Gå til innhold

ØK: Høye bakseter til Defender 110" 2002


JokerS30

Anbefalte innlegg

Disse seteforhøyerene dine kunne jeg også tenkt meg Tom. Hvis du fremdeles har dem da. Bare kom med en pris du. Jeg betaler frakt også. Evt. kanskje du husker hvor du kjøpte dem så det går å bestille derfra?

Inge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om ikke jeg har liggende sånne highback rygger som man trer nedpå ryggen på de originale benkene.....

 

De mener jeg er i grått techno stoff i såfall.

De på bildene har ikke techno stoff, men typen Rayleigh ser det ut til. Rayleigh ble vel levert på 2002/2003 modellene og nyere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Har noen bredder på baksetet på D2 vs Defender 110".
Fant noen australske tråder der seter fra en D2 ble transplantert inn i en 110". Det syns jeg så ganske lurt ut. Orker ikke fler forskjellige trekk på setene og trenger absolutt flytte setene BAKOVER i bilen, samt få på plass høye seter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funderer delvis på å montere sånne OMP stoler fra Kollevold eller annen leverandør.

Hadde ASS seter i en GW jeg eide, fabelaktig comfort på ugrei veg. Recaro har også en HELT annen byggekvalitet enn de originale lefsene. Ulempen er at disse OMP greiene ikke kommer med setevarme, noe som er lurt i en Defender...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stolene er sikkert fine de, når du har kommet deg inni dem. Høy kant på sitteputen gjør det ikke enkelt å komme inn og ut av bilen.

 

bytter du skumgummien i orginalsetene synes jeg de er fantastisk å sitte i.

 

Angående baksete, kjøp berlingosete, kutt til skjermbuen ogmonter setet så langt bak du kommer. Det blir bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stolene er sikkert fine de, når du har kommet deg inni dem. Høy kant på sitteputen gjør det ikke enkelt å komme inn og ut av bilen.

 

bytter du skumgummien i orginalsetene synes jeg de er fantastisk å sitte i.

 

Angående baksete, kjøp berlingosete, kutt til skjermbuen ogmonter setet så langt bak du kommer. Det blir bra. :)

 

Framsetene mine er opptrekt på sjappe her i landet tror jeg, skummet er mye fastere og bedre enn originalt. Sitter helt " greit " i disse, mao ingen grunn bytte de. Enig i det med at solene er litt ørelappformet, det var også et problem på GW`n med 33" dekk og +40mm HD fjøring... Kona trengte nesten lift...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Henter denne igjen, men et spørsmål:

er det noen som har " luxusutgavesetene" til Exmoretrim montert i en Defender i Oslo / Romerike / Akershusregionen ?

Jeg var utsatt for et ganske kraftig trafikkuhell ( i en annen bil enn Defenderen ) på lørdag, og har fått litt second tanker vedr. sikkerheten i det store og det hele. Kraftigere / bedre bakseter har nå topp prioritet om vi skal tørre fortsette bruke bilen som familiebil. Å prøvesitte / titte på tilsvarende seter er derfor av meget høy prioritet, før vi bestemmer oss...

Endret av JokerS30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei.

Følger tråden deres her, eg er også i marked for seter med høye rygger til min Defender 110 2005 modell, har disse originale delskinn uten nakkestøtter, men kunne tenkt meg noen med nakkestøtter, er det bare alternativet fra Exmoor trim som finnes om man skal ha noe godkjent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Exmoor sine seter noe mer godkjent enn noe annet da? Finnes vel ikke papirer på de heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så jo bra ut, men har noen prøvd dette for det norske systemet?

 

Det har jo vært stort sett bare TUV og importørens egne uttalelser som har gått igjennom der. Men jeg vet ikke sikkert.

 

Men basert på brevet over kan man i det minste ha god samvittighet overfor passasjerene man skal ha med i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, tuv er jo flott det, men England er vist med i EU, så da endrer spille reglene for dokumentasjon seg heilt av seg sjølv?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke du prøve og gi oss en tilbakemelding?

 

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei.

Forsøkte å sende tilsynet ein epost, fikk ikkje svar.

På kontroll stationen var dei positive, men skulle helst ha tuv papirer.

Hva er forskjellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen på TUV og VCA papirer, begge er jo sertifikater etter en norm som er regulert av EU?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henter denne igjen, selv om den er i ferd med å gå fra en ønskes-kjøpt til en vanlig drodletråd:

Er det noen som har de vanlige high-back setene i defenderen sin ?
Hvordan monteres de ? Har dere fabrikert seteramme fra bunnen av ? Jeg trodde i min enfoldighet at prisen var inklusive all nødvendig hardware, helt til jeg leste

"!PLEASE NOTE: The classic high back and low seats are designed to fit and replace Series and Defender second row standard square back seats. The seat frames in your Land Rover must be 3 (THREE) individual seat frames that can all tilt individually."

 

Selv om Lafte påpekte dette i MARS I FJOR, var det altså ukjent for meg fram til nå :)

 

Da ble jeg litt i stuss igjen, men å lage en monteringsramme i litt fine stålrør er jo ingen uoverkommelig oppgave egentlig....

Jeg syns fortsatt "premium" setene er fryktelig fine, men 17000kr + frakt er også fryktelig mye penger...

 

Helt enig med Eivind.

Har noen prøvd deluxe framsetene til seriebil bak? Der får man nakkestøtter også.

Ps. Har du benk og ikke enkelstseter vil du trenge seteramme også Joker.
Endret av JokerS30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...