Gå til innhold

VW multivan - noen som har peiling...


luftetur

Anbefalte innlegg

Vi trenger en litt større familiebil ettersom familien vokser..

Discoen holder stort sett, men med tre unger, tvillingvogn og bikkje blir det noen ganger litt trangt...

Jeg tror multivan eller caravelle blir greia for oss.

 

I utgangspunktet var jeg fast bestemt på 170 hk og 4x4 men blir for dyrt, så vurderer egentlig alt.

Noen som vet når multivan mistet hevetaket og sovemulighetene oppe?

 

andre ting jeg bør være obs på??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjenning har en slik multivan med firhjulstrekk og han mener det er en fantastisk bil. God plass til alt. God komfort for mange passasjerer. Kommer fram der han trenger komme fram.

 

Sist sommer hadde han bestemt seg for å bytte til Lexus 450 hybridfirhjulstrekker, men etter å ha prøvd dette fant han ut at Multivan var tingen for dem. Så han byttet ikke.

 

Ønsker alle en fin dag og lykke til med bilkjøp

hilsen

Henry Arnfinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på og prøv en Renault Trafic / Opel Vivaro / Nissan Interstar.

Rimeligere enn VW og god å kjøre. Den lange versjonen ligger godt på veien og 2.0 Diesel og 2.5 Diesel går så det griner og er rimelig i drift.

Har kjørt vår 60.000 km på litt over 2 år og det har vært lite trøbbel.

 

Lykke til i valget med valget av familiebil.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Se på og prøv en Renault Trafic / Opel Vivaro / Nissan Interstar.

Rimeligere enn VW og god å kjøre. Den lange versjonen ligger godt på veien og 2.0 Diesel og 2.5 Diesel går så det griner og er rimelig i drift.

Har kjørt vår 60.000 km på litt over 2 år og det har vært lite trøbbel.

 

Lykke til i valget med valget av familiebil.

 

 

 

Skal selvfølgelig ikke stå Interstar, men det skal stå Primastar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Multivanen mistet vell egentlig ingenting men reglene for import av Ccampingbil ble endret og dermed ble multivan ikke så veldig gunstig lengre som campingbil. Resultatet var at kun spesielt interresserte kjøpte hvetak (camping) modellen.

Jeg har eid flere Caraveller hvor av 2 multivan utgaver og 1 synchro . Jeg synes Caravellen som consept er en av de beste bilene som er laget. Motor mesig har alle mine vært for svake og resultatet har vært motorhavari. Skulle jeg handle nå så ville jeg gå for større motor uten tvil!

Svakhetene har på alle mine vært ganske like: Topp havari, skyvedører, og skøytene i plateverket har rusta til tross for bruk av all slags vidunder produkter.

Når synchro systemet tokk kvelden (noe de gjorde en del før) så var prisen astronomisk høg for å få den reparert.

I dag kan jeg fremdeles tenke meg en multivan men synes at modellen ligger alt for høgt i pris i forhold til andre caraveller.

Som familie bil har den vært en drøm, men bare om du har 2 seter framme og ikke benk til 3!!!!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp jepp

 

Har hatt både transporter 76 modell og caravelle 87 modell, så vet hvor god følelsen er med null plassproblemer og god kjørekomfort.
men er 16 år siden sist:-)

Caravelle er jo rimeligere en multivan så kan hende jeg må gå for den, men kunne også tenke meg 4x4.. men som du sier prisen er høy..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Uhm, jeg kan jo svare når jeg er pålogga..

 

Vippetak ble nei nei og fy fy rundt 2009, trur jeg det var (samtidig med at kufangere ble det) og det er vel rundt der og bakover i tid man vil måtte finne seg campere av denne fornuftige løsningen hvor en kommer seg inn i garasjen.

 

Multivan får du enten med 151hk TDi eller 102hk TDi og syncro, denne Puch/Steyr-løsningen for firehjulstrekk. Det går an å bygge opp syncro på en 151hk men tyskern mente at stikkakslinger ville gå mer sund med for sterk motor, uten at jeg helt ser noe poeng med det - er ikke stikkakslinga ment å gå før annet og langt dyrere deler ryker, da ?

Multivan er regga for fem, California for fire.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal hente min nye 2018 modell Caravelle (reg. for 2) i dag .

4WD, 204 HK og 7 trinns DSG kasse.

Discovery 4 ble vurdert, men det var alt for lite plass i den (for hunder, sykler etc etc).

Saa fra idag er Defenderen pensjonist og 100% kosebil.

Vi vurderte at vi maa ha en familiebil som jeg ikke trenger aa skru paa. Garantien gjelder frem til 2022.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.6.2017 den 10.04, Rudeboy skrev:

Uhm, jeg kan jo svare når jeg er pålogga..

 

Vippetak ble nei nei og fy fy rundt 2009, trur jeg det var (samtidig med at kufangere ble det) og det er vel rundt der og bakover i tid man vil måtte finne seg campere av denne fornuftige løsningen hvor en kommer seg inn i garasjen.

 

Multivan får du enten med 151hk TDi eller 102hk TDi og syncro, denne Puch/Steyr-løsningen for firehjulstrekk. Det går an å bygge opp syncro på en 151hk men tyskern mente at stikkakslinger ville gå mer sund med for sterk motor, uten at jeg helt ser noe poeng med det - er ikke stikkakslinga ment å gå før annet og langt dyrere deler ryker, da ?

Multivan er regga for fem, California for fire.

 

Multivan er vel syv-seters?  Moderne utgaver av Multivan får du med motor opp til 204 hk (bensin/diesel) og med 4motion firehjulstrekk (Haldex) valgfritt med manuell eller DSG kasse.  B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, Volkswagen transporterplatform i fjerdegenerasjon, Type 4, kunne du få som 10-seter og også med 204bhp (V6, ikke til forveksling med VR6 (som er "bare" 150'ish bhp).

 

Det er vel Type 5 og 6 det er skåret ned til bare syv seter men når tyskern kaller multivan for limousine så må vel det være greit, det innbyr på romslighet for alle som sitter bakover. Det nevnt, så finnes det både Caravelle Business og Multivan Business og da snakker en bil å jobbe ut fra, sånn kontormessig. Skinnseter, captain seats unntatt baksetebenken, kjøleskap, ørten 12V-uttak und zu weiter.

 

Skulle jeg hatt meg Multivan med hardtop så ville jeg lett etter en V6. Men det er jeg ikke på leit etter, for tiden går det i å ratte diverse Vespas og en VW California Coach syncro - sånn til jeg får meg ånkli bil :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...