Gå til innhold

Endelig en Defender.


fRRode

Anbefalte innlegg

Ta det pent når du isolerer dørene. Eller prøv å unngå å legge så mye at vinduene ikke går helt ned. Jeg må justere litt selv når det blir varmere i været. Tror du allerede er fornøyd med silent coaten? Det er ihvertfall jeg! PS nå får du lyst på bedre stereo tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det blir bra, silent coaten virker grei. Og oppgradert stero er på vei inn i bilen. Dørene har jeg ikke begynt med, må ha bilen ut av garasjen og kjøre litt først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir dører satt opp på prioriteringslisten. Skal lure en dobbeldin enhet med gps og ryggekamera. Bytter ut de orginale høytalerene med noen kraftigere 4". Diskant ved A-stolbene. 5" bak sammen med en 12" sub. Bilr forhåpentligvis bedre en det orginale...

 

Snart helg og masse tid i garasjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du spør meg så har jeg brukt 1,5 pakker av den til ca 900 kr stykket. Det er til d90. Har planer om å bruke resten av pakken. Du kommer langt med to pakker, det kommer litt ann på hvor mye du vil bruke.. Du har jo fire dører (+bakdøren) pluss større bagasjerom så da ender du vel opp med tre pakker. Leftovers kan jo brukes på panser eller andre biler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

75 desibel på tomgang. Dobbeldin montert. Gps virker, ryggekamere virker, cd/dvd virker, blåtann fra telefon virker, radio virker dårlig (her glemte jeg å kjøpe DAB,TABBE, er så mye bra musikke på P6). Mulig det er dårlig antenne. Løsning, bestilt DAB adapter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

139297562299338100_resized.jpg?width=136

 

Det er på tomgang lydisoleringe har gitt mest utslag foreløpig. Hører ved kjøring at mye av støyen kommer bakfra. Blir spennende å se resultatat når dører og bakvegg blir ferdig støydempet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på tomgang lydisoleringe har gitt mest utslag foreløpig. Hører ved kjøring at mye av støyen kommer bakfra

 

Jeg har akkurat Støydempet 110en min bak og i taket.

Duverden å det har hjulpet!

Så det anbefales på det sterkeste :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Km 124900. Nytt dieselfilter. Ny viftereim. Nye poklaler, simringer, kinkboltlager, hjullager, bremseskiver, calippere og klosser på framakslingen. Ny masterpumpe og bremseveske.

 

Herved erklærer jeg hovedservicen som avsluttet.

 


Ja, så har sommerdekkene kommet på. Slipte ned felgene og lakkerte dem sorte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Preseningen har vært ganske møkkete siden jeg fikk bilen. I går kveld fant jeg noe gammel avfetting som b.la. brukes som kapellvask. Resultatet ble over all forventning:

 

DEF130WASH.JPG

 

Sprayet på, gikk raskt over med svamp og spylte av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått lurt inn to nye 95Ah batterier. Det ble trangt men de sitter som et skudd. Monterte samtidig T-max splitt charge.

 

DSC_1102.jpg

 

DSC_1101.jpg

 

Etter litt inspirasjon fra en annen tråd, så ble cubbyboksen hevet litt. Har nå et ekstra rom under, og den fungerer nå også som armlene.

 

DSC_1100.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...