Gå til innhold

Sitter fast org D3 avtagbart hengerfeste


Torres

Anbefalte innlegg

Det kan det. Jeg fylte på med rastløse inn rundt låsepinnen, den lille tappen og tannhjulet til låsepinnen mens jeg varmet den med blåselampe mens jeg hamret løs og vrei samtidig på det med ei tang. Hos meg satt det bom fast etter att jeg hadde fått slått det av bilen. Nå ligger det i parafin mens jeg ikke bruker det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Hvordan plukker man av låsen uten å ødelegge noe? Er bevegelse, men sitter likevel så fast at det ikke spretter ut når man trykker inn toppen på toppen.

Hvordan plukker man av låsen uten å ødelegge noe? Er bevegelse, men sitter likevel så fast at det ikke spretter ut når man trykker inn toppen på toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du av låsen? Det er en låsepinnen på det grønne hjulet som du vrir av hengerfeste med. Den skal du bare få doret ut.

Jeg hadde lagt det i olje eller diesel, parafin går også greit. Kan være att du er heldig att det løsner litt av seg selv. La det ligge noen dager.

Når du mener utløserpinnen, mener du den lille tappe da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La mitt i en bøtte med olje . Og lot det stå mens eg var borte på jobb noen uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boret hull i motsatt ende av låsestangen, altså rett over der kula er ca. Fikk da slått ut stangen med en lang dor. Var skamrustet der. Monterte en 1/4" langpipe med smergelpapir fastlimt utpå til å pusse innvendig i sylinderen. Montert på en drill. Har satt en greasenippel i hullet jeg måtte lage, så jeg kan fylle på fra baksiden av og til. Knotete forklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ubrukt brink krok liggende. Lang historie gjort kort; ved kjøp av vår D3 visste jeg at forrige eiger hadde 2er feil fra PKK. Hans forsøk på og få den av resulterte i at den kom av, men i smådeler. Jeg bestilte så ny krok fra famousfour. Den er prøvemontert på bilen, men hadde fortsatt slark - og bestilte så og monterte Tow Trust krok på min. Derfor har jeg en ny brink krok liggende om noen skulle trenge.. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en meget god beskrivelse ift smørenippel. Skal det ikke egentlig sitte en fjær der også som presser låsesplinten ut? Den er kanskje rustet bort.. Hva koster brukte fester?

Ta en sjekk på ebay. Mener å huske att de gikk for rundt 1000-1500 for ett brukt ett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er "ingen" klaring mellom stangen/splinten og selve huset, så minimalt med rustspreng som skal til før fjøren ikke gjør det den skal. Sålenge det ikke er slark i hengerfestet så er det reddbart. Bare ikke bruke det som et fastmontert feste etterpå så holder det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte bruke slegge for å slå den inn når jeg skulle ha festet av bilen. Da går den ikke akkurat lett ut igjen. Prøvde en times tid med alle tenkelige måter å få den ut. Boret hullet som en siste utvei, da kom den ut en millimeter on gangen. Som en bonus får du i etterkant smørt det der du vanligvis ikke kommer til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte bruke slegge for å slå den inn når jeg skulle ha festet av bilen. Da går den ikke akkurat lett ut igjen. Prøvde en times tid med alle tenkelige måter å få den ut. Boret hullet som en siste utvei, da kom den ut en millimeter on gangen. Som en bonus får du i etterkant smørt det der du vanligvis ikke kommer til.

Kunne du ha lagt ut ett bilde av smørenippelen? Kunne selv ha trengt en på mitt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt tung å dra tilbake første gangen. Tøyt fett ut flere steder. Kommer ikke til å ha det stående på bilen uansett, så det hadde nok klart seg fint uten ettersmøring. Hadde ikke giddet sette den i om ikke jeg måtte borre opp der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Selve hengerfestet er fastlåst ja, men jeg tenker på nøkkellåsen til den grønne hendelen. Er den opplåst med nøkkel når jeg kan dra det ut som vist på filmen tro? Alt sitter fast her, så får ikke inn nøkkelen en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...