Truls Lurås Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Trenger sivil girkasse til min serie 3 diesel. Om noen har. Helst i nærheten av Telemark. Mvh Truls Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Truls Lurås Skrevet 14. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2014 Håper å få tak i noe da dette er min bruksbil nr1. Eller tips om hvor det er mulig å få tak i mvh truls Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 Jeg har kjøpt 2stk sivile kasser her inne som begge skulle være bra. Men ingen av dem var bra. Jeg endte med nyoverhalt kasse fra ashcroft. Angret aldri et sekund på det kjøpet. Men det endte på ca 14 laken da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 Har bare i militær utgave. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 Hat du 88 eller 109"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn Viggo Andersen Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 Han har 109" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Truls Lurås Skrevet 14. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2014 Ja jeg har 109 sivil utgave som bjørn påpeker. Hei foresten. Spiller på roadsen din jevnlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Truls Lurås Skrevet 15. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2014 Var inne på ashcroft sine sider nen fant ikke noe annet et kitt for å få 5 trins fra defender inn kanskje det et tingen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AreM Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Jeg ville aldri ha kjøpt en brukt serie III kasse og bare satt den rett inn. Det er i utgangspunktet svake/dårlige girkasser, og er de brukt, så er de slitt, sånn er det med den saken. Og de er gjerne herjet med i tillegg. Men - om du overhaler en serie III kasse og får den slik den engang var fra fabrikken i forrige årtusen, da har du en bra girkasse. Det kjennes utrolig godt å kjøre en gammel Land Rover med ny clutch, girkasse hvor alle synkriniseringsringer virker, og alle klunk- klank- og skrapelyder er borte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Hva er feil med kassa di? Du bør kikke på Rocky Mountain sine sider, Roverdrive het for en tid siden. Den har jeg trua på.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Selv kasser fra ashcroft kan være trøblete. Har du en kort LT77 og er beredt til å flytte motorfester osv ville jeg gått for den ombyggingen, men det er ikke bolt on, og du vil kanskje trenge en tunnell over girkassen også. Minuset blir at orginale matter og isolasjon ikke vil passe. Skal du likevel legge penger igjen i utlandet kan du like gjerne sende boksen nedover til Polen. Tilbakemeldinger om kvalitet og pris virker bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Vurderer du en kort LT77 så monter LT230 transfer samtidig og få permanent firehjulsdrift. Det er snillere for stikkakslene også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AreM Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Vurderer du en kort LT77 så monter LT230 transfer samtidig og få permanent firehjulsdrift. Det er snillere for stikkakslene også. God idé. Men jeg mener å ha lest at de originale roverakslingene ikke er så glade i konstant 4x4? Ikke selve diffene, men knokkelhusene. Men med roveraksinger kan man jo fremdeles ha frihjulsnav. Og siden dette er en Serie III 109, skulle jo stikkakslingene bak tåle tohjulsdrift i massevis? Men LT77 i seriebil har jeg tro på. Mye mer enn en nyoverhalt originalkasse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Truls Lurås Skrevet 15. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2014 Jeg mistet 2 og 3 gir. Da jeg åpnet toppen på kassa fant jeg metalspon og den øvre kubben var det veldig slarkete. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Hvorfor skulle ikke kryssene håndtere det snille firehjulsdriften? Amerikanerne bruker kryss de også. Krysset er samme krysset som.på mellomaksel. Blir det svakere når det ligger i knokkelen og bader i olje? Dessuten er stiv firehjulsdrivt mye værre. Jeg tror det er en.myte at det ikke skal være sterkt nok. Rrc fikk midtdiff nettopp for å spare stikkakslinger, som er samme størrelse som seriebil, og rrc har v8. Midtdiffen er åpen og det vil være minimalt med påkjenning. Riktignok fikk den cv-ledd som er sterkere og tillater mer sving. Frihjulsnav vil ikke fungere. Da må sperra være inne og det blir mye slakk i drivlinjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Truls Lurås Skrevet 15. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2014 Jeg har en 300tdi med automat liggende kanskje det kunne passe på et vis? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
truls Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 300 tdi og automat liker vi.. er vel en som har gjort det før deg.. roar moslet hvis jeg ikke husker helt feil.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Kan ikke huske at han har brukt det oppsettet på seriebil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Truls Lurås Skrevet 15. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2014 Om det er mulig vil bilen bli utrolig mye bedre i daglig bruk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Men det spiser på seg med arbeid, for du burde ta med servo med det samme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 (endret) 2,25 diesel går godt med litt tidlig tenning. 109" PU som jeg hadde i høst hadde 2,25 diesel med justert tenning. Den drog bedre enn ex-millen (før den fikk trimtopp). Synes ikke den var noe dau i grunn, holdt farta godt i bakkene Jeg synes ikke TDI passer i en seriebil, mye triveligere med en god gammel diesel eller bensin Endret 15. februar 2014 av jermundpr Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Truls Lurås Skrevet 15. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2014 Ok det er veldig interessant jrrmundpr. Om noen har en bra kasse er jeg interessert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Willhelm Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Jermund har vel både kasse og motor med turner topp stående, men du må kanskje kjøpe bilen rundt den og ??? E Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 (endret) Jermund har vel både kasse og motor med turner topp stående, men du må kanskje kjøpe bilen rundt den og ??? E Såså! Girkassa (ex-mill kasse) og drivverket skal jeg ha selv Motoren derimot kan nok bli solgt, men bare til en god pris Endret 15. februar 2014 av jermundpr Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.