Gå til innhold

Hjullager bak Disco II


nansen

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Det er på tide å bytte bakhjulslager på min kones Disco II

Jeg ser på Paddock at de har to typer.

1: http://www.paddockspares.com/tay100050-rear-hub-including-wheel-bearing.html

og

2: http://www.paddockspares.com/rear-hub-including-wheel-bearing-and-abs-sensor.html

Er det noen som har erfaring med disse?

Er det noe jeg bør ta i samme slengen?

Er dette en "rett frem" grei jobb?

 

Tusen takk for svar.

 

Olaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om oem er verdt pengene men tror ikke det.

 

Bytte er relativt enkelt. Sjekk discovery2.co.UK der er bytte av navet foran beskrevet. Ganske likt bak. Du trenger en momentnøkkel som tar opp mot 500Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det står i Rave at den bør byttes men det viktigste er vel i ikke låse/bøye den på samme sted som tidligere. Du trenger også riktig Locktite type. Vet ikke hvor du holder til men forumet har en momentnøkkel de låner ut sammen med en flaske locktite. Det er vel frodeh som har kontroll på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør vel også ta med den store o-ringen mellom lager og aksling. Delenr. FTC4919.


Navmutteren sitter hardt. Tips for å løsne den: Ta av hjul, klem ut senterkoppen på felgen. Bank opp låsehakket i navmutteren. Sett på igjen hjulet, jekk ned igjen bilen så den står på alle fire hjul. Mutteren er 32 mm, og en pipe med forlenger vil gå gjennom hullet der senterkoppen var. Få en kompis til å sitte i bilen og tråkke inn bremsepedalen. Løsne mutteren med latmannsarm eller muttertrekker. Jekk opp og skru av resten. Samme prosedyre kan brukes når du strammer den nye.



Endret av SmithCorona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant aldri helt den riktige typen fra locktite men Wurth hadde en som skulle ha samme egenskaper. Var ikke billig så jeg returnerte den når jeg fikk låne av forumet. Bidro heller med noen kroner som takk for lånet.

 

Viktigste er å finne loctite med riktige egenskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett på flere monteringsanvisninger som viser at det skal på locktite på akselen. Jeg ser heller ikke helt poenget, siden mutteren låser. Men jeg tenkte legge på litt vanlig rød locktite.

 

Defender´n er bedre (men kona mener noe annet) så da får man bare lære seg to engelsk menn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen så langt.

 

Er det noen som har noen meninger om hvem av de to alternativene jeg bør kjøpe. Det er dobbel pris for de fra OEM....Gidder ikke kaste bort penger hvis de billige holder bra nok. Bilen kjøres på vei og skal ikke "ut i skauen":)

 

Olaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...