grease og olje høres ut som en god ide. Det er vel det samme som one-shots er. Har to sånne liggende men hadde tenkt å ha de i knokkelhusa.

 

Den oppskriften; er det noen som vet hvor den kan finnes? Har ikke hatt noe på ennå, har rota med en del anna nå i kveld.


Rart at det ikke blir laget reproduksjoner av serie 1-snekker?
Koster nok en del, men gitt at mange andre deler til disse bilene kan skaffes må det være en del der ute som gjerne skulle hatt ny?

 

Det finens vel fortsatt så mange donorbiler ute at behovet/etterspørselen kanskje ikke er stor nok? Det er jo en relativt enkel konstruksjon. Jeg fikk min fra en bil som hadde stått ute/i ei myr i mange år, men etter uker i white sprite, litt sveising og kosing, så håper jeg den er god som ny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det sies at vi har en ny recirculating ball snekke, ikke original S1-snekke. Grunnen til at det ikke reproduseres S1-snekker er vel at det er en veldig primitiv design kan jeg tenke meg?

 

Når det gjelder oppskrift så er det bare å begynne med grease i et spann og så fortynne med girolje til det blir passelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...