Gå til innhold

Mr.T

Anbefalte innlegg

Hei, tenkte jeg bare skulle dele en "erfaring" vi hadde med vår FL2.2. 2010.

Dette hendte ifjor vinter. Det var en kald vinterdag... ;)

 

Vi reiste ut på tur med vår kjære bil, voksne og barn skulle på langtur til storbyen. Etter å ha kjørt et par mil begynte det å lyse i batterilampa på panelet. Lurte på hva det kunne være, så jeg stoppet og sjekket om det kunne være noe med dårlig kontakt til dynamo og lading, men fant ikke noe. Da jeg startet bilen igjen..vips! lampa borte igjen!

Vi kjørte videre og feilen dukket opp igjen etter et par mil ++. Denne gangen lot jeg det stå til og lampa fikk lyse i all sin prakt!

Men så 10 minutter senere begynte den gule motorlampa å lyse, og denne gangen stoppet jeg bilen igjen. Av og på med svenske-knappen igjen, og vips, lysene borte nok en gang!

 

Prøvde meg igjen på å kjøre videre. Denne gangen gikk det 10 minutter og så samme igjen!! Men nå startet først batterilampa..fem minutter...så motorlampa..fem minutter så begynte visst ALLE mulige lamper på panelet å lyse... Jeg kjørte videre i håp om at jeg skulle rekke et verksted i nærmeste tettsted, men rakk ikke snu meg noe særlig i seteskinnet før alle lysene begynte å fade og bilen begynte å fuske! Døden inntraff for vår kjære FL... (heldigvis bare midlertidig.).

 

Fikk akkurat humpa oss inn på en rasteplass før bilen tok kvelden helt! Jeg kikka under lokket, men motorkyndig som jeg er, (NOT!) (YET! Anyway..) fant jeg selvfølgelig ikke noe som antydet til hva feilen kunne være. Fikk taua bilen med NAF og frakta den til et verksted. Bilen var under garanti hos MOTORPOOL da, så i samarbeid med dem prøvde de finne ut hva det kunne være. Det endte med at deladet batteriet, måtte kortslutte batteriet mot gods og hele elektronikken ble nullstilt! Dermed ingen diagnostikk å lese av, men alle lamper og lys var borte igjen!

 

Enden på hele denne visa, er at FL2'en vår har gått som en feilfri klokke siden da og jeg er fortsatt superfornøyd bruker!

 

Skulle gjerne visst hva feilen egentlig var, men som MOTORPOOL sa.. det var bare en elektronikk-failure.. sånt som bare skjer iblant... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

, måtte kortslutte batteriet mot gods og hele elektronikken ble nullstilt! Dermed ingen diagnostikk å lese av, men alle lamper og lys var borte igjen!

 

:P

Ikke for å vere pirkete, men du mener selvsagt at du kortsluttet plusskabelen til batteriet til gods. Kortsluttning av plusspol på batteri mot gods som er kobet til minus på batteri annbefales ikke!

Muligens underholdene for spesielt inntereserte, men bruk vernebriller! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar å sjekke batteri og lader spenning, disse nye biler er følsom på batteri spenning, det høres ut at batteri er ikke bra / lader klarer ikke matte nok strøm i det.

 

Kjent "feil" på Disco3,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...