Gå til innhold

Skippertakbilen


toniali

Anbefalte innlegg

Endelig er det RRCen sin tur til å få en liten makeover, og jeg har fått i oppdrag å lage en tråd på det. Det er vel det jeg kan bidra med i denne sammenhengen.

 

Stakkaren gikk gjennom de forrige to EU-kontrollene med null hull, men denne gangen var det ingen nåde.

Fem 2-ere, deriblandt "farlig rust i kanaler". Dette kom ikke akkurat som lyn fra klar himmel, kan man vel si, så etter å ha ignorert det hardt i lengre tid, i håp om at det bare skulle gå bort av seg selv, er det tid for å bite i det sure eplet og ta fatt på jobben.

 

gallery_12444_746_109777.jpg

 

gallery_12444_746_33904.jpg

 

gallery_12444_746_103375.jpg

 

gallery_12444_746_192395.jpg

 

Litt å ta tak i her, altså.

 

 

Nye kanaler og innerskjermer++ innkjøpt fra Paddocks, renset for sort grunning og zinkbehandlet.

gallery_12444_746_150323.jpg

 

gallery_12444_746_55494.jpg

 

Disse skal behandles med noen lag med lakk før montering, i håp om å slippe akkurat denne jobben igjen.

 

Andre mangler var ytre endeledd høyre, støtdemper høyre bak, oljelekkasje fra motor og feil på parklys.

 

Jeg regner med at Magne kommer med noen innlegg underveis her også, for det er tross alt han som vet hva han driver med. Jeg er bare sekretær (og hissig pådriver for å få denne bilen på hjula igjen ;) )

 

Tonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 285
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Så flott at du holder '93 Range Rover Classic'en i live! :) :) :)

 

Sene 4-dørs Classic's er snart sjeldnere enn en 2-dørs og de blir mer og mer klassiske.

I tillegg er de gode og komfortable, men rusta er en utfordring.

 

Hvordan og hvor har du fått ordnet med zink-behandlingen ?

 

Dette er et prosjekt jeg gleder meg til å følge. ;) ;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du holder '93 Range Rover Classic'en i live! :) :) :)

 

Sene 4-dørs Classic's er snart sjeldnere enn en 2-dørs og de blir mer og mer klassiske.

I tillegg er de gode og komfortable, men rusta er en utfordring.

 

Hvordan og hvor har du fått ordnet med zink-behandlingen ?

 

Dette er et prosjekt jeg gleder meg til å følge. ;) ;) ;)

 

Den stakkars bilen var i såpass dårlig forfatning nå, så det var på høy tid å gjøre noen skikkelige grep, ellers hadde den nok sunget på siste verset. Stadig flere feil som dukker opp. Er som om det ene "organet" etter det andre gir seg.

 

De nye kanalene og innerskjermene var såpass dårlig behandlet originalt at de hadde begynt å ruste allerede da vi fikk dem.

Magne hørte med Gundersen Galvano AS og de hadde syrebad til fjerning av original lakk og zinkbad til behandling etterpå.

 

Spør du meg går dette prosjektet pinefullt sakte, for jeg er rimelig avhengig av bilen til daglig. Men den godeste som skal fikse denne bilen har egen bil, så han haster det ikke så veldig for.

En liten interessekonflikt der altså ;)

Noen ting er allerede tatt: Fikset opp bunnpanna og lagt på ny pakning (oljelekkasje), og byttet styrestag. Bare resten igjen... :unsure: Håper jeg har bil før påske :mellow:

 

Tonia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriebil er ei heller å forakte,synes jeg.

Mulig jeg er latere enn komfortkravet.

Hadde man hatt en seriebil i skikkelig stand så, men når den er hanglete og ikke helt pålitelig, synes jeg ikke det er et helgodt alternativ ;)

 

Dessuten er vi av og til fire stk som skal fraktes rundt og Oscar har bare tre seter...!

Endret av toniali
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde man hatt en seriebil i skikkelig stand så, men når den er hanglete og ikke helt pålitelig, synes jeg ikke det er et helgodt alternativ ;)

 

Dessuten er vi av og til fire stk som skal fraktes rundt og Oscar har bare tre seter...!

 

Skulle kjøpt ex-millen min da mens dere hadde muligheten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I helga ble det gjort litt mer på denne. Har fjernet høyre forskjerm og begynt kapping av kanalen.

gallery_12444_746_169238.jpg

 

gallery_12444_746_81333.jpg

 

gallery_12444_746_216977.jpg

 

gallery_12444_746_92768.jpg

 

Rester av kanalen...

 

 

Planen så langt er å bare skifte kanalene nå i første omgang og ta innerskjermene/hjulbuene, eller hva det nå kalles, etterhvert. Det haster mest med det som var mangel på PKK (og arbeislyst er visst mangelvare... enda jeg hjalp til og alt! :blink: )

Myyye rust å ta tak i, ja. Ikke så voldsomt inspirerende når dette er hverdagsfamiliebilen <_<

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...