Gå til innhold

Chassisnummer ramme Disco2a.


Helge Skou Dale

Anbefalte innlegg

Høyre bakhjul lengre bak enn rammebuen for akselen.

Er ramma rusten har det ofte forsvunnet og det må slås inn på nytt.

 

Den tid jeg jobbet med PKK hadde vi data på hvor numrene skulle stå .

Enten gidder de ikke finne fram opplysningene eller så har de ikke dataene lenger.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyre bakhjul lengre bak enn rammebuen for akselen.

Er ramma rusten har det ofte forsvunnet og det må slås inn på nytt.

 

Den tid jeg jobbet med PKK hadde vi data på hvor numrene skulle stå .

Enten gidder de ikke finne fram opplysningene eller så har de ikke dataene lenger.

 

Han gikk og sjekket dataen.

Den sa at nummeret skulle stå på rammen under a-stolpe på høyre side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre å besøke dem nå enn når understellsnummer er uleselig.

Det pleier å gi mye mer problemer.

 

Jepp, hadde de funnet rester av nummeret hadde de risset det inn med en gang, i stedet måtte jeg dokumentere at rammenummer stemte over ens med motor/girkasse/akslinger (helst kombinasjon av to eller flere #). Gikk greit men slikt tar fort litt ekstra tid :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
På 24.2.2014 den 18.49, motom skrev:

 

Jepp, hadde de funnet rester av nummeret hadde de risset det inn med en gang, i stedet måtte jeg dokumentere at rammenummer stemte over ens med motor/girkasse/akslinger (helst kombinasjon av to eller flere #). Gikk greit men slikt tar fort litt ekstra tid :(

Hvordan dokumenterer man noe sånt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat fått slått inn på nytt hos vegvesen på Lillehammer forrige uke. (2002 disco 2).

Ikke noe annet som trengtes enn vognkort del 1 og 2.

(Fikk 2 er feil på EU kontroll på lokalt verksted, siste siffer var uleselig).

20 minutters jobb med prikkemaskin, så var det gjort.

 

Gratis er det også :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, tiopet skrev:

Har akkurat fått slått inn på nytt hos vegvesen på Lillehammer forrige uke. (2002 disco 2).

Ikke noe annet som trengtes enn vognkort del 1 og 2.

(Fikk 2 er feil på EU kontroll på lokalt verksted, siste siffer var uleselig).

20 minutters jobb med prikkemaskin, så var det gjort.

 

Gratis er det også :)

 

 

Jo, men jeg finner ikke antydning til rammenummer :p -så da kan de vel gjøre seg vanskelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk også slått inn mytt nummer, ikke ett leselig tegn der det gamle skulle vært. 

Trafikkstasjonen i Drøbak gjorde en kjapp sjekk av vognkortets begge deler, løftet bilen og sjekket at rammen ikke så ut til å ha vært byttet eller skjøtt. Alt ok. Det som tok lengst tid var å finne et sted å prege nummeret på nytt, det gamle stedet var så ruglete at det ikke var mulig. Valget falt på foran girkassen, på innsiden av rammen. Han gliste ganske bra når han skrev det inn i vognkortet og konstaterte at evt. kontrollører ute på veien kom til å hate ham:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, suprlite skrev:

Jo, men jeg finner ikke antydning til rammenummer :p -så da kan de vel gjøre seg vanskelig..

 

Du finner helt sikkert en eller annen svak antydning til nr på rammen din. Men uansett det skal ikke være noe problem så lenge rammen ser original og urørt ut.

 

De kan uansett finne nummeret ved bruk av røntgen apparat, hvis de skulle tvile på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 7 måneder senere...

Jeg må også vise min D2  for ID-kontroll. Drøbak i morgen kl. 12.00.

Rammen ble sandblåst og sprøytet hos Slitu Karosseriverksted.

De gjorde en veldig bra jobb, men chassisnummeret forsvant.

 

Har klargjort slik at kontrolløren kan få inn rammenummeret uten å bli møkkete på fingrene.

Illustrasjonen fra manualen viser hvor rammenummeret skal være preget inn. Bak dieselfilteret som er nevnt av andre i tråden.

IMG_0359.jpg

Skjermbilde 2019-11-04 kl. 13.44.14.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...