Gå til innhold

TruckLite - EU godkjente


Skrettis

Anbefalte innlegg

  • Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Ligger på posten i dag. Mangler bare rustfrie monteringsringer, som kommer i starten av uka! - Tollfritt :-)

 

Jeg skal ta med SLRén og filme før og etter om dere vil se selv.. B)

Endret av Skrettis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atle,

 

2 lykter kr 2150,-
Frakt og mva 1110,-
Totalt 3260,-

 

I tillegg venter jeg 2 sorte rustfrie monteringsringer med frakt til kr 320,-

Fikk de tollfritt da monteringsringene kun kostet 187,- og ved forhandsvarsling til Posten så holdt det å sende en kopi av kvitteringen.

 

True - Bang for the BUCK. Ser frem til å få de montert ila uka :D

 

Endret av Skrettis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilde.jpeg
Bare avslutter denne tråden med at lyktene er montert, og de gamle "gullfisk bolle" lyktene er lagt langt vekk og merket gammel / utdatert "histore". Dette var en vellykket bright-lysende mod! - Her snakker vi ny Kjøreopplevelse med stor K som varmt kan anbefales. Og det uten bruk av extra arbeidslys.. De vet vi alle at virker.

BIG BANG - CHICAGO! :D

Endret av Skrettis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Lampene er nå kommet i hus - fra discountfleet i junaiten.

 

1. Lampeglasset er merket DOT SAE HL 11

 

2. Disse lampene har IKKE parklys som man får på de fra Mud/Paddocks.

 

I utgangspunktet ikke noe stress på Defender, men siden jeg så disse med parklys så begynte jeg å legge planer. Og med disse kan ikke planene gjennomføres... Så litt skuffa... På den andre siden var de en gooood del billigere... Hmmm.. Kjøpe lamper anyone? ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte en kamerat i biltilsynet og han sa at det holdt ikke med DOT eller E merke . De må vare typegodkjente til bilen . Altså stå i typegodkjenningen som bilen er levert med . Hjelper ikke med linsled som nyere Defendere er levert med , Skal en få det godkjent så må bilfabrikken skrive at de godtar at de blir typegodkjent de bilen . Og det gjelder alt av ettermarketsdeler .
Men mange verksteder kan ikke eller ikke følger reglene , så en kan slippe unna . Samme er ved utekontroller , der kan en også slippe unna .
Blir verre og verre på PKK fremover , spesielt nyere biler .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mulig. Det vil si at vi ikke har lov å montere f.eks H4 lamper på seriebil.

Nå er det sånn at lysregler åpner for muligheter for oppgraderinger med godkjente lys i henhold til direktiver som står i lovdata. Disse er det henvist til flere ganger .......

Og fjernlyset har referansetall 17,5 og de er E merket så det er vel bare å montere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å sette seg ned å lese lovverket på det . Jeg er glad at jeg ikke jobber med PKK .
Jo på eldre biler har du lov til å bytte til H4 . Men jeg har ikke lov til å montere LED hovedlys på OneTen . Da må det godkjennes fra fabrikken og skives inn i vognkorte vis en skal følge reglene som Brussel trer ned over hodene på åss .

År 2014 er ikke et godt år for oss som har bil .

Endret av vassbø
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått svar, det er;

 

Det spiller ingen rolle om bilen er godkjent med H4 lykter. Så lenge lyktene som monteres fyller kravene til E merking og lysstyrke så kan de monteres. Det er jo lov å montere ledlykter på en bil som er typegodkjent med Halogen så lenge lyktene fyller de kravene som stilles til nær-og fjernlys.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...