Gå til innhold

D3: Suspension fault. Normal height only


killi3000

Anbefalte innlegg

Jeg var ute og kjørte i går da plutselig en varsellampe begynte å lyse og en feilkode dukke opp i diplayet (se bildet). Styringen virker også litt tregere og ujevn. Jeg kjører en D3 2005 modell. Noen som har peiling på hva det kan være?

 

bilde.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lav batterispenning

Kompressorsvikt

Lekkasje i luftsystem (belger, ventiler, rør)

Feil på høydesensor

 

er vel de vanligste årsakene. Kommer det tilbake etter omstart? Kommer det flere meldinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å måle spenning på batteriet for å utelukke om det er det som er årsaken. Jeg fikk feilmeldinger på air suspension og uken etter totalhaveri med bergingsbil. Da målte batteriet 4 volt og har mest sannsynlig tatt med seg dynamoen i døden. Enten det eller så har dynamoen kortsluttet og tatt med seg batteriet.

 

A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du eid bilen lenge? Merker du om kompressoren går annerledes nå enn tidligere - bråker/jobber mer f. eks. etter at bilen har stått parkert en stund? Vet du om kompressoren er den originale eller om den har blitt byttet underveis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan sjekke spenningen i kveld. Jeg hadde en del merkverdige problemer i fjor vinter, men de forsvant da jeg ble flink til å lade bilen om kvelden. Nå har jeg ikke ladet den på lenge.

 

Det eneste jeg merker er at det føles litt ujevnt og litt tyngre og svinge. Har ikke merket noen lyder med kompressoren eller andre ting.

 

Dynamoen ble byttet ut for et par år siden og da satt jeg også inn nytt batteri. Men jeg vet at den er hissig på strømforbruk;)

 

Jeg sjekket ut IID Tool. Jeg har en ganske ribbet versjon så har ikke cruisekontroll. kan man bruke IID Tool likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...