nansen Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Heisann Det er på tide å bytte bakhjulslager på min kones Disco II Jeg ser på Paddock at de har to typer. 1: http://www.paddockspares.com/tay100050-rear-hub-including-wheel-bearing.html og 2: http://www.paddockspares.com/rear-hub-including-wheel-bearing-and-abs-sensor.html Er det noen som har erfaring med disse? Er det noe jeg bør ta i samme slengen? Er dette en "rett frem" grei jobb? Tusen takk for svar. Olaf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Vet ikke om oem er verdt pengene men tror ikke det. Bytte er relativt enkelt. Sjekk discovery2.co.UK der er bytte av navet foran beskrevet. Ganske likt bak. Du trenger en momentnøkkel som tar opp mot 500Nm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nansen Skrevet 7. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2014 Ok. Da bestiller jeg de billigste. Men er det noen som har delenummer på "den store mutteren":) ? Den som er omtalt som "Drive shaft nut". Takk for hjelpen så langt! Olaf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nyskje Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Men er det noen som har delenummer på "den store mutteren":) ? Den som er omtalt som "Drive shaft nut". CDU1534L ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Hvorfor skal mutteren byttes? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nansen Skrevet 7. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2014 Det er ikke sikkert jeg bytter mutter, men hvis det må tys til vold for å få dette fra hverandre er det greit å ha den i Nannestad og ikke i England:) Tusen takk for hjelpen, Olaf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Aha Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Tror det står i Rave at den bør byttes men det viktigste er vel i ikke låse/bøye den på samme sted som tidligere. Du trenger også riktig Locktite type. Vet ikke hvor du holder til men forumet har en momentnøkkel de låner ut sammen med en flaske locktite. Det er vel frodeh som har kontroll på den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmithCorona Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 (endret) Du bør vel også ta med den store o-ringen mellom lager og aksling. Delenr. FTC4919. Navmutteren sitter hardt. Tips for å løsne den: Ta av hjul, klem ut senterkoppen på felgen. Bank opp låsehakket i navmutteren. Sett på igjen hjulet, jekk ned igjen bilen så den står på alle fire hjul. Mutteren er 32 mm, og en pipe med forlenger vil gå gjennom hullet der senterkoppen var. Få en kompis til å sitte i bilen og tråkke inn bremsepedalen. Løsne mutteren med latmannsarm eller muttertrekker. Jekk opp og skru av resten. Samme prosedyre kan brukes når du strammer den nye. Endret 7. mars 2014 av SmithCorona Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nansen Skrevet 7. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2014 Takker for tips! Jeg bestiller med pakkning! Og muttere. Jeg bor i Nannestad. Hadde tenkt å bruke vanlig locktite, det er kanskej ikke så lurt?Hvor er det Frode holder hus? God helg Olaf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Jeg fant aldri helt den riktige typen fra locktite men Wurth hadde en som skulle ha samme egenskaper. Var ikke billig så jeg returnerte den når jeg fikk låne av forumet. Bidro heller med noen kroner som takk for lånet. Viktigste er å finne loctite med riktige egenskaper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Skal det brukes locktite på den digre mutteren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 På selve navet/aksling. Legges på akslingen og så er det bare montere navet og stramme mutter før det tørker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Mutter låses i tillegg, er det nødvendig med gjengelim? Defender har ikke lim og den har også samme type mutter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nansen Skrevet 7. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2014 Jeg har sett på flere monteringsanvisninger som viser at det skal på locktite på akselen. Jeg ser heller ikke helt poenget, siden mutteren låser. Men jeg tenkte legge på litt vanlig rød locktite. Defender´n er bedre (men kona mener noe annet) så da får man bare lære seg to engelsk menn:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Det er nok tryggest å gjøre som øyfolket vil. Surt å miste et hjul også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Ta kontakt med Frode Haaland, han bor på Jeløya ved Moss. Du får nok verktøyet innover med Forumekspressen. Lag gjerne en Wiki på det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nansen Skrevet 8. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2014 Takk for hjelpen så langt. Er det noen som har noen meninger om hvem av de to alternativene jeg bør kjøpe. Det er dobbel pris for de fra OEM....Gidder ikke kaste bort penger hvis de billige holder bra nok. Bilen kjøres på vei og skal ikke "ut i skauen":) Olaf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LANDreas Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Jeg ville kjøpt uoriginalt. Som regel holder uoriginalt til det meste, men kjøp fra kjent forhandler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nansen Skrevet 8. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2014 Det er snakk om to forskjellige fra Paddocks linkene ligger øverst... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Jeg ville valgt den billigste, og heller kjøpt 2 slik at du har en reserve. Selv har jeg reserve for fram og bakhjul liggende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nansen Skrevet 8. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2014 Takk for tips! Da går det en bestilling over dammen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.