Gå til innhold

girkasse seriebil


Truls Lurås

Anbefalte innlegg

har para ei lt77 med ei seriebil transferkasse med hjelp av eit kitt fra ashcroft å det funker knall det, motrfesta må flyttast litt frammover men ellers so er det plug and play, største minuset var att den nyoverhalte kassa fra ashcroft lekker olje, nå er alt annet under bilen tett unntatt den nye girkassa,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sivilkasse fra en 88. Den hoppet ut av revers men ellers ok. Om det er intresant så gi meg en pling

 

Er det forskjeller på gearkassene til 88 og 109?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er samme girkasse i 88" og 109"

 

 

Men det er mange forskjellige suffixnummer på SIII girkasser. Det er veldig viktig å være klar over dette om man skal overhale. Ofte vil deler fra forskjellige suffixnummer passe, men man risikerer ting som at tannhjul bare går halvveis i grep i stedet for 100%. Med den følge at kassen havarerer raskere enn den burde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg uttrykte meg litt uklart.

Det jeg mener er at 88" kasser passer i en 109" og motsatt.

At ddet har vært en utvikling av serie 3 girkassene gjennom en 10-12 års periode må en vel regne med. Så suffix nummer er sikkert fornuftig å ta hensyn til ved bestilling av deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...