Gå til innhold

Wilhelms 110" PU V8.


Willhelm

Anbefalte innlegg

Her er seneste tilskudd i stammen, denne gang et prosjekt med mye sveisejob og plukk, før den kan retunere til veien, men jøss for en tøff bil.

 

1800279_283323131823607_835509950_n.jpg

 

Bilen ble hentet i Ål i Hallingdal, hvor den hadde fått leve livet som leketøy en stund, uten nevneverdig vedlikehold...

Her fra hente turen:

1654229_280457262110194_1882272640_n.jpg

Ikke fullt så polert og fin der:)

1796592_280457112110209_158646047_n.jpg

 

Vedtreet fikk jobben med å slepe den opp i gården, siden den ikke går, mangler gnist. Elektrisk tenning på denne som ikke ser ut til å ha det så greit om dagen:)

 

1798550_280456932110227_1685687210_n.jpg

 

Slik som dette så den ut, før Neil var på besøk og bare "måtte" finne ut hvordan den ble i lakken etter en rens:)

1795789_280456812110239_117862872_n.jpg

 

Og sånn ble den etter at kapellet ble løftet av, og Neil hadde gnidd litt på den.

9942_283323148490272_1237530795_n.jpg

 

Dert er Mye å gjøre, og mye som skal sveises. Eksos er fraværende, men det gjør jo ikke noe når motoren heller ikke går.

Det var garasje kveld hos meg i går, og det møtte opp mange kloke hoder som hjalp til med feilsøking og morsomheter:)

1904127_283541145135139_691368473_n.jpg

 

Og vips så var det to nesten identiske biler, med en liten aldersforskjell, men med samme maskin tilstede i oppkjørselen igjen:)

 

1959321_283541148468472_1639012580_n.jpg

1925250_283541165135137_1757148599_n.jpg

 

Så får vi se hva som skjer fremover. Bilen er en 1985...så det haster ikke med å få den på veien, men skulle lysten og mulighetene komme, så VENTER jeg IKKE med den:)

Hadde vært gøy å stått på litt og kunne kjørt denne til Landstreffet:)

 

Handle liste er på gang, alt fra bremser til foringer, så får vi se hva dagene bringer.

 

Espen


1902738_283323295156924_726356472_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 194
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Jo takk!

Trenger nok det B)blush

 

Dette blir vel testen min tenker jeg. Få denne på veien igjen.

 

En liten morsom historie på starten av denne tråden.

Denne bilen er jo Angus sin gamle. Angus hadde gjort en flott jobb med den og investert i et Quicksilver rustfritt eksos anlegg som skulle på bilen.

Den ble solgt før anlegget kom på, og eksosanlegget ble solgt videre til en annen herremann.

Så tok bilen en sikkert utrolig reise hit og dit, før den havnet hos meg, så og si uten eksos anlegg.

 

Men i går, når vi hadde garasje kveld, kom det en herremann. Samme herremann som kjøpte anlegget av Angus. Han kom på beøk hit, med et rustfritt eksosanlegg som ikke var brukt i bagasjerommet på Evouqen sin.

Han fortalte hvem han i sin tid hadde kjøpt det av, og at det mest sannsynlig skulle vært på 110" som står utenfor hos meg. :o

 

Så i løpet av sekunder så ble første innkjøp av deler til denne bilen gjort.

Får bare takke herremannen TLT som til stadig viser seg å ha orden i delehyllene, og tatt vare på dette anlegget så jeg kunne kjøpe det:)

 

En annen sær vittighet er at det nå ble handlet Quicksilver eksos anlegg, og det er store Quicksilver(surfemerke) på dørene :lol::lol:

 

Espen


Eg glapp på denne igjen :)

Men det er heilt greit, godt andre tek seg av den excl

Kor ILLE er rusta defacto? Må du av me karroseriet?

Eg har litt V8 delar liggande om det knipe -_-

 

Karosseriet kommer av ja :unsure::unsure:

Alltid godt å vite at det er litt deler tilgjengelig hos "lokale lagerforhandlere"

Visste ikke du var ute etter den Jefe :blink:

 

Oppdateringer kommer sporadisk. Og en del spm tenker jeg. -_--_-

Advarsel/Unnskyldning til nabolaget av LR venner her nede: Beklager at jeg kommer til å mase hull i hodet på dere med teite spørsmål den kommende tid(mer enn normalt)

Jo fortere den kommer på veien, jo fortere kommer spørsmål ned på normalt nivå igjen. :D:D

 

Espen


Heldige er dere som har et så aktivt LR nabolag der nede i syden og heldig er du som har fått deg enda et kuult prosjekt.

Lykke til. Blir spennede å følge dette også :)

 

Vel, takk. Nabolaget er det eneste som gjør at jeg tør:)

Og hadde ikke du sendt den PM, og sjekket opp litt for meg Terje, så hadde den nok ikke kommet denne veien:)

 

Dette prosjektet blir spennende ja, men mest for meg.

Føler dette er en prøve. Har ikke hastverk, men de som kjenner meg mener nok jeg har det allikevel...

 

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med egen tråd til denne fine bilen :)

Gleder meg til fortsettelsen, og til å kunne komme med tilfeldige tilrop og forslag, når du skrur på bilen.


NB Neil viser seg å være en racer til å få lakken til å se ut som den er ny B)

Endret av TLT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bare å stille seg i rekken av gratulanter!

 

Og samtidig et takk for at du bringer litt morro inn i miljøet! Fint å være en del av det sørlandske garasjefellesskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk alle sammen.

 

De to forrige bilene jeg har hatt har jo vært plug and play, ferdige til å kjøre.

