Gå til innhold

Oljekjøling automatkasse RR 95


BjarneY

Anbefalte innlegg

Har en lekkasje på oljekjølingen til automatkassa. Er det vanlig at de rørene får det noe annet sted enn i koblingene/pakningene? Skulle tro at de rørene tåler litt... Og uten å ha vært å sjekket så veldig nøye selv, de fant lekkasjen på en nylig Eu test, så ser de rørene rimelig vanskelig ut å skifte? Eller er det lett sak?

 

Og om jeg må skifte. Finner bare de på roverparts i USA,

 

http://www.roverparts.com/Parts/UBP101020.cfm

 

 

Sjekket famousfour, rimmer, firstfour, ashcroft etc. siden jeg også må ha tak i noe annet smått, men uten å finne de. Har de et annet navn en transmission cooler pipe i England? Og går det ev å bare få tak i pakningene hvis det er bare det som må byttes?

 

Sitter litt fast her så håper noen har vært borti dette.

Bjarne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en lekkasje på oljekjølingen til automatkassa. Er det vanlig at de rørene får det noe annet sted enn i koblingene/pakningene? JA.GUMMIEN LEKKER OFTE I OVERGANG TIL KUPLING.

Skulle tro at de rørene tåler litt...RUSTER OPP.

Og uten å ha vært å sjekket så veldig nøye selv, de fant lekkasjen på en nylig Eu test, så ser de rørene rimelig vanskelig ut å skifte? JA.

Eller er det lett sak? NEI.

 

BYTT BEGGE.

 

SAUS INN KUPLINGENE MED RUSTLØSER PÅ KJØLER GODT LENGE FØR SKIFT.

ELLERS BLIR DET FORT KJØLERSKIFT OGSÅ.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-) Og da var det absolutt ingen tvil. Fikk forøvrig veldig bra respons fra http://britishparts.co.uk/. De var via mail på saken etter 20 min. Følger de opp på denne måten så er jeg imponert.

 

Takk for svar Gaute, det er bare å brette opp armene. Har foringer på panhardstag, hardy kobling og et eksosanlegg som henger og slenger pluss noe annet smått å få gjort unna også. Men litt morro må en vel ha :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...