Peres Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 ....er det mulig? Mener å sett info om at fordelingskasse kan "kalibreres" elektronisk vha diagnose utstyr. Jeg har en svak summing fra fremre differensial når jeg slipper gassen og i tillegg synes jeg at det virker som om bilen "henger" litt på fremre drivverk ved store rattutslag i lav fart. Kan dette skyldes mangelfull kalibrering av fordelingskasse? Bilen har nylig fått 168.000 km service hos Brandt uten noen form for anmerkninger. Fremre diff olje ble byttet ved ca 150.000 og det var ingen spor etter slitasje i olja. Tips? -Peres, D3 HSE PP MY08 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fogga Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 Kalibrering av transfer går vel bare på hvor motor skal stå når bilen er i høy eller lav om jeg ikke tar helt feil. Om bilen "henger" foran ved store rattutslag virker det som diffen ikke gjør den jobben den skal gjøre; nemlig utligne hastighetsforskjellen på hjula. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kysi Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 Heisann. Hjalp nettopp en kompis med tilsvarende problem, og fikk litt råd og tips fra han som driver 4land i Polen (Land Rover spesialst i Gdansk som er omtalt i div tråder her på forumet) De sa at det ikke nyttet med kalibrering av transfer kasse, og at vi måtte sjekke foringene i front diffen da dette mest sannsynlig er synderen. Måten de gjorde det på var å løfte bilen på en 2-søyle lift og inspiserer foringene mens hjulene ruller i 60-80 km/t. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peres Skrevet 18. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2014 Kysi: Betyr dette selve innfestningen av diffen mot ramma? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kysi Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Beklager sen tilbakemelding her, holder meg stort sett på Range Rover forumet.Ser jeg har skrevet foringer, men mente lagrene. Jeg snakker da om de lagrene som sitter på H./V. aksel og 2 lagre på drivaksel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kysi Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Prøver å legge til noen bilder her.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peres Skrevet 26. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2014 Hm, skjønner. Jeg fikk byttet et nål-lager i forlengelsen til stikk-akslingen på høyre side. Verkstedet mente at det var årsaken men ble egentlig ikke noe bedre. Det som er rart er at lyden kun kommer når man slipper gassen og mest i 60km og høyere. Er det slik det oppførte seg på den bilen du referer til Kysi? Ser på det britiske D3 forumet at enkelte sliter med fremre diff, også på D4. -Peres Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.