telindnor Skrevet 24. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2015 Da ble det gode seter i Serie1ern. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aadalen91 Skrevet 24. desember 2015 Del Skrevet 24. desember 2015 Ser bra ut Terje! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 25. desember 2015 Del Skrevet 25. desember 2015 Stilig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TLT Skrevet 25. desember 2015 Del Skrevet 25. desember 2015 Det så bra ut :-) Fin julepresang til en Serie 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baard Skrevet 25. desember 2015 Del Skrevet 25. desember 2015 Godt å se Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 26. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2015 (endret) Takker! Godt å se Ja ikke sant. 100% gjenbruk Endret 26. desember 2015 av telindnor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 26. desember 2015 Del Skrevet 26. desember 2015 Vakkert! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 16. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2016 Jeg småpusler litt til stadighet med den ene eller den andre eller..bilen. Har vært litt irriterende symptomer på den her. Skulle gjerne hatt tips fra noen som har litt peil.. 1. Motoren rasler litt innimellom, eller egentlig ganske ofte, som om registerkjedet er uten/har løs strammer. Er det en big deal å bytte/sjekke denne på en 2 liter bensiner? Er så gamle motorer som denne 54 modellen så "rom-borret" at det kan medføre skramlingen? 2. Tror min motor er en "siamese-bore" motor da den har oljefilteret på samme side som eksosmanifold. Men...wått, siamese-bore!!! Hva skal jeg tenke å tro om denne. Krever den noe annet oppsett enn vanlige motorer? 3. Litt ref nr 1 kanskje. Ved et par anledninger ved start i kulda så dra starteren som den skal...så merker jeg at den drar tregere og så er det bom stopp. Starterern sier bare klikk. Motoren går i LÅS som den skulle skjært seg. Prøvd med sveiva og den står bom. Prøvde til og med å dra den igang...på stive hjul! Så tenkte jeg at det sikkert er noen tannhjul som stopper "midt på" hverandre?! Satt en scvær rørtang på akseltappen til sveiva og dro motoren mot "klokka" og scmakk så løsnet den og startet og funket som vanlig. Hva tyder dette på? Kan det være reg kjedet som er så slakt at dette kan skje? 4. Litt muggen over at jeg opplever at bilen var en smule, ikke en smule...møe, sigen på sjåførsiden så satt jeg på enn 88" bakfjær på den siden og vipps så ble alt så mye bedre. Så nå er det 3-1 i favør 88" fjærer, da jeg har disse foran også. Kult med lowrider, men ikke LRowrider. Sikkert ikke anbefalt av ekspertene å kjøre med forskjellig stivhet på fjærene men deeet "struntar jag i". Aldri over 60km/h med denne uansett. 5. En annen småkjip greie er at det hyler som en gris som skal slaktes når jeg bremser. Ikke kjøp billige bremseband...det blir man lei av. Det fine med dette er jo at det betyr at det faktisk er friksjon mellom band og trommel...mao ikke sausa med olje fra akselen som det som regel finnes rikelig med eksempler på ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 Fin bil/er. Synd med problemene, men det får du nok til. Men skjønner meg ikke på at motoren setter seg..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 Flotte biler og flott bilde! Kjipt å høre om motoren, ja. Det må jo være noe som kniper... Har den tannhjulregister eller kjede? Har du veldig slakt kjede kan vel ting kanskje stå så feil at de går i lås? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 17. mars 2016 Del Skrevet 17. mars 2016 den har kjede den kan låte fælt til tider. tapp kjølevæsken, av med kjøleviften, ut med radiator, av med nedre reimhjul og deksel over registerkjede. Du skulle hatt the green bible.... finnes den foresten til series one? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 17. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2016 Jeg har avarten til "the green bible". Det heter LRForum..VBF. Takker!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 17. mars 2016 Del Skrevet 17. mars 2016 Holder en knapp på Ragnars forslag. Dog er det visse ulemper med fjerndiagnostisering. Starter kan også være problemet. Romboring skjedde ikke i eldre tider heller,men slitasje gir skjørtebank,mm. Kjederasling tyder på slitasje på kjede,strammer,drev og evt.glideskinner. Tatt fra husken på 2,25. Noe sier meg at det verken er strammer eller skinner på 1600 eller 2,0. Har ikke boka i nærheten. Skråslip av kantene på bremsebåndene og grov smergel på tromler og bånd gjør ofte underverker på piping. Men er båndene for billige så følger ofte gratis musikk med. Et stetoskop eller laang,helst tynn, trekker hvor man setter håndtaket i øret og lytter seg fram til ulydens opphav. Er det helt stille bør du sjekke om motoren går. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 17. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2016 He-he...til din siste kommentar...ingen fare. Den hørrs!! Takk for gode råd. Får se om det blir for mye lyd i skramleren til at jeg ikke gidder mer. Håper den holder seg til da. Sliping av bånda er en god ide. Eller bare vente til det begynner å lekke ut olje. Litt rart egentlig...kanskje jeg bør sjekke om det ER olje på akselen ? Starrteren er overhalt. Tror ikke det er den. Kan dårlig lager i vannpumpa skramle kanskje. Ja-ja...Time vill sjåvv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baard Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Bilde fra min 2 liter som jeg bygde opp i 2008. Det ser da virkelig ut som det er en strammer her: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 22. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2016 Takk for bildet Baard. Gjør det litt enklere å vite hva man går til. Først og fremst bør jeg få noen "voksne" til å lytte og hjelpe med en diagnose. Altfor mange ganger har jeg kastet meg på de gale "konklusjonene". Her om dagen holdt jeg på å kjøre Freelanderen på dynga. Den hadde en usannsynlig tikking når den startet...både når motor var kald OG varm, men roet seg etter en stund og ble helt borte ved kjøring. Var brennsikker på at det var en hydraulisk ventilløfter som måtte "gå seg til"...fordi det hadde jeg fått for meg. OG...så var det bare løse bolter på eksosmanifolden. DET fant en voksen ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RRdefender Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 (endret) Kjempe fin:-) Endret 22. mars 2016 av RRdefender Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 15. november 2016 Forfatter Del Skrevet 15. november 2016 Denne har jeg solgt, men den har det nok med skam og melde bedre der den har havnet. Kameraten formidler ikke på forumet dessverre men er aktiv...den generasjon...sant...på Facebook! https://www.facebook.com/B%C3%B8ttekottet-Garage-407978852658052/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.