Gå til innhold

Bytte av eksosanlegg - til rustfritt


Kristian Kvart

Anbefalte innlegg

Jeg må ha EU kontrol på min Ex-mil før sommeren. Har en lekkasje i lydpotta + kobling mellom fremre rør og manifold. Regner med at jeg bestiller rustfritt og bytter hele veien.

 

Er det ikke like greit å bestille nye bolter / pinner mellom eksosmanifold og toppen + mellom eksosmanifold og fremre rør først som sist ?

 

Er det noen som kan hjelpe meg med delenummer til pinneboltene melllom manifold og toppen, jeg finner det ikke i forsvarets delekatalog.

 

Har pakninger, men er det noe mer jeg burde legge på samme bestilling ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må vel egentlig bare kjøpe noen bolter + lydpotta + nye oppheng. Er litt i tvil for de har dette hos VSI.

 

Samtidig blir det vel litt grommere lyd + at jeg har hørt at det blir litt mer futt med 2" anlegg, og rustfritt holder " for evig".

Med fullt rustfritt + frakt og gebyr blir det fort 3 gangen i pris. Har så langt kikket på Rimmerbros + Paddock, men ikke snakket med de ennå.

 

Noen synspunkter der ute på om det er verdt det å gå for 2" rustfritt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VSI har oppheng. Jeg fikk spesifisert pristilbud fra VSI på "vanlig" eksosanlegg tidligere denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er igrunnen overbevist. Fikk bare et infall av fornuft som nå er gått over. Satser på å sjekke ut + bestille big bore rustfritt eksosanlegg til uka. Om det bli paddocs eller rimmer vet jeg ikke ennå, men ser at Jermund er fornøyd med rimmer så da er det jo litt lett å helle dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du legge ut en link til det anlegget du har funnet?

 


Kan du legge ut en link til det anlegget du har funnet?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert. Hvis "big bore" gir bedre "pusting" (respirasjon) i motoren, så vurderer jeg også å gå for 2" fremfor de "tynne" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rimmer har alt du trenger i et sett :) Skal bestille nytt til 88`n snart fra dem..

Paddocks har også alt komplett i sett m/ tilbehør ut fra det jeg kan se ("full system including clamps"). Det fra Paddocks er også ca 50 pund rimeligere. Kvaliteten på eksos fra de ulike leverandørene kjenner jeg mindre til..... men har god erfaring fra Paddocks på andre ting jeg har bestilt....

 

 

Endret av Paal Helge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paddocks har også alt komplett i sett m/ tilbehør ut fra det jeg kan se ("full system including clamps"). Det fra Paddocks er også ca 50 pund rimeligere. Kvaliteten på eksos fra de ulike leverandørene kjenner jeg mindre til..... men har god erfaring fra Paddocks på andre ting jeg har bestilt....

 

 

 

Jau, men hvis det er standard sugerør så er det verdt å legge på 50 pund for å få motoren til å puste ;) Jeg har ikke sjekket om paddock har 2" eksos, men jeg vil tro det hadde stått i beskrivelsen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mine har jeg laget 2"anlegg med rør og benn +demper fra biltema,Bruker manifold flensen fra det gamle anlegget,sveiser på en overgang til 2".Disse holder mye lenger enn de mild steel anleggene som de fleste sjappene på øya selger iaffal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med både Rimmersbros og Paddock i dag og ingen av de leverer noe større enn vanlig dimensjon til 109. VSI er tomme for de som de fikk bøyd opp. Litt sørgelig for nå har jeg fått lyst på 2".

 

Uffern: er der rustfritt du har lagd deg eller vanlig stål?

 

Noen som har andre forslag til hvor de kan ha grøvre avlegg enn det originale til S3 109?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig stål,men det kan være stoor forskjell. på vanlig og vanlig stål.Kvaliteten på biltema rørene er hinsides den kvaliteten som er på mild steel anleggene fra britpart,bearmach ol.de begynner å ruste mens du monterer :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det anlegget jeg snakker om er egen skreddersøm med sveising og universal oppheng,men har laget noen etterhvert så det tar egentlig ikke så mye lenger tid enn å montere vanlig anlegg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke sveise (ennå..?) så BT varianten er ikke aktuell.

Jeg har imidlertid hatt flaks for det VSI var tomme for var lydpotta, og den hadde Svendsen flere av ( det var de som bøyde til rør for VSI ). Det betyr at komplett 2" rustfritt er på vei i posten.

Tror dessverre VSI er tomme for dette anlegget nå.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...