Kristian Kvart Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Var innom Motorpool i dag for å prøvekjøre RR Sport ( og det var fantastisk). Spurte litt om D4, og når det ble modellskifte der. Jeg fikk høre at de hadde fått en pressemelding i dag som sa at det skal introduseres en Disco Sport basert på Evoque understell i 2015 Senere samme år skal en ny Disco 5 basert på RR understell lanseres. De sa også at Freelander da skal utgå. Spennde nytt ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neverluren Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 I følge engelske blader skal freelander komme som 7 seter men med et annet navn. Kanskje det blir Disco sport som erstatter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sven Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Kanskje vi kan håpe på en Discovery med defender ramme og drivverk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronny Jacobsen Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ESPO Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Hørte samme i høst hos forhandler i Skien. Freelander "blir" Disco Sport. Blir vel tre hovedlinjer da: Range, Disco og ....forhåpentligvis fortsatt Defender i en ny variant. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian Kvart Skrevet 6. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2014 Bortsett fra at den (Sporten) ikke blir basert på FL platformen da, men Evoque. Samtidig blir D5 basert på den store RR platformen etter hva jeg forstod Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdiThomas Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Tja Evouqe er bygget på FL2 plattform som igjen er bygget på osv Evouqe er igrunn bare en pimpa FL2 med lavere taklinje og mindre rumpe At de dropper Freelander navnet er veldig smart, tror FL2 hadde solgt MYE bedre under et annet alias Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JCP Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Slekta skinner jo gjennom... ...hva det nå en er bilde av Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
radovan Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Land Rover treng ein mindre innstegs-familiebil. Slik F1 var i starten, før alt handla om defekte toppar. Likar ikkje retninga dette går, stadig meir komplisert, større og dyrare. Det blir ingenting igjen til småbarnsfamiliane eller arbeidsfolk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
terskel Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Land Rover treng ein mindre innstegs-familiebil. Slik F1 var i starten, før alt handla om defekte toppar. Likar ikkje retninga dette går, stadig meir komplisert, større og dyrare. Det blir ingenting igjen til småbarnsfamiliane eller arbeidsfolk. Veldig enig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mads SL Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Land Rover er å skall vær en dyr bil som ikkje hvem som helst kjøper. Vist det er slik at alle kan kjøpe seg en LR på lik linje med en toyota er mye av gimikken borte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaldevass Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Det se ut som en Honda CRV, håpe dem har noen bedre å tibyr Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Land Rover er å skall vær en dyr bil som ikkje hvem som helst kjøper. Vist det er slik at alle kan kjøpe seg en LR på lik linje med en toyota er mye av gimikken borte. Jeg mener det er feil..... Det er der Land Rover kommer til tape når Kinas ..og de andre nyrike landenes økonomi går til helvete. Unnskyld utrykket....men det er ikke lenge til....... Men de kan som brødrene Wilks fant ut da de lagde den første Land Roveren, at biler vanlige folk må ha, og har råd til, selger. Land Rover kommer til å få et stort problem da de ikke husker, eller vil innrømme at det var der grunnstenen ble lagt.... Seriebilen. De må ned på hvermannsnivå igjen... fort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mads SL Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Fort? Tviler på land rover stresser med det akkurat med de salgstallene de har. Vist en Rover Sport skulle koste 400 000 i norge hvor hvordan skulle de da klart å laget samme bilen som det er i dag? Skal bilen konkurere med X5, Cayenne osv så hjelper det lite at vi som dunker rundt i gamle bruktbiler klager på at nybilene er for dyr. Alternativet er en bil på høyde med en Hondai terracan..... Er det det vi vil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
radovan Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Alternativet er en bil på høyde med en Hondai terracan..... Er det det vi vil? Det eg vil er at dei skal ha modellar for rørleggaren og bonden og for dei med 2,5 barn og huslån. Så må dei gjerne ha bilar for advokatar og fotballsparkarar i tillegg. Men for min del blir eg no mindre og mindre interessert i kva som kjem frå LR framover, for det er ikkje bilar eg kan kjøpe verken nye eller brukte og då kan eg likegjerne drøyme om Rolls Royce eller Koenigsegg. Mest sannsynleg glir eg vel over til eitt eller anna japansk etterkvart, ikkje fordi eg vil, men ein må jo vere realistisk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tom Rossing Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Man kan like det eller ikke, men skal en bilfabrikk overleve i dag må den også ha en volummodell som folk flest har råd til å kjøpe. Det hjelper lite å kunne tilby eksklusive modeller hvisbare noen få har råd til å kjøpe den. Det var vel sikkert tanken og den gangen FL1 ble lansert. Det burde de fortsette med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sfinx Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Men nå kjører jo mange her inne D3 også. Var vel få her inne som kjøpte de nye i 2005/2006/2007 også for nærmere en mill. Men prisene daler som årene går og da blir de også mer utbredt blant folket med mindre lommebok:). LR er og forblir et premium merke og jeg håper ikke at de begynner å produsere "toyota corolla`er". Da mister de identiteten sin. Det er ikke som det en gang var, det går fremover og LR har funnet et meget godt segment. Det er ikke mange andre som kan skilte med så gode offroad egenskaper i tillegg til å ha så god komfort (som de beste personbilene) og så mye utstyr. Men på sikt vil nok også 4x4 egenskapene bli utvasket for en mer "menneskelig" drivlinje. Folk flest bruker ikke 4x4 systemet på Disco og da blir det bare en utgiftspost å vedlikeholde over tid. Det er selvfølgelig synd for oss som ønsker å bruke bilene litt også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
