Gå til innhold

Lucas på besøk


Kurt Gustafsson

Anbefalte innlegg

Sliter med en bil som er vrang å starte..

 

Mandag morgen starta bilen kjapt og greit. Kjørte til Værnes. Til lunch starta også bilen enkelt, men etter lunch ville ikke defendern starte. Varsellys for startsperre blinker, og jeg har en konstant svak glød i interiørbelysningen. Batterispenning er på 12,6 volt. og jeg aner ikke hvor jeg begynner for å finne ut av det. Batteriet er nå frakobla, og bilen står trygt og godt innafor gjerdet på Værnes.

 

Alle tips mottas med takk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kupelys og diverse, samt stereoen er i alle fall kobla over denne sikringen. Skal begynne med å koble nye ledninger til stereo. Merka i dag at hovedlysa også er borte :o...håper de returnerer med ledningsbyttet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mystisk.. Har strøm til hovedlysbryteren når motoren går... Får ikke strøm strøm dit med tenning avslått.

men ikke lys i hovedlysa uansett hva....

Endret av Kurt Gustafsson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke mye ekstra på bilen, men har funnet noen ekstra ledninger(sikkert fra tidligere eier) som jeg ikke bruker. Er en smule opptatt med grønn aktivitet denne uka, men til helga skal alt ekstra plukkes av... lys,vinsj,radio... går grundig til verks. Dvs hvis Lucas ikke har flytta ut når jeg kommer hjem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Internettet har mye fint på sine sider... og der dukka Defender cicuit diagram opp gitt...

 

Har nå målt pluss inn på hovedlysbryteren, og der viste multimeteret 0,05 v...??? Burde vel strengt tatt vært 12 V der. Gjenstår bare å finne ut hvor strømlekkasjen befinner seg nå..så er vel saken biffgrøt med grønnsakskanel tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jaggumeg ut til at Lucas forlot bilen, og gjemte seg i ledningsnettet i garasjen.

 

Plutselig varer ikke sikringene til lysrøra mer enn 5 minutter. Dette er en kurs med to lysarmaturer og 10amps sikringer……

 

Merksnodig er det uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje Tom Stømnæss er løsningen ja..(jobber han som elektriker på fritida??? :P ).. I går oppførte iallefall strømmen seg eksemplarisk. Ikke no tull med sikringer som gikk i hytt og gevær. Bare lys og velstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...