Gå til innhold

Edition meg her, og edition meg der.


lafterolf

Anbefalte innlegg

Glen, du glemte Heritage-utgaven :)

 

 

beklager skal skylle mun med EP90 og leser verksteds manual 3 ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om spørsmålet er "er du villig til å betale mer for en eller annen "edition" enn for en ellers lik bil" er mitt svar nei.

 

Noen av editionene har jo også bare vært en pulverlakkert ståltakrigg og en plastsnorkel.....uten at resten av bilen er vadesikret....

Vanligste grunnen til å montere snorkel i Afrika er for å få et høyere luftinntak og dermed mindre støv og sand i luftfilteret. Vanlig med snorkel også på Hi-ace'er også mange steder. Er for så vidt enig i at det kan være greit å oppgradere den til vading samtidig. I Norge er snorkel stort sett bare til pynt/image-bygging.

 

Lafterolf edition burde være med finér langs sidene slik som gamle amerikanske biler. Og selvfølgelig med dashboard i furu kjerneved.

image.jpg

Endret av Peik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søger nu patent på IceRover Edition ;)

LR har allerede selv brukt Ice og Iceland Edition er lidt for langt samt at 44"+ er ikke så spennende at kjøre på på langtur.

Jeg har prøvet RipOff edition som var nevnt før. Jeg var noe sur i starten ( feil forventninger samt at sælger hadde glemt at opplyse om edition ) men med lit modding og vedlikehold var ble RipOff edition helt ok :)

Endret av kjartanb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel sånn at ting er verd det folk er villig til å betale, Hva folk kaller bilen sin får vel være opp til hver enkelt.

Harley davidson holder jo på med akkurat det samme. Oljen deres er ikke harley olje før den tappes på deres flasker... Branding heter det, synes ikke det så ille at folk prøver seg på å få opp prisen i ett ellers så slapt marked.

 

Det er jo bare til å la vær å kjøpe den, om man synes at prisen er for høy.

 

Jeg vet ingen ting om disse som selger den overnevnte bilen, Men holder meg for god til å rakke ned på andre som jeg ikke kjenner eller har kjenskap til.

Nå er det vel sånn at ting er verd det folk er villig til å betale, Hva folk kaller bilen sin får vel være opp til hver enkelt.

Harley davidson holder jo på med akkurat det samme. Oljen deres er ikke harley olje før den tappes på deres flasker... Branding heter det, synes ikke det så ille at folk prøver seg på å få opp prisen i ett ellers så slapt marked.

 

Det er jo bare til å la vær å kjøpe den, om man synes at prisen er for høy.

 

Jeg vet ingen ting om disse som selger den overnevnte bilen, Men holder meg for god til å rakke ned på andre som jeg ikke kjenner eller har kjenskap til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel sånn at ting er verd det folk er villig til å betale, Hva folk kaller bilen sin får vel være opp til hver enkelt.

Harley davidson holder jo på med akkurat det samme. Oljen deres er ikke harley olje før den tappes på deres flasker... Branding heter det, synes ikke det så ille at folk prøver seg på å få opp prisen i ett ellers så slapt marked.

 

Det er jo bare til å la vær å kjøpe den, om man synes at prisen er for høy.

 

Jeg vet ingen ting om disse som selger den overnevnte bilen, Men holder meg for god til å rakke ned på andre som jeg ikke kjenner eller har kjenskap til.

Nå er det vel sånn at ting er verd det folk er villig til å betale, Hva folk kaller bilen sin får vel være opp til hver enkelt.

Harley davidson holder jo på med akkurat det samme. Oljen deres er ikke harley olje før den tappes på deres flasker... Branding heter det, synes ikke det så ille at folk prøver seg på å få opp prisen i ett ellers så slapt marked.

 

Det er jo bare til å la vær å kjøpe den, om man synes at prisen er for høy.

 

Jeg vet ingen ting om disse som selger den overnevnte bilen, Men holder meg for god til å rakke ned på andre som jeg ikke kjenner eller har kjenskap til.