radovan Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Når ein snakkar om identitet: LR var ein traktorbil for bønder og elverk meir enn første tjue åra. Rett nok var det ein relativt dyr bil, men ved ei lang levetid og evne til å gå uansett vart dei rimelegare enn mange andre alternativ likevel. Sjølv RR var ein traktor fram til langt ut på åttitalet. Då Discoen kom i -89 var det ein bil for aktive familiar, friluftsfolk osv. "The thinking man's Defender" kalte dei han. Då måtte RR flyttast oppover i hierarkiet for å ha ein nisje og først då vart det fart i luksusmodellane. Freelanderen kom inn og tok rolla som den vesle familiebilen for "hvermannsen" og Discoen steig i gradene, RR måtte sjølvsagt vidare oppover og den gamle seriebilen levde vidare som Defender, bilen som gav image og kred til heile rekka. På dette tidspunktet synest eg dei hadde eit godt opplegg. Det vi ser i framtida er: Ingen Defender (eller eitt eller anna alibi som ikkje er Defender, i høgda ein maskert Disco) ingen Freelander (som eg kan skjønne pga dårleg merkevare, men dei kan jo for søren gje han eit nytt namn då og lage modellen likevel), ein eller to dyre og luksuriøse modellar av Discovery, og tre-fire utgåver av spinndyre fantastiske Range Rover. Eg er ingen konserveringsfantast, og om Tata vil lage luksusbilar får dei vel berre drive på. Det virkar likevel litt merkeleg at når Range Rover vart lansert for over førti år sidan for å skille personbilar og arbeidsbilar, så kunne dei vel jammen heldt litt lenger på den tankegongen? Det er jo ikkje komplisert å lage luksusbilane innanfor RR, og likevel kunne lage normale bilar for normale folk under LR-logoen? Eg synest ikkje det er noko godt argument at ein kan kjøpe ein Disco3 no til overkomeleg pris. For det første er det no ein gammal, komplisert bil med potensielt astronomiske vedlikehaldskostnader, for det andre blir det ikkje akkurat eit enormt utval i brukte bilar om nokre år når dei legg seg så høgt i pris og spec på dagens modellar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grenness Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Man kan like det eller ikke, men skal en bilfabrikk overleve i dag må den også ha en volummodell som folk flest har råd til å kjøpe. Det hjelper lite å kunne tilby eksklusive modeller hvisbare noen få har råd til å kjøpe den. Unntaket som bekrefter regelen din? http://m.epn.dk/brancher/industri/bil/ECE6502486/sa-meget-tjener-ferrari-pa-en-bil/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håvard Aasland Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Disco Sport. Kan bli fin denne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco2blue Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 Hyggelig å se at noe som ser ut som snittet her ønsker å se at Land Rover burde kikke over skulderen og ta tak i røttene sine...? Citroën lanserer i år en bil som heter Cactus - de har stukket finger'n i jorden og laget en SUV uten "unødvendig" utstyr... Etter forhåndsomtaler å dømme så får de bra med oppmerksomhet og bifall. Citroën har vært innovatører før, det skulle ikke forundre meg om de faktisk er først ute igjen.. Eksempel: Varselsystemet som skal varsle om bil i blindsone (varsellys i speil), tenk deg at du har kjørt i en bil med dette lenge, så setter du deg i en annen bil uten... Det kan bli fort farlig om du aktivt har brukt varselsystemet i stedet for å snu hodet ?. Dessuten til de som mener at masse "stæsj" har kommet for å bli: Ja, men fintfølende elektronikk i en metallboks som er konstant utsatt for ekstreme og hurtige klimaendringer er dømt til å få problemer før eller siden. Da er det sikrere å beholde "det nødvendige". ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian Kvart Skrevet 15. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2014 Her er den også. Er vel denne Motorpool kalte Disco Sport. Litt rart å skulle venne seg til tanken på at Disco ikke lenger skal være høyreist og firkantet. Blir jo ingen firkantede biler igjen da... http://m.dinside.no/php/art.php?id=927386 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isak Skrevet 16. mars 2014 Del Skrevet 16. mars 2014 Her er den også. Er vel denne Motorpool kalte Disco Sport. Litt rart å skulle venne seg til tanken på at Disco ikke lenger skal være høyreist og firkantet. Blir jo ingen firkantede biler igjen da... http://m.dinside.no/php/art.php?id=927386 Den der er nok ingen ny Disco, men heller arvtageren til dagens Freelander... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lene&MartinD3 Skrevet 16. mars 2014 Del Skrevet 16. mars 2014 Den der er nok ingen ny Disco, men heller arvtageren til dagens Freelander... Enig i det. Tenk over hva som karakteriserer en Discovery. LR viser det i dagens reklame. Det er det opphøyde taket, de bakre sidevinduene som fortsetter opp i taket og bakruten som har en forsenking på ene siden. Dette kan de ikke gå vekk fra mener nå jeg. Ellers vil det ikke være noen Discovery og heller gå inn i rekken sammen med de andre SUV'ene. Jeg håper LR fortsetter å skille seg ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian Kvart Skrevet 5. april 2014 Forfatter Del Skrevet 5. april 2014 Ser ut som konsept bilen(e?) skal avdukes 16 april - dette blir jo litt spennende. http://m.dinside.no/php/art.php?id=928074 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.