Gå til innhold

Parklys som blinklys


Anbefalte innlegg

Kan man bruke parklys som blinklys, med oransje pære selvfølgelig? Parklyset er litt grunnere, så vanlig 21Watts pære får ikke plass. Så da må man vel sette inn en mindre oransje pære i tilfelle. Men det er kanskje noen lover og regler som sier at det ikke er mulig?

 

Jeg har noen parklys liggende. Å flytte over bare glassene er ikke aktuelt siden glassene er limt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mao "reversert" US-mode

Der blinklys lyse under kjøring men blinker ved bruk som rettningsanvisar.

 

Kva er hensikten md din ønska modifikasjon Bjørn?

Hehe., nei, det er bare meg som er elendig til å forklare meg!!

 

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg vil ha både blanke parklys og blanke blinklys. Også har jeg noen ekstra ubrukte parklys liggende. Men når jeg testet å bytte ut de eksisterende oransje blinklysene med de ubrukte parklysene jeg hadde liggende, så fant jeg ganske fort ut at det ikke går. Parklysene er jo mye grunnere/ikke så dype. Parklysene har jo mye mindre pærer, så hvis jeg setter inn oransje 21W vanlige pærer i de nye parklysene (tenkt brukt som blinklys) så får ikke pærene plass. Jeg ser at feks paddocks selger blanke blinklys, det er vel det jeg egentlig trenger. Alternativet er å få tak i små (5W?) oransje pærer som passer i de ubrukte parklysene og sette på de. Men da får jeg vel ganske svakt blinklys.

Glassene er ikke limt. Har de satt seg i gummien?

 

eller har du andre glass?

 

 

for vi snakker om Defender?

 

Jo glassene er limt, ihvertfall på nyere TD5'ere. (min er 06 modell). Jeg hadde noen spørsmål om det tidligere i en annen tråd, og da var det en del andre her inne som også bekreftet det. Man får ikke av glasset uten å ødelegge det, og det er vel ikke gummi rundt heller, bare plast, og glasset er limt til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då sete du oransje pærer bak kvite glas i blinklysholdaren & ferdig er saka.

Personlig tykjer eg dette ser temmelig "ludder" ut & set derfor i sølvfarga blinklyspærer i holdarar som skal ha kvite glas på rettningsgivande lys. Primært Osram

Sjøl ville eg også gjordt noke med blinkljos i skjermane... det er ikkje pent med oransje glas her (heller) meiner eg :)

Bak der ein gjerne også vil pimpe det litt er det OK med oransje pærer bak raude lykteglas. -_-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du må modde litt på pæresokkelen.

Noen jeg har måttet endre på har jeg slipt bort ene piggen på gul pære,

andre har jeg endret litt på festet til pæreholder eller i lampa.

Men det finnes flere utgaver av lampene så det er ikke sikkert du trenger å gjøre noe annet enn å bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjorde det nettopp på min.

 

Jeg har gjort det tidligere og kjøpte parklys i stedet for hvite blinklys (som er dyrere). På den gamle var ikke glassene limt og da var det grei skuring, men ikke denne gangen nei. Løsningen ble å ta lampesokkelen fra det gamle blinklyset, modde litt med baugfil og limpistol, og vips hadde jeg hvite blinklys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sagde av de oransje glassene langs kanten på den svarte plasten på sokkelen med andre ord? Også limte du på hvitt glass? Det var ikke mulig å få av det oransje glasset uten å sage det av? Jeg får prøve ikveld å se hva jeg får til.

 

 

Vi gjorde det nettopp på min.

Jeg har gjort det tidligere og kjøpte parklys i stedet for hvite blinklys (som er dyrere). På den gamle var ikke glassene limt og da var det grei skuring, men ikke denne gangen nei. Løsningen ble å ta lampesokkelen fra det gamle blinklyset, modde litt med baugfil og limpistol, og vips hadde jeg hvite blinklys.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sagde av de oransje glassene langs kanten på den svarte plasten på sokkelen med andre ord? Også limte du på hvitt glass? Det var ikke mulig å få av det oransje glasset uten å sage det av? Jeg får prøve ikveld å se hva jeg får til.

 

 

 

Nei ikke helt. Vi sagde av "røret"/lampeholderen som er en del av den sorte plasten, også limte det fast på parklysets tilsvarende. Ta med to lykter, en baufil og en limpistol så ser du hva du kommer frem til.

 

Nå er jo ikke hvite blinkers direkte dyrt da, så du må vurdere hvor mye du gidder å styre med dette. Vi hadde møte i Hjemmeværende Offshorearbeideres Lystskruer og Kaffedrikker Assosiasjon (HOLKA, som jo også beskriver situasjonen på sørlandet ganske bra) og da er det jo gøyere å få noe til selv enn å bare gå på nett og kjøpe..

 

Om blinklysa hadde vært kvite ville de fleste gått mann av huse for å skaffe oransje glass.

Korrekt! Jåleri, synsing, individuelle meninger. Synes bare det er fint å få vekk de orange glassene. Når bilen er sort med grå alu så er det fint å ikke ha noe orange som forkludrer det visuelle i mitt hode. Skal spare på de orange glassene. Kan sikkert selges på eBay for en formue når de ikke er å oppdrive lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HOLKA!!! Hahahaha. Vel, du er hjertelig velkommen på nytt møte med HOLKA så vi kan modifisere noe annet gøy.

Blir vel mindre møter nå som flere bytter beite.

 

Hvite blinkers passer forresten den bilen bra. Selv om vi måtte ha et par kaffekoppen på å få gjort den jobben :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffe og blinklys dokumentert her: http://www.lrforum.com/forum/index.php?showtopic=38660&page=11

 

Neste, for de som lurer, er å få vekk den skjemmende røde kanten rundt lyktene.

 

Send gjerne en PM med et tlf nr om du fortsatt lurer Bjørn Viggo. Letter å gi deg en forklaring per tlf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...