Gå til innhold

Kalibrering av fordelingskasse D3


Peres

Anbefalte innlegg

....er det mulig? Mener å sett info om at fordelingskasse kan "kalibreres" elektronisk vha diagnose utstyr. Jeg har en svak summing fra fremre differensial når jeg slipper gassen og i tillegg synes jeg at det virker som om bilen "henger" litt på fremre drivverk ved store rattutslag i lav fart. Kan dette skyldes mangelfull kalibrering av fordelingskasse? Bilen har nylig fått 168.000 km service hos Brandt uten noen form for anmerkninger. Fremre diff olje ble byttet ved ca 150.000 og det var ingen spor etter slitasje i olja.

Tips?

-Peres, D3 HSE PP MY08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalibrering av transfer går vel bare på hvor motor skal stå når bilen er i høy eller lav om jeg ikke tar helt feil. Om bilen "henger" foran ved store rattutslag virker det som diffen ikke gjør den jobben den skal gjøre; nemlig utligne hastighetsforskjellen på hjula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

 

Hjalp nettopp en kompis med tilsvarende problem, og fikk litt råd og tips fra han som driver 4land i Polen (Land Rover spesialst i Gdansk som er omtalt i div tråder her på forumet)

 

De sa at det ikke nyttet med kalibrering av transfer kasse, og at vi måtte sjekke foringene i front diffen da dette mest sannsynlig er synderen. Måten de gjorde det på var å løfte bilen på en 2-søyle lift og inspiserer foringene mens hjulene ruller i 60-80 km/t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager sen tilbakemelding her, holder meg stort sett på Range Rover forumet.

Ser jeg har skrevet foringer, men mente lagrene. Jeg snakker da om de lagrene som sitter på H./V. aksel og 2 lagre på drivaksel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, skjønner. Jeg fikk byttet et nål-lager i forlengelsen til stikk-akslingen på høyre side. Verkstedet mente at det var årsaken men ble egentlig ikke noe bedre. Det som er rart er at lyden kun kommer når man slipper gassen og mest i 60km og høyere. Er det slik det oppførte seg på den bilen du referer til Kysi? Ser på det britiske D3 forumet at enkelte sliter med fremre diff, også på D4.

-Peres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...