Det er vel ulovlig at lure folk på denne måte. I hvert fald der jeg komme fra. Det kan være at jeg overreagerer og at sælger er uskyldig og prøver med humor, men prisen hentyder til lureri. Enig i at kjøper har lov til at betale den pris som bliver satt opp, men prisen skal ikke baseres på feilinformasjon. Iøvrigt en fin Defender.

Endret av kjartanb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel ingen her inne som lar seg lure, men bruken av edition som en del av "modellbetegnelsen" er en (ubevisst?) tilsnikelse og kan sikkert lure urutinerte kjøpere til å tro at dette faktisk er noe spesielt.

Så i mine øyne så grenser dette, i beste fall, til villedende markedsføring. I verste fall er det det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange seriebiler blir ikke listet som defendere på finn da?

Nei, samme f for meg... Bæsj er fortsatt bæsj, selv om man pakker den inn i silkepapir.

 

Mange der ute som vil kjøpe ett ferdig produkt., og som har ti tomler og tjukk lommebok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være lov å tulle og fleipe litt med editions som består av noen standard ettermarkedsdeler, et par klistremerker, oransje sytråd og en "spesiell" nøkkelring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, Men ser ofte i tråder på forumet der folk skal selge noe at enkelte kommenterer på prisen, og sier at det er billigere andre steder.. Evt tilbyr sine egne deler til en lavere pris i andre sine tråder... Jeg mener at det er litt dårlig stil... Så var vel mer oppbygget irritasjon som kom i posten min her:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel et par editions som har litt verdi er det ikke? Heritage og NAS feks. Eller er egentlig North American Spec en edition? Men hva med årets nyeste edition? Kul er den ihvertfall.

http://www.autoguide.com/auto-news/2014/02/land-rover-defender-gets-two-new-special-editions-geneva.html

Endret av pesto_trader
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at lave editions er jo et markedsførings verktøy. Leica til eks. produserte Leica cameraer i et et virvar av limited (mht antall) editions og appellerte via dette til nye kundegrupper utenfor fotograf segmentet og på den måte forlengede M6 kameraets liv.

Land Rover Defender ltd er et tiltak til at gjøre det samme, dvs appelere til nye kjøpere uten for landbruks, utility og overlanding segmenter og på den måte forlenge Defenders liv som produkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Det er vel et par editions som har litt verdi er det ikke? Heritage og NAS feks. Eller er egentlig North American Spec en edition? Men hva med årets nyeste edition? Kul er den ihvertfall.

http://www.autoguide.com/auto-news/2014/02/land-rover-defender-gets-two-new-special-editions-geneva.html

 

En liten avsporing...men inne på linken du har lagt ved Pesto så står det at alle nye Defendere skal Dynamic Stability Control! Dette er da krutt? Hvorfor legger de til slike nye egenskaper i en modell som skal avvikles? Hvis det var så enkelt å legge til dette så fatter jeg ikke hvorfor de ikke gjorde det for 10 år siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Land Rover kommer med forskjellige utgaver av Defender syns jeg er kult og lager litt blest om modellen. Det syns jeg vi skal være glade for. At forskjellige tunere lager "utgaver" er vel så som så, og etter min mening er troverdigheten avhengig av renomeet til selskapet som gjør det.

 

Det som er mye kulere at Land Rover møter etterspørselen etter tonede ruter, skinnseter og sort headliner, samt oppgraderer kjøreegenskapene. Flott at de fremdeles jobber med verdens tøffeste bilmodell.

 

Kun automatgir som mangler (jeg kjører primært i kø)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
25 minutter siden, Stig skrev:

Dropped edition. Liker du den tilbys du livstidsopphold i enerom med eksklusiv hvit trøye med lærreimer på ryggen...

 

 

defender-dropped-reddit-2.jpg

 

...her gjør man sitt ytterste for å sørge for at en fremragende offroader aldri skal kunne takle noe mer utfordrende enn en (liten) fartsdump... Også har man snorkel??? :blink:

 

Enig med @Stig. Her er det noen som fortjener et opphold på lukket avdeling. :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...