Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er i førstegangstjeneste på setermoen leir, Sanitetsbataljonen. Hvor jeg kjører MB300 Ambulanse. For en forferdelig bil, 4trinns manuell girkasse og toppfart på under 80 kmh. Noen som har noen tips/ triks for å gjøre elendigwagen hværdagen lettere? Eller burde jeg ta defenderen opp hit så fort som mulig? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva du gjør slår Defenderen alt.

Har kjørt på Trandum en gang i tiden med et par av forsvarets MB 300 på slep.

Det var elendige greier så neste krigen taper vi..... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder forsvaret og feltvogner skal vel Land Rover folket forholde seg mest mulig i ro....

 

En fenrik på rekruttskolen (for nokså mange år siden...) introduserte Land Roveren på følgende måte: -ja gutter, her ser dere hva vi fikk i retur fra england når vi sendte dem ei kasse salt uer. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei gjør nok ikke det...blir for lite for min jobb. Flotte biler LC200, var med å teste de da jeg jobbet hos AT...har brukt mange av de gamle LC 105 AT utenlands på oppdrag. Kjempe kjøretøy, men mangler pansring selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker en demo av den for mange år siden i en slalombakke,tror jeg det var.

Demonstrasjonen gikk fint inntil sideveis helling skulle demonstreres.

Noen hadde glemt at påbygget til forsvaret gjorde bilen adskillig mer topptung enn standard bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte sånn drit når jeg var inne... Sivil amnulanse når ting "hastet".

Eneste gangen den bilen var bra var når vi måtte opp på Andsfjell i mars og det var islagt vei. Med 250++ rallypigg i hvert hjul så hjalp det. Mp ellendigheten med kjetting sto igjen på hovedveien.

Du får trøste deg med at du skal bare lide med den noen måneder til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel.... drit og drit, alt har sitt formål, disse bilene er ganske så undermotoriserte i utgangspunktet og enhetsdrivstoffet hjelper ikke på noe. alikevell har forsvarets MB240potet vært steder der det store flertallet av privateide biler aldri vil bli sett ;) pålitelige som sola og månen. hadde den bare hatt en sveivstart som tillegg, så hadde mann aldri hatt et problem...se dette litt i sammenheng med et av mine favoritt sitat "verdens raskeste bil er en leiebil"

 

lavserie og muligheten for å sperre 3 differensialer hjelper på det meste. med forsvarets biler er det lettere og være "modig" mtp hva man utsetter bilen for. disse er så enkle at de kan fikses med ståltråd og tyggegummi. stive akslinger som er lukket til forskjell fra min rr som har stive aksler som er "åpne" jeg mener drivknutene er mer utsatte på min bil.

Ingen tivil om at vi skulle hatt mer motor i de bilene, men de byttes jo sakte men sikkert ut nå :) nyeste tilskudd i garasjen er 09 280cdi, ferdig rigget med alt jåle utstyret vi maser om her :) det er en hissig maskin, men den er blitt mer skrøpelig en den gamle traveren som du ikke får tatt livet av. det holder ikke å skyte den :) den må brukes opp og det har vi ikke tid til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel.... drit og drit, alt har sitt formål, disse bilene er ganske så undermotoriserte i utgangspunktet og enhetsdrivstoffet hjelper ikke på noe. alikevell har forsvarets MB240potet vært steder der det store flertallet av privateide biler aldri vil bli sett ;) pålitelige som sola og månen. hadde den bare hatt en sveivstart som tillegg, så hadde mann aldri hatt et problem...se dette litt i sammenheng med et av mine favoritt sitat "verdens raskeste bil er en leiebil"

 

lavserie og muligheten for å sperre 3 differensialer hjelper på det meste. med forsvarets biler er det lettere og være "modig" mtp hva man utsetter bilen for. disse er så enkle at de kan fikses med ståltråd og tyggegummi. stive akslinger som er lukket til forskjell fra min rr som har stive aksler som er "åpne" jeg mener drivknutene er mer utsatte på min bil.

Ingen tivil om at vi skulle hatt mer motor i de bilene, men de byttes jo sakte men sikkert ut nå :) nyeste tilskudd i garasjen er 09 280cdi, ferdig rigget med alt jåle utstyret vi maser om her :) det er en hissig maskin, men den er blitt mer skrøpelig en den gamle traveren som du ikke får tatt livet av. det holder ikke å skyte den :) den må brukes opp og det har vi ikke tid til ;)

 

mye bra her! facebook-like-button_2.jpg

Endret av isak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...