Kristian Kvart Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Jeg må ha EU kontrol på min Ex-mil før sommeren. Har en lekkasje i lydpotta + kobling mellom fremre rør og manifold. Regner med at jeg bestiller rustfritt og bytter hele veien. Er det ikke like greit å bestille nye bolter / pinner mellom eksosmanifold og toppen + mellom eksosmanifold og fremre rør først som sist ? Er det noen som kan hjelpe meg med delenummer til pinneboltene melllom manifold og toppen, jeg finner det ikke i forsvarets delekatalog. Har pakninger, men er det noe mer jeg burde legge på samme bestilling ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 (endret) Ja.(topp/manifoldbolter litt overkill) Nei. Monteringssett (oppheng etc.) Endret 27. februar 2014 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Hold meg oppdatert om hva du må kjøpe, og hvor. Kjøper jeg også om ikke så lenge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian Kvart Skrevet 27. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2014 Jeg må vel egentlig bare kjøpe noen bolter + lydpotta + nye oppheng. Er litt i tvil for de har dette hos VSI. Samtidig blir det vel litt grommere lyd + at jeg har hørt at det blir litt mer futt med 2" anlegg, og rustfritt holder " for evig". Med fullt rustfritt + frakt og gebyr blir det fort 3 gangen i pris. Har så langt kikket på Rimmerbros + Paddock, men ikke snakket med de ennå. Noen synspunkter der ute på om det er verdt det å gå for 2" rustfritt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LRseries_1 Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Har "big bore" såkalt rustfritt på S1 2 liter. Motoren puster lettere med det anlegget, enn med orginal anlegget. Handlet på Rimmer,god service. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 VSI har oppheng. Jeg fikk spesifisert pristilbud fra VSI på "vanlig" eksosanlegg tidligere denne uken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Rimmer har alt du trenger i et sett Skal bestille nytt til 88`n snart fra dem.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Lurer på hvor mange tommer det anlegget jeg "linket" til fra Paddocks er på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Hva er delenr på bigbore rustfritt ? Jeg finner bare vanlige rustfrie..... eller er alle rustfrie litt grøvre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skotten Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Rustfritt holder for evig til du finner den stubben eller steinen som ikke gjør forskjell på hva den knuser. Så skal du kun kjøre offroad på plenen er rustfritt glimrende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Da passer rustfritt perfekt for meg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Nå er ikke akuratt eksosen veldig utsatt på en seriebil da.. på 88`n er det litt utsatt nå, men har bare vært å klemme i sammen igjen, har tålt mye juling Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian Kvart Skrevet 1. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2014 Jeg er igrunnen overbevist. Fikk bare et infall av fornuft som nå er gått over. Satser på å sjekke ut + bestille big bore rustfritt eksosanlegg til uka. Om det bli paddocs eller rimmer vet jeg ikke ennå, men ser at Jermund er fornøyd med rimmer så da er det jo litt lett å helle dit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Kan du legge ut en link til det anlegget du har funnet? Kan du legge ut en link til det anlegget du har funnet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian Kvart Skrevet 1. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2014 Skal gjøre det når jeg får sjekket til uka at det er big bore. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Supert. Hvis "big bore" gir bedre "pusting" (respirasjon) i motoren, så vurderer jeg også å gå for 2" fremfor de "tynne" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 (endret) Rimmer har alt du trenger i et sett Skal bestille nytt til 88`n snart fra dem.. Paddocks har også alt komplett i sett m/ tilbehør ut fra det jeg kan se ("full system including clamps"). Det fra Paddocks er også ca 50 pund rimeligere. Kvaliteten på eksos fra de ulike leverandørene kjenner jeg mindre til..... men har god erfaring fra Paddocks på andre ting jeg har bestilt.... Endret 1. mars 2014 av Paal Helge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Paddocks har også alt komplett i sett m/ tilbehør ut fra det jeg kan se ("full system including clamps"). Det fra Paddocks er også ca 50 pund rimeligere. Kvaliteten på eksos fra de ulike leverandørene kjenner jeg mindre til..... men har god erfaring fra Paddocks på andre ting jeg har bestilt.... Jau, men hvis det er standard sugerør så er det verdt å legge på 50 pund for å få motoren til å puste Jeg har ikke sjekket om paddock har 2" eksos, men jeg vil tro det hadde stått i beskrivelsen da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Jeg bruker vanlig eksosanlegg. De varer i evigheter synes jeg, og har derfor aldri sett lønnsomhet i rustfritt. Mulig veisalting bidrar der sørpå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
uffern Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 På mine har jeg laget 2"anlegg med rør og benn +demper fra biltema,Bruker manifold flensen fra det gamle anlegget,sveiser på en overgang til 2".Disse holder mye lenger enn de mild steel anleggene som de fleste sjappene på øya selger iaffal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian Kvart Skrevet 3. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2014 Har snakket med både Rimmersbros og Paddock i dag og ingen av de leverer noe større enn vanlig dimensjon til 109. VSI er tomme for de som de fikk bøyd opp. Litt sørgelig for nå har jeg fått lyst på 2". Uffern: er der rustfritt du har lagd deg eller vanlig stål? Noen som har andre forslag til hvor de kan ha grøvre avlegg enn det originale til S3 109? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
uffern Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Vanlig stål,men det kan være stoor forskjell. på vanlig og vanlig stål.Kvaliteten på biltema rørene er hinsides den kvaliteten som er på mild steel anleggene fra britpart,bearmach ol.de begynner å ruste mens du monterer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian Kvart Skrevet 3. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2014 Og montering av BT anlegg er grei skuring? Ikke et hinsides antall deler og klammer + justering av oppheng? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
uffern Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Det anlegget jeg snakker om er egen skreddersøm med sveising og universal oppheng,men har laget noen etterhvert så det tar egentlig ikke så mye lenger tid enn å montere vanlig anlegg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian Kvart Skrevet 5. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2014 Jeg kan ikke sveise (ennå..?) så BT varianten er ikke aktuell. Jeg har imidlertid hatt flaks for det VSI var tomme for var lydpotta, og den hadde Svendsen flere av ( det var de som bøyde til rør for VSI ). Det betyr at komplett 2" rustfritt er på vei i posten. Tror dessverre VSI er tomme for dette anlegget nå..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.