Gå til innhold

ØK: Høye bakseter til Defender 110" 2002


JokerS30

Anbefalte innlegg

originalbenkene i Defender 110 er ikke akkurat HMS vennlige, så vi ønsker kjøpe bakseter eller seter som kan brukes baki en Defender 110" med høy rygg.

Skjønt at PUMA seter er mye jobb å tilpasse, alternativet er vel om noen har noen seter fra Exmoretrim de ikke skal bruke likevel ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De høye baksetene fra exmoor trim er ikke så veldig bra.

 

Alt for tynn pute uten spenst. Vi som er i full størrelse sitter "gjennom puta" og rett ned på treplata under.

 

Eivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De høye baksetene fra exmoor trim er ikke så veldig bra.

 

Alt for tynn pute uten spenst. Vi som er i full størrelse sitter "gjennom puta" og rett ned på treplata under.

 

Eivind

 

Disse: http://www.exmoortrim.co.uk/store/defender-products/second-row/premium-high-back-full-seat-set-detail.html ?

 

Eller de gamle: http://www.exmoortrim.co.uk/store/defender-products/second-row/classic-high-back-detail.html ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det var "Classic High Back" jeg ikke var fornøyd med.

 

Har ikke prøvd Premium-utgaven. De SER jo bra ut, men det er en utfordring å lage gode seter til store gutter.

 

Hilsen Eivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil ikke gå. Selv to seter vil butte mot skjermbuen foran bakhjula. Da kommer setene fryktelig langt fram, og det blir fryktelig trangt mot framsetet. Du må finne seter som bygger veldig lite i tykkelsen bakerst og nederst på sitteputen.

 

Klappseter fra voyager kan bli.perfekt. Ragnar har noen tilsalgs tror jeg, og de har armlener på begge sider.

 

Jeg har sett busseter med trepungtsbelte montert, og det passer bra, men man blir sittende veldig høyt.

Bruker du to seter kan du bruke cubbyboks mellom setene, eller enda bedre, montere en kjøleboks for leskende drikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man monterer to seter i andre seterad, og flytter dem sammen på midten, kan de flyttes tilstrekkelig bakover, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutte i konas Defender høres ut som ekstremsport med potensielt dødelig utgang.....

 

 

Tror jeg går for exmore highback setene. Ser greie ut totalt sett, stort sett bare unngå som sitter baki der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om ikke jeg har liggende sånne highback rygger som man trer nedpå ryggen på de originale benkene.....

 

De mener jeg er i grått techno stoff i såfall.

 

Hva er dette for noe greier Tom ?

 

Aldri hørt om før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Eivind.

 

Har noen prøvd deluxe framsetene til seriebil bak? Der får man nakkestøtter også.

 

Ps. Har du benk og ikke enkelstseter vil du trenge seteramme også Joker.

 

Har du, eller vet du om noen som har seterammer som passer. Er det eventuelt noe som man lager selv, eller fins det å få kjøpt.......

 

Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen rammer. Har ikke prøvd oppsettet jeg beskriver, må nok tolkes som høyttenkning. ;)

 

Jeg tenkte på dette settet. http://www.paddockspares.com/tr206-front-deluxe-black-vinyl-seat-set.html

 

Men med disse høye ryggene. http://www.paddockspares.com/mrc6982h-deluxe-outer-seat-highback.html

 

Om det passer aner jeg ikke, men pent ville det blitt, og man sitter godt i dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Kjøper fortsatt bakseter.

EWS kan skaffe til 2000kr + mva for stykket, syns kanskje det var nok egentlig, er det noen som planlegger UK tur eller har forslag til delepusher som har dette på lager og er villige sende, mottar jeg gjerne tips.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...