Gå til innhold

Multiladestasjon for Apple-produkter


Rico

Anbefalte innlegg

Mildt sagt litt lei "ørti" ladere slengende rundt i hele huset. Trodde jeg hadde funnet den optimale løsningen, helt til jeg så prisen (ca 6000 NOK!! :o )

 

Er det noen som har erfaringer med en bra multiladestasjon en god del under dette prisnivået? En som krever kun 1 strømkontakt, og helst uten at man må bruke ladekabler i selve docken (det ser jeg blir nesten umulig med det antallet jeg ønsker multiladet (3 stk iPhone, 3 stk iPad 1 stk iPod)).

 

Lader ikke om natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mogeleg eg ikkje forstår problemet, slik skjer jo stadig

Micro-Usb -> USBer etterkvart med unntak av Eple-produkt temmelig standard. Der finnes i fri handel vanlige stikkontaktar med USB-uttak. Datatransfer er pt ikkje på plass i dein gunstigare modellane. Å dragse med seg ein 20cm usb-kabel idag må då vere ein smal sak. Dessutan har eg kjekke reiseadapter (HTC) for fks UK/US slik at kamera, mobil, klyppar etc etc kan lades frå vanlig vegguttak. Som naydljos fungerer "ladaren" frå HTC også

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en batteri-case til ifjon5 som tar micro-usb. Ergo kan den lades med begge. Også en kjekk løsning om man vil redusere antall kabler :)

 

Forøvrig er batteritiden på apple så elendig at jeg har to ladere hjemme, en på jobb, en i hver bil, og en i skolesekken. Alltid beredt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mogeleg eg ikkje forstår problemet, slik skjer jo stadig

 

Meget mulig jeg formulerer meg klønete også, tror vel så mye på det :) Greia er at jeg ønsker å kunne lade alle husstandens epleprodukter på èn gang, men kun ved å benytte èn stikkontakt.

 

 

Her er vi inne på noe, men jeg må kunne lade både iPhone 4 og 5.... sukk..

 

 

Jeg har denne, men den lader kun med 0,5 A på hvert uttak så det går litt senere. Greit nok for telefoner, men for tregt for iPad. Tror også de har litt annet på sandberg.it

 

http://www.sandberg.it/nb-no/product/Magnetic-Charging-Station-4in1

 

Her begynner det virkelig å ligne noe, skal sjekke de sidene der nøye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg ikke prøvd. Da jeg kjøpte den var det bare med kabler til 4 og HTC, og jeg har ennå ikke somlet meg til å skaffe kabel til 5, men tror det er greit å få tak i. Om 5´eren liker denne kabelen er jo en annen sak, men det går jeg ut fra nettsiden kan svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke si at Apple gjør det veldig vanskelig, problemet er vel snarere at huset vårt er overfylt av disse epledingsene som alle skal lades. Tenkte jeg skulle forsøke å samle alt på ett sted. Tok kontakt med en kompis som jobber i et firma som selger alt av kabler og duppeditter. De har denne som kan se ut som midt i blinken for meg, selv om den ideelt sett skulle ha kunnet ladet enda flere enheter samtidig, men kan vel ikke forlange alt heller.

Endret av Rico
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en del forslag. Noen best egnet for skoler etc., etter prisene å dømme.:

 

http://dailytekk.com/2012/02/10/10-ways-to-charge-multiple-ipads-iphones-ipods-at-once/

 

PS Min krangler alltid på de uoriginale overgangene mine, Jan Eirik. Både i bilen og inne.

Endret av LANDreas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...