Gå til innhold

Sitter fast org D3 avtagbart hengerfeste


Torres

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, Haa- skrev:

Selve hengerfestet er fastlåst ja, men jeg tenker på nøkkellåsen til den grønne hendelen. Er den opplåst med nøkkel når jeg kan dra det ut som vist på filmen tro? Alt sitter fast her, så får ikke inn nøkkelen en gang!

Det vet jeg ikke for jeg hadde samme problem som deg og fjernet hele låsesylynderen :) ingen nøkkel og slutt på det problemet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

5 timer siden, Haa- skrev:

Boret du bare ut låsesylinderen? Og resten fungerer bra fordet vel?

Du dorer ut låsesplinta til det grønne hjulet med en tynn spiker eller dor så kan du bare trekke det rett ut og fjerne sylinderen. Funker helt topp 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du først har fått faenskapet av, så bør du demontere alt forsiktig. Det er ei kule som kan sprette ut. Denne er litt vanskelig og få tak i hvis du roter den bort. ca 6 mm.( ING. Fadum i Drammen har ) Legg alt i diesel, men jeg måtte ty til kraftigere lut. Måtte banke utløseren innover, så måtte jeg borre et hull, gjenge opp, sette inn en skrue slik at jeg kunne bruke en dunker for og få rikket den fram og tilbake. Slik løsnet det til slutt. Da plukket jeg det helt fra hverandre. 

Disse henger fester er neste umulig og få tak i hos Høgger, men ser det er noen på ebay, men frakt kostnaden blir høy siden de er så tunge. Min ble som ny igjen. Tight som bare rakkern. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningen for meg var å demonterte alt jeg kom til (uten å ødelegge noe), av med reservehjul, slå inn låsehaken, mye CRC/DW40 + tålmodighet og en god sleggehammer. Kroken overlevde uten varig mén. Bestilte ny grønn vrider med nøkkel på Ebay, da nøkkelhullet på den gamle var tett og låsemekanismen satt fast. Kula som er nevnt over var jeg ikke klar over, tok av som skutt ut da jeg åpnet mekanismen. Fant den aldri igjen, men fikk tak i ny hos et firma som lager kulelager. Hengerfestet ble som nytt, null slark. Tok det etter dette på kun når det skulle brukes.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...