Så denne håper jeg å få på veien igjen. Om bare været blir litt bedre, så jeg kan begynne å plukke ned litt på den og se hvor gale det er.

sveise jobben blir satt bort, om ikke blir jeg aldri ferdig.

 

Får se om jeg får svev på den før jeg begynner, så er det litt lettere å bytte plass på den her hos meg, med bakke og greier:)

Ser ut til at den ikke får pulser fra den elektroniske tenningen. Coil ser ut til å være i orden.

 

Ikke at jeg er så inne i det, men fant ut at de her har byttet hele fordeleren med eget oppsett fra en leverandør, så da er jeg ikke sikker på om jeg kan putte noe annet oppi der enn det som "orginalt" puttet på i ettertid...jøss for en teit setning, men dere skjønner.

 

Ranger/Christian moe har bestillt en enklere utgave av elektrisk tenning til sin Varebil, men jeg har fra samme leverandør ser det ut til.Skal se om jeg finner ny innmat, så jeg slipper å få alt nytt. EDIT : Powerspark ser det ut til at det kan være...

 

Får hente hjem noen sager og litt "tre verktøy" fra hytta, så jeg får modifisert garasjen litt før prosjektet begynner for fullt.

 

Espen som gleder seg som en unge og gruer seg like mye.

Endret av Willhelm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for i går og igjen grattis med tøff bil.

 

For the record noterer jeg her at jeg stemmer for å beholde gassanlegget. Da kan jeg i det minste henvise til denne posten hvis du klager over bensinutgifter :)

Der kommer sikkert en del andre utgifter før jeg får sjansen til å klage på bensin utgifter Thomas, men din "stemme" er notert. ;)

 

Vi hadde EN dag/kveld med fint vær, så kom jammen meg snøen igjen, og skrinla min plan om å montere rustfritt sports eksos på 110 i dag:) Sånn er det.

 

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff bil, Espen! Kona di er jammen topp, som lar deg få ha så mange fine biler. Du får takke henne fra oss. :D

 

Denne er jeg sikker på at du klarer å få i stand, med litt hjelp av Sørlandsmafiaen. Du har jo mer enn bra nok med stå-på-vilje, og tidvis nok tid også. Blir gøy å følge med på!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff bil, Espen! Kona di er jammen topp, som lar deg få ha så mange fine biler. Du får takke henne fra oss. :D

 

Denne er jeg sikker på at du klarer å få i stand, med litt hjelp av Sørlandsmafiaen. Du har jo mer enn bra nok med stå-på-vilje, og tidvis nok tid også. Blir gøy å følge med på!

 

:)

;)

Hun var ikke toppen av munterhet når den ble plassert på utsiden her, men hun satt pris på meldingen din med takk i.

Hva som skjer når den er oppe og går, det vet hverken hun eller jeg, men jeg håper på å få beholde dem begge to. Får gjemme den ene under et tre i hagen, så hun glemmer den en stund:)

Sitter i grunnen å googler, leter og kikker på deler av "må ha" kategorien, og da dropper det inn "vil ha" deler og på de sidene der.

Kjartan sier det er viktig å montere noe gøy, hver gang man får en nedtur, eller etter en kjedelig jobb, så da må det jo bli litt snacks og da. Får dele de bestillingene opp tror jeg, så ikke alt det kjekke kommer på en gang.

Fant ut at det var noen ting som var litt billigere å kjøpe i USA, og det var jo kjekt, siden jeg reiser dit i begynnelsen av Mars... ;)

 

Synd vi sendte melding litt omhverandre når jeg var i Oslo sist Andreas, neste gang så skal jeg ha klar nummeret ditt, så ringer jeg i stedet.

 

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Espen, hvis motgang, nedturer og kjipe overraskelser skulle bli så dominerende at bilder og flashbacks holder deg våken om natten, så er det bare å komme til meg. Som nevnt i min egen tråd, så har jeg nå 2 dagers kurs i psykologisk debriefing i forbindelse med kriser:-):-) Har ikke planer om å starte egen praksis riktig ennå, men venner i krise tar man jo alltid imot:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke åpne for det Frode, jeg kommer med en gang!!:)

 

Skal prøve å flytte litt ting i garasjen i dag og, vil ikke kalle det rydde enda:)

 

Sees om litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker alle sammen!

Jeg har ikke sendt en eneste bestilling enda, for jeg må nok diskutere litt med nabolaget og få litt hjelp til å finne riktige deler.

Der er en del som må byttes, men og en del som allerede har vært byttet.

 

Har jo SÅ lyst til å begynne på den, så jeg må se om jeg ikke kan få byttet litt rundt på hvilke bil som er i garasjen.

Har bare litt over en uke igjen før vi reiser på ferie, så det store blir det ikke, men kan alltids skru av litt greier:)

Den skal tydelig skrues av i størst mulig biter, så det går fortest mulig å få den sammen igjen når rammen kommer tilbake fra sveis.

Der er noen som mener dette er en easy job, men jeg tror ikke helt på dem enda.

Blir ikke hel restaurering men puss og lakk av hver minste ting i første runde.

Blir mer de tingene som må tas, og friske opp aksler og slikt, så sveise litt fot brønner og slikt og da.

 

For ikke å snakke om valget rundt gass anlegget...

 

I morgen er en ny dag, håper jeg får den inn under tak da. Har ca EN cm å gå på... Så der må litt luft ut av dekkene og slikt:)

4 runde med rustløser og 5-56 gjennomført i dag.

 

spm- der står et 70 amp dårlig batteri i den nå. Hvor mange amp burde jeg ha på en V8?

 

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...