Gå til innhold

Defender NAS 90 V8


Pyholm

Anbefalte innlegg

Vurderer salg av min Defender NAS 90 V8 1997mod. til fordel for nytt prosjekt.

Dette er den eneste NAS 90 V8 på Norske skilter og i meget god stand.

Det er glassfibertopp, kalesje og bkinitopp til bilen.

Nye BFG all terrain dekk. Godkjent kufanger.

Støtfanger, reservehjulsholder og NAS bakfanger er sandblåst, metallisert og lakkert.

Alt ekstrautstyr er festet med syrefaste bolter.

Bilen fremstår nå 100% orginal slik den ble levert fra fabrikken.

Bilen har kjørt Ca km 100 000

 

Pris Kr. 350 000,-

 

Per-Yngvar

mob. 92292980

NAS90V8 komp.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke Jan Fredrik, har du etternavn? eller så får jungeltelegrafen ta seg av dette.

Jeg møtte Jan Fredrik, tidligere eier av denne bilen på lørdag. Han snakket varmt om denne så send han gjerne en melding om at den er til salgs igjen hvis du har nummeret.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rognstad hadde også en gul NAS, det er ikke denne? Om ikke er det to i Norge.

 

Tror dette er Rognstad sin gamle den som er omtalt her.

 

Rognstad hadde også en gul NAS, det er ikke denne? Om ikke er det to i Norge.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja da er vi i gang….

Fint om det da er noen der ute som vet noe om de to påstått andre orginale NAS 90 i Norge og kan fortelle meg produksjons nr. og hvor de befinner seg så kan jo all tvil fjernes. Jeg mener imidlertid at dette er den eneste intil annet er bevist :-)

Min NAS 90 har i alle fall produksjons nr.917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eksisterer vel bare en ekte NAS 90 V8 i Norge, men har vært importert i tillegg 2 Eastnor (for det Franske markedet?)utgaver disse med 300 Tdi motorer. Er vel bare en av disse som fortsatt er på veien. Så kommer kopiene som det finnes noen av etterhvert. Her er bilde av min egen "NAS 90 V8" selv om bildet er noen år gammelt..

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

V8 og automat og samleverdien, det finnes ikke mange NAS 90 V8 cab i Europa og en tilsvarende bil koster i USA mellom 30 og 50 tusen dollar.

Så dersom du får tak i en slik i USA kommer MVA og Toll på toppen av kjøpesummen.

Ja det er en dyr bil, men den vil mest sansynlig ikke synke i pris dersom den blir stelt pent med.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er riktig forstått, men en viktig faktor till er at det ikke har blitt produsert flere Defendere med V8 siden 1998 og da som 50th. Anniversary modellen som er ganske lik NASen.

 

Så gjennstår det å se om det kommer bud som gir en riktig pris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller denne med venstreratt fra europa forteller litt om prisen.

Gå inn på toll.no så kan man fort se hva det koster å få en Defender V8 til Norge.

50th. modellen kan også kjøpes fra England men da har jo bilen venstreratt.

Sikkert ikke billigere i forhold til toll og mva heller.

 

50th tysk.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...