Gå til innhold

Endelig en Defender.


fRRode

Anbefalte innlegg

Måtte frem med sveiseapparatet igjen, tretthetsbrudd i dør.

02022016958.jpg

 

 

Da er dørtrekket ferdig montert.

02022016963.jpg

 

 

I mai 2014 handlet jeg og et par andre vadekit på et lite marked i England (Beaulieu) . Jeg var raskest med monteringen. Så nå går luftingen helt opp til snorkeltoppen. Ikke at jeg trenger det, men Eiliv burde kanskje ha montert det for mange år siden...

02022016965.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dette var et morsomt bygge. Du får i hvertall nok lasteplass slik som den blir nå. Men temmelig interresert i hva du gjør videre når du skal til å bygge camping delen av riggen. Har selv en 130 skal brukes til lignende formål, og er på let etter ideer. Dette virket som et meget bra sted å starte :) Kjør på!

 

Arbeidet ditt ser definitivt profesjonelt ut. Spesielt interresant at det går an å skaffe lakk til en OK penge og påføre selv....

 

-Camarogeddon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

I dag kjørte jeg nesten 40 cm, både forover og bakover Clutchen virket normalt, høy og lav, diff inn og ut 1. gir og revers. So far so good, alltid spennende når en amatør har skiftet mange deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Da har bilen vært på vekta, og den har lagt på seg 70 kg. Er egentlig ikke så ille, siden den nå har diffbeskyttere, tank beskytter og rocksliders. Så jeg klarte omtrent å holde målet om ikke å øke vekten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da er låne kassa på plass. Trenger en grundig vask utvendig og innvendig, bygge om litt elektrisk og litt annet småplukk så er den klar for tur.

 

Siden kassa veier 800 kg og er høy, så har jeg nå bestilt nye dempere. Håper det hjelper, hvis ikke blir det forsterket stabstag.

 

Den kassen som jeg skal lage blir 55 cm lavere, 20 cm kortere og forhåpentligvis 300 kg lettere. Så blir det hevetak, så jeg får full ståhøyde.

 

 

240520161183.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig ikke. Har vært på messe i Bad-Kissingen (Abenteuer und Allrad) et par ganger og noen turer i England, så idene er klare. Det gjenstår bare jobben... Har lett etter en type vindu som passer til mitt bruk, får inn ett i dag som forhåpentligvis passer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da her jeg sjekket vekten på bilen, med kasse (klar for tur med seng, kjøleskap, div alu.kasser), solcellepanel, div,deler, meg og 3/4 tank så ble det 3160 kg. 1260 foran og 1900 bak.

 

Siden den har fått et nytt og høyt tyngdepunkt, så ble den som å kjøre en båt. Monterte noen digre dempere fra Terrafirma i går, 2 bak og en foran. Var noen skruer som ikke ville løsne, jeg hadde ikke sveiseapparatet hjemme, og jeg ville fremdeles ha bilen kjørbar. Teste bilen med tre nye dempere og nå er den faktisk helt ok å kjøre. 35 km/t over fartsdumper var ingen problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Og dermed var noen kvadratmeter med sandwichplater bestilt.

 

El. motorer er på plass.

 

Skal bestille/få laget noen meter med syrefaste vinkeljern. Har funnet et verksted med 3 meter kantpresse.

 

Har også innsett mine begrensninger på tig sveising, så der har jeg funnet en hjelper (Tror ikke jeg kan, har aldri prøv heller...)

 

Så om en måned eller to så blir det garasjetid.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da har bilen fått en Ashcroft ATB diff i bakakselen sin. En helt grei jobb, hadde det ikke vært for diffbeskyttelsen.....

 

Vurderer etterhvert en i forakslingen også. Er jo ikke TC på lange biler.

 

Ferdigkappede sandwichplater er på plass i garasjen.

 

Kappet og knekt syrefaste plater. Så da blir det en ekstra dieseltank på 130 liter og en vanntank på 90 liter.

 

Neste punkt blir å sende en nøyaktig liste med mål på vinkel og u-jern til verkstedